Nowy most na Wisłoku będzie częścią Wisłokostrady, wartej blisko 170 mln zł, największej z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji. W związku z przygotowaniami do budowy nowej przeprawy we wtorek zamknięty zostanie odcinek ul. Ciepłowniczej.
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Dzięki tej trwającej już inwestycji rzeszowianie otrzymają połączenie południa miasta z północą. Konsekwencją wybudowania tego połączenia będzie także zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum Rzeszowa – na al. Piłsudskiego i wiadukcie Tarnobrzeskim. Wisłokostrada będzie także wygodnym połączeniem południa Rzeszowa z autostradą A4 i drogą ekspresową S19.
Nowe ulice, chodniki i estakada w ciągu Wisłokostrady w Rzeszowie
W ramach zadania wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3 286 m. Częścią inwestycji będą także nowe duże obiekty inżynieryjne takie jak np. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. To przedsięwzięcie to także budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego.
We wtorek, 12 marca wykonawca Wisłokostrady rozpoczyna przygotowania do budowy nowego mostu Załęskiego. W pierwszej kolejności wyburzona zostanie stara, wąska przeprawa. Dlatego we wtorek, 12 marca wyłączony z ruchu zostanie ok. 500-metrowy odcinek ul. Ciepłowniczej. Chodzi o odcinek od ul. Gen. Maczka do przejścia dla pieszych na ul. Ciepłowniczej.
Gdzie objazdy z ulicy Ciepłowniczej
Objazd do ulicy Maczka będzie odbywał się ulicami: Rzecha, Lubelską, Trembeckiego i Siemieńskiego. Z kolei objazd do ul. Rzecha będzie odbywał się ulicami: Siemieńskiego, Trembeckiego i Lubelską. Planowane zamknięcie obowiązywać będzie do 31.03.2025 r.
Budowa Wisłokostrady rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Inwestycję wykonuje wybrane w przetargu konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty. W pierwszej kolejności zostało przeprowadzone rozpoznanie saperskie terenu, niezbędna inwentaryzacja i wytyczenie geodezyjne. Do chwili obecnej wykonawca zrealizował prace związane m.in. z wyburzeniami 11 budynków, odhumusowaniem terenu. Wykonano wzmocnienie podłoża pod nasypy (15,0 tys. mkw.) oraz wykonano ok. 7500 m sześc. nasypów.
W najbliższym czasie planowane jest wykonanie pali stanowiących posadowienie pośrednie obiektów mostowych oraz dalsze prace związane z przebudową instalacji podziemnych, a także kontynuacja robót drogowych.