Na budowie Wisłokostrady trwa rozbiórka mostu Załęskiego. Jego miejsce zajmie nowoczesna, szeroka przeprawa. Wykonawca rozpoczął też przygotowania do budowy drugiego mostu oraz estakady nad torami.
Wisłokostrada jest największą z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji drogowych. Dzięki niej powstanie połączenie południa miasta z północą a także z drogą ekspresową S19. Wiskołostrada to także mniej samochodów wjeżdżających do centrum miasta i na rondo Pobitno.
Nowa, szeroka przeprawa przez Wisłok
W pierwszej połowie marca z ruchu wyłączony został most Załęski a także odcinek ul. Ciepłowniczej. Ma to związek z realizacją ważnej części Wisłokostrady – budową nowej, szerokiej przeprawy przez Wisłok. Nowy most będzie miał po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe.
Ze starego mostu Załęskiego skuta została płyta pomostu, zdemontowano belki prefabrykowane ze skrajnych przęseł, a obecnie trwa demontaż belek na środkowym przęśle oraz wykonywane są platformy robocze pod palownice. Po zakończeniu rozbiórki rozpoczną się roboty związane z palowaniem pod nowy most.
Drugi most na rzece Młynówka
Wisłokostrada to nie tylko budowa jednej przeprawy przez Wisłok. W ramach tej inwestycji powstanie także drugi most – na rzece Młynówka. Trwają już prace związane z wykonaniem pali stanowiących posadowienie tej przeprawy. Budowane są także drogi technologiczne wzdłuż całej budowy a także platformy robocze pod palownice pod podpory inne ważnej części inwestycji – estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi.
Wisłokostrada o długości ponad dwóch kilometrów połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Koszt prawie 170 mln zł. Inwestycja będzie gotowa wiosną 2026 r.