Reklama

Biznes

Wisłokostrada w Rzeszowie. Rozbiórka mostu Załęskiego

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 25.03.2024
Fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszów
Fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszów
Share
Udostępnij

Na budowie Wisłokostrady trwa rozbiórka mostu Załęskiego. Jego miejsce zajmie nowoczesna, szeroka przeprawa. Wykonawca rozpoczął też przygotowania do budowy drugiego mostu oraz estakady nad torami.

Wisłokostrada jest największą z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji drogowych. Dzięki niej powstanie połączenie południa miasta z północą a także z drogą ekspresową S19. Wiskołostrada to także mniej samochodów wjeżdżających do centrum miasta i na rondo Pobitno.

Nowa, szeroka przeprawa przez Wisłok

W pierwszej połowie marca z ruchu wyłączony został most Załęski a także odcinek ul. Ciepłowniczej. Ma to związek z realizacją ważnej części Wisłokostrady – budową nowej, szerokiej przeprawy przez Wisłok. Nowy most będzie miał po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe.

Ze starego mostu Załęskiego skuta została płyta pomostu, zdemontowano belki prefabrykowane ze skrajnych przęseł, a obecnie trwa demontaż belek na środkowym przęśle oraz wykonywane są platformy robocze pod palownice. Po zakończeniu rozbiórki rozpoczną się roboty związane z palowaniem pod nowy most.

Drugi most na  rzece Młynówka

Wisłokostrada to nie tylko budowa jednej przeprawy przez Wisłok. W ramach tej inwestycji powstanie także drugi most – na  rzece Młynówka. Trwają już prace związane z wykonaniem pali stanowiących posadowienie tej przeprawy.  Budowane są także drogi technologiczne wzdłuż całej budowy a także platformy robocze pod palownice pod podpory inne ważnej części inwestycji – estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi.

Wisłokostrada o długości ponad dwóch kilometrów połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Koszt prawie 170 mln zł. Inwestycja będzie gotowa wiosną 2026 r.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy