Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Rzeszów
Dodano: 03.12.2025
Udostępnij
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział Rzeszów ogłosiła przetarg na wykonanie elementów Koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym pod budowę drogi ekspresowej S74 na odcinku Opatów – Nisko. Na oferty czekamy do 13 stycznia 2026 r.
Ogłoszenie dostępne jest m.in. na platformie zakupowej GDDKiA . Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.
Pięć odcinków
Trasa pomiędzy Opatowem a połączeniem z drogą ekspresową S19 w okolicy Niska będzie miała ok. 73 km długości i przebiegać będzie przez teren województw świętokrzyskiego i podkarpackiego:
na niemal 29 km przez województwo świętokrzyskie (cztery gminy) – miasto i gmina Opatów, gmina Lipnik, gmina Obrazów, gmina Samborzec,
na ponad 44 km przez województwo podkarpackie (siedem gmin): miasto Tarnobrzeg, gmina Gorzyce, miasto Stalowa Wola, gmina Zaleszany, gmina Radomyśl nad Sanem, gmina Pysznica, gmina i miasto Nisko.
W celu usprawnienia prac projektowy oraz późniejszej budowy odcinek został podzielony na pięć części:
Opatów (Okalina Kolonia) – Lipnik (9,8 km),
Lipnik – Samborzec (14,4 km),
Samborzec – Gorzyce (13,9 km),
Gorzyce – Radomyśl (18,3 km),
Radomyśl – Nisko (węzeł Zapacz na S19, 16,5 km).
Zakres prac
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie opracowanie elementów Koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, w tym wykonanie wierceń rdzeniowanych, sondowania, badań geofizycznych, wykonanie mapy do celów projektowych oraz analizy i prognozy ruchu. Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawi możliwości rozwiązań projektowych, co zostanie wykorzystane przy podejmowaniu decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.
Wykonawcy będą mogli złożyć oferty dla jednej, dwóch, trzech, czterech lub wszystkich części zamówienia. Złożone dokumenty będą sprawdzane i oceniane, biorąc pod uwagę cenę (60 proc.) i kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie projektanta mostowego – 10 proc. i doświadczenie geologa – 10 proc.).
Termin wykonania dokumentacji przedstawia się następująco:
część 1 i 2: 15 miesięcy, z uwzględnieniem terminów wykonania poszczególnych elementów tabel rozliczeniowych,
część 3 i 5: 18 miesięcy, z uwzględnieniem terminów wykonania poszczególnych elementów tabel rozliczeniowych,
część 4: 20 miesięcy, z uwzględnieniem terminów wykonania poszczególnych elementów tabel rozliczeniowych.
Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez węzły. Droga ekspresowa wyprowadzi ruch tranzytowy z miast, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 9 i 77. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego. Ponadto projektowana trasa zapewni komfortowy i szybki przejazd wszystkim jej użytkownikom.
Najkrótsze połączenie z centrum Polski
Droga ekspresowa S74 rozpocznie się od skrzyżowania z S12 w Kozeninie pomiędzy Sulejowem i Opocznem, gdzie będzie miała połączenie z autostradą A1 i drogą ekspresową S8. Nowa trasa ułatwi dojazd z centrum kraju do S19 koło Niska na Podkarpaciu, a także południowych regionów woj. lubelskiego. Odcinek na terenie woj. łódzkiego jest w przygotowaniu, a dalsza część na terenie woj. świętokrzyskiego do Opatowa już w realizacji.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.