Reklama

Biznes

“Rozpoznawalność Kardashianów” – promocja innowacyjnego Podkarpacia

Aneta Gieroń
Dodano: 08.08.2018
40341_sojusz
Share
Udostępnij
W czwartek wystartowała pierwsza kampania promocyjna Podkarpacia, która ma zwrócić uwagę na potencjał gospodarczy regionu i wzbudzić zainteresowanie w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Akcja informacyjna pod hasłem „Podkarpackie. Wyższy poziom innowacji” potrwa do 30 listopada i promować będzie osiągnięcia  oraz możliwości regionu związane z lotnictwem i kosmonautyką, motoryzacją, informatyką i telekomunikacją oraz jakością życia. W skrócie – cztery inteligentne specjalizacje, z którymi Podkarpacie chce być kojarzone. Koszt kampanii to prawie 1,5 mln zł i, który całości zostanie sfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
 
Pierwsza kopalnia ropy naftowej na świecie, wynalazca lampy naftowej, koncentracja 90 proc. przemysłu lotniczego w Polsce i co 10 informatyk pracujący na polskim rynku – ich wspólnym mianownikiem jest Podkarpacie. Wszystko to miało miejsce, dzieje się, albo pochodzi z naszego regionu, który ciągle nie dość jest rozpoznawalny w Polsce i na świecie. Ma to odmienić kampania informacyjna „Podkarpackie. Wyższy poziom innowacji”, która realizowana będzie w Internecie, radiu, poprzez spot reklamowy w kinach oraz na billboardach w siedmiu największych miastach Polski. Twarzą 30-sekundowego filmu promocyjnego, który od 13 sierpnia będzie wyświetlany w kinach w całej Polsce, jest jeden z bardziej znanych popularyzatorów nauki, Karol Wójcicki.
 
 
W czwartek w Centrum Wystawienniczo – Kongresowym G2A Arena w Jasionce, z udziałem m.in. marszałka województwa, Władysława Ortyla; Adama Hamryszczaka, podsekretarza stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju; Marka Dareckiego, prezesa Stowarzyszenia Dolina Lotnicza; Ryszarda Jani, prezesa Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego oraz Bartosza Skwarczka, prezesa G2A, odbyła się pierwsza prezentacja kampanii informacyjnej związanej z inteligentnymi specjalizacjami Podkarpacia.
 
– Jesteśmy dziś absolutnym liderem w skali Polski Wschodniej – podkreślał Władysław Ortyl. – Podkarpacie to nie tylko walory przyrodnicze, to również miejsce, gdzie inteligentne specjalizacje, rozbudowana struktura komunikacyjna, techniczna i badawczo – rozwojowa w towarzystwie nieskażonej przyrody i bogatej kultury stwarzają możliwości do rozwoju biznesowego oraz zrównoważonego trybu życia.
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
Kampania ma przyczynić się do wzrostu zainteresowania Podkarpaciem wśród krajowych i zagranicznych inwestorów, pobudzenia eksportu regionalnych produktów i usług, a także promocji podkarpackich firm.
 
– Zależy nam, by ten głos przełożył się na pozyskanie kolejnych inwestorów, a tym samym nowe miejsca pracy – mówił marszałek.
 
Marek Darecki, prezes Stowarzyszenia Dolina Lotnicza, które w tym roku obchodzi 15-lecie i skupia ponad 170 firm zatrudniających ponad 30 tys. pracowników, wypracowujących 3 mld dolarów w sprzedaży eksportowej, przypomniał, że naczelną specjalizacją Podkarpacia jest lotnictwo, co wynika z historii, tradycji, specyfiki i doświadczenia tego regionu. Prezes Darecki zwrócił też uwagę na zagrożenia, jakie w najbliższych latach mogą nas dotknąć. Bo, o ile mamy się czym chwalić, mamy też nad czym pracować.
 
– Wśród zagrożeń na najbliższe lata dostrzegam, po pierwsze destabilizację polityczną, czyli utratę przez Polskę prawnej wiarygodności na arenie europejskiej i światowej oraz kadry – mówił Marek Darecki. – Przemysł 4.0, czyli automatyzacja i informatyzacja są bliżej niż wszyscy sądzimy. Lada moment jeden z naszych największych atutów – tania siła robocza już może nie być atutem, bo robotyzacja wyklucza coraz większą liczbę osób z rynku pracy.
 
O rozwoju innowacji, ale takiej, która nie prowadzi do polaryzacji społecznej i gospodarczej mówił także Ryszard Jania, prezes Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. Branża automotive coraz prężniej rozwija się na Podkarpaciu i nie jest to już tylko legenda zbudowana wokół sanockiego Autosanu i jego autobusów, ale setki małych i średnich firm motoryzacyjnych, zatrudniających tysiące osób, które współpracują z dużymi firmami korporacyjnymi zlokalizowanymi w północnej części Podkarpacia.
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
– Podkarpacki biznes jest też liderem pod względem liczby aplikacji i wartości dotacji uzyskanych z programu Polska Wschodnia – wyliczał Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. – Jeśli dodać do tego intensywny rozwój dróg m.in. budowę drogi ekspresowej S19 oraz modernizację kolei, to Podkarpacie ma bardzo wiele atutów, by rozwijać swoje inteligentne specjalizacje. Pozostaje też mieć nadzieję, że w kolejnych latach powstawać będą dobrze ukierunkowane inwestycje, które pozwolą generować trwałe miejsca pracy.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy