Reklama

Kultura

Podkarpackie z 3 statuetkami Camerimage

Autor tekstu: Sylwia Tęcza Biuro Prasowe UMWP / Źródło: Serwis informacyjny UMWP
Dodano: 21.11.2025
  • Zdjęcia: Sylwia Tęcza, Andrzej Goiński / Źródło: Serwis informacyjny UMWP
Zdjęcia: Sylwia Tęcza, Andrzej Goiński / Źródło: Serwis informacyjny UMWP
Share
Udostępnij

Nagroda publiczności i dwie nagrody główne – Podkarpackie wraca z 16 konkursu spotów „Fundusze Europejskie w kadrze” w ramach Energa Camerimage w Toruniu z trzema statuetkami.

Spot ,,Drugi Dom” wygrał w konkurencji spotów do 45 sekund. Uzyskał także sympatię publiczności, która zagłosowała właśnie za tym klipem.

https://youtube.com/watch?v=fkYaMJ7lcMg%3Flist%3DPLS-y1OZEYZ13hV4UQspy7bq5SP7AKkMBc%26index%3D2

Uznanie jurorów zdobył także 3 minutowy film ,,Tylko my”, który podczas wczorajszej gali rozdania nagród okrzyknięto najlepszym spotem promującym Fundusze Europejskie w Polsce!

https://youtube.com/watch?v=z5RcHAglin8%3Flist%3DPLS-y1OZEYZ13hV4UQspy7bq5SP7AKkMBc%26index%3D4

Jeszcze nigdy nie widziałem, żeby ktoś pokazał osoby z niepełnosprawnością tak dobrze, tak godnie a równocześnie w zabawny sposób – powiedział Jan Majle, przewodniczący jury.

Konkurs organizowany jest przez Województwo Kujawsko – Pomorskie i jest częścią festiwalu Energa Camerimage. Podkarpackie rywalizowało ze spotami zgłoszonymi przez regiony z całej Polski.  

Spoty powstały na potrzeby kampanii informacyjno – promocyjnej o Funduszach Europejskich na Podkarpaciu. Każdy ze spotów kręcono w miejscach, które otrzymały dofinansowanie unijne. Teksty, które zostały starannie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców i historii, niosą za sobą nie tylko informacje, ale i konkretne przesłanie. To wszystko sprawia, że muzyczne opowieści nie tylko przykuwają uwagę, ale niejednokrotnie chwytają za serce.

Taki rodzaj klipu pozwala w krótkim czasie zaprezentować różnorodne miejsca, ludzi i zmiany, jakie przyniosły Fundusze Europejskie, w sposób dynamiczny, kolorowy i pełen życia. To forma, która jednocześnie bawi i wzrusza, buduje bliskość między bohaterami a widzem, a także sprawia, że przekaz jest nie tylko informacyjny, lecz przede wszystkim wiarygodny i głęboko zapadający w pamięć. Co przy promowaniu tak skomplikowanego i niełatwego tematu, jakim są Fundusze Europejskie jest dla nas kluczowe – mówi Wioletta Rejman, Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego.

W spotach pokazane są inwestycje ważne z punktu widzenia trzech grup społecznych. Choć na zdjęcia do filmików zaproszono reprezentację seniorów z Ośrodka Wsparcia Dziennego w MOPS Dębica, który realizował m.in. projekt pt. „Sercem w seniora” to w regionie widać setki podobnych inicjatyw, które dzięki funduszom poszerzyły swoją ofertę dla osób starszych, tworząc im tak na prawdę drugi dom.

Podobnie z inwestycjami dla osób z niepełnosprawnościami. Do spotu wybrano jedno z najaktywniejszych – Stowarzyszenie Radość z Dębicy. Ma ono na swoim koncie kilkanaście różnych unijnych inicjatyw w tym kino, czy restaurację oraz pralnię, ale podobnych przykładów na Podkarpaciu można mnożyć, choćby w Rzeszowie, czy Jarosławiu.

W ramach kampanii powstał także trzeci muzyczno-taneczny spot z udziałem młodzieży. Nagrany w przestrzeniach Podkarpackiego Centrum Nauki Łukasiewicz, flagowym projekcie edukacyjnym województwa.

Trzydziestosekundowe spoty już od października emitowane są w TVP oddział Rzeszów, a ich radiowe odpowiedniki w kilku stajach radiowych na terenie całego regionu. Krótsze wersje są publikowane w internecie. Cała kampania funduszowa, która rozpoczęła się 1 października ma jak do tej pory ponad 1 mln odsłon.

Twórcą spotów jest DogFilm, Studio Filmowe z Warszawy. Wszystkie dostępne są na kanale Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na YouTube.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy