Nie wiadukt, a tunel nad torami przy Wyspiańskiego?!
Aneta Gieroń
Dodano: 23.02.2024
Fot. Wizualizacja Mosty Katowice
Udostępnij
Ratusz chcąc usprawnić ruch w okolicy ul. Wyspiańskiego i Hoffmanowej zaproponował w 2023 roku budowę wiaduktu nad torami. To wywołało liczne i ostre protesty rzeszowian. Teraz władze Rzeszowa mają nowy pomysł.
W odpowiedzi na zgłaszane przez mieszkańców postulaty, wykonana zostanie dodatkowa, specjalistyczna analiza dotycząca możliwości połączenia ulic Wyspiańskiego i Hoffmanowej tunelem pod torami – zapowiada Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Wniosek prezydenta Rzeszowa o zabezpieczenie w budżecie miasta pieniędzy na wykonanie szczegółowej analizy możliwości budowy przejazdu pod torami został skierowany na najbliższą sesję rady miasta. Ta odbędzie się we wtorek, 27 lutego.
O budowie nowego, bezkolizyjnego połączenia rzeszowskiego śródmieścia z zachodnią częścią miasta mówi się od wielu lat. Obecnie mieszkańcy, aby ominąć tory kolejowe korzystają praktycznie tylko z dwóch bezkolizyjnych przejazdów. Pierwszy z nich to Wiadukt Śląski, drugi to oddalony od śródmieścia przejazd pod torami w ciągu al. Batalionów Chłopskich.
W związku z rozwojem Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej i zwiększeniem liczby pociągów, a także z sygnałami od mieszkańców, w 2022 roku Urząd Miasta Rzeszowa zlecił opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej budowy wiaduktu, który łączyłby ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej oraz dróg dojazdowych. Tego zadania podjęła się firma Mosty Katowice. Umowa z nią została podpisana w maju 2022 roku. Stworzona przez projektantów koncepcja była konsultowana z mieszkańcami. Podczas spotkań ze strony części mieszkańców podały pytania o możliwość zastąpienia wiaduktu tunelem.
Jak połączyć ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej
– W odpowiedzi na te postulaty mieszkańców zdecydowałem o tym, że wykonana zostanie dodatkowa, specjalistyczna analiza dotycząca możliwości połączenia ulic Wyspiańskiego i Hoffmanowej tunelem pod torami – mówi prezydent Konrad Fijołek. Analizę wykona firma Mosty Katowice, z którą, po decyzji rady miasta, zostanie podpisana stosowna umowa.
Pierwotnie, inwestycja, która pozwoliłaby na bezkolizyjny ruch w tej okolicy, obejmowała rozbudowę ul. Wyspiańskiego od skrzyżowania z ul. Bohaterów, poprzez ul. Hoffmanowej do ul. Mochnackiego oraz budowę wiaduktu nad torami kolejowymi. Rozbudowany odcinek miał mierzyć ok. 1 170 m, przy czym długość samego wiaduktu to ok. 256 m. Rozbudowana miała być również ul. Sondeja na odcinku od ul. Pułaskiego do ul. Łokietka. Długość tego odcinka to ok. 245 m.
W ramach inwestycji planowana była także budowa buspasów, chodników i ścieżek rowerowych oraz pieszo-rowerowych, odwodnienie, oświetlenie, budowa ogólnodostępnych miejsc postojowych, przebudowa skrzyżowań z istniejącymi ulicami (w tym m. in. ul. Bohaterów, ul. W. Stwosza, ul. Mochnackiego, ul. Pułaskiego) oraz przebudowa istniejącej infrastruktury kolidującej z planowaną budową drogi.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.