Biznes

VIP Biznes. Bracia Krzanowscy: Chcemy angażować się w społeczność lokalną

Z Adamem i Jerzym Krzanowskimi, współwłaścicielami Grupy Nowy Styl, zwycięzcami rankingu VIP-a w kategorii
Dodano: 25.10.2015
23013_styl_1
Share
Udostępnij
Jak Panowie przyjęliście zwycięstwo w naszym rankingu? 
 
Adam Krzanowski: Oczywiście, niezwykle się cieszę. Może jestem trochę zaskoczony, bo wiem, że dynamicznych biznesów na Podkarpaciu nie brakuje i konkurencja była mocna. 
Jerzy Krzanowski: Jeśli miałbym analizować, skąd taka nasza popularność akurat w tym roku, to przypisałbym to m.in. powstaniu naszej nowej Fabryki Mebli w Jaśle. Był to kamień milowy w rozwoju produkcji, stworzyliśmy nowe miejsca pracy i dzięki większej fabryce możemy podejmować się nowych, dużych realizacji. Widać, że to umacnia nasz wizerunek w regionie.
 
Czy czujecie się Panowie ludźmi wpływowymi w podkarpackim (i nie tylko) biznesie, i co to dziś właściwie oznacza – być wpływowym przedsiębiorcą?  
 
AK: Osobiście nie przepadam za tym sformułowaniem, bo może rodzić niezdrowe skojarzenia. Natomiast jestem świadomy, jaki wpływ, czyli siłę oddziaływania, mają nasze decyzje na ludzi, rynek, środowisko. I to przekonanie skłania do coraz bardziej odpowiedzialnego zarządzania tymi zasobami.  Efektem takich przemyśleń jest m.in. Raport Zrównoważonego Rozwoju naszej Grupy, który wydaliśmy w tym roku, a w którym dokładnie – pokazując  konkretne cyfry i opisując nasze działania – analizujemy wpływ na otoczenie firmy i identyfikujemy obszary rozwojowe. 
 
Czy  zwycięstwo w naszym rankingu, poparcie i zaufanie, jakim obdarzyli Panów głosujący, stanowi dla Panów zobowiązanie? A jeżeli tak, to do czego?
 
JK: Zaufanie to towar deficytowy, a co za tym idzie – bardzo cenny w biznesie. My przyjęliśmy założenie, że chcemy mocno angażować się w społeczność lokalną. Nie tylko poprzez rolę wiodącego pracodawcy w regionie, ale też przez dialog i współpracę z organizacjami edukacyjnymi, kulturalnymi, społecznymi czy samorządami. I tym zdobywamy zaufanie ludzi. Jeśli teraz oddało na nas głos tak wiele osób, to oznacza, że nasz wysiłek przynosi efekty. Tym chętniej będziemy kontynuować tego typu działania.
 
Jakie sukcesy Grupy Nowy Styl w kończącym się roku zasługują na szczególne podkreślenie? 
 
AK: To był bardzo dobry rok, z powodzeniem zamknęliśmy wiele ważnych projektów, które długo przygotowywaliśmy. Przede wszystkim sfinalizowaliśmy transakcję, w wyniku której przejęliśmy w drodze akwizycji szwajcarską firmę Sitag – mocną markę i producenta mebli biurowych,  dzięki której Grupa Nowy Styl będzie umacniać swoją pozycję na kolejnym rynku, tym razem w Szwajcarii. To kolejna, już trzecia akwizycja; w poprzednich latach kupiliśmy dwie niemieckie firmy i dwie mocne marki:  Grammer Office oraz Rohde & Grahl, z wysoce ergonomicznymi produktami, dzięki którym wzmocniliśmy i rozbudowaliśmy nasze portfolio.
JK: Wielkim sukcesem było wspomniane wcześniej otwarcie nowej fabryki w Jaśle. Zakład stał się jedną z najbardziej nowoczesnych fabryk mebli w Europie i daje nam nieporównywalne z wcześniejszą infrastrukturą możliwości produkcyjne – zarówno w aspekcie jakościowym, jak i technologicznym oraz ilościowym. Równolegle przeprowadziliśmy też zmiany w samej organizacji – po 2 latach prac wdrożeniowych mamy system informatyczny, który integruje zarządzanie firmą, włącznie z procesami produkcyjnymi i łańcuchem dostaw. W tym roku wygraliśmy też kilka spektakularnych kontraktów. Jesteśmy w trakcie montażu naszych krzeseł na Grand Stade w Lyonie oraz stadionie Allianz Riviera w Nicei. Na obydwu będą grane Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016. 
 
Jakie są plany firmy na rok przyszły?
 
JK: W 2016 roku skupimy się na sprawnej integracji Grupy z nową spółką szwajcarską i wykorzystaniu nowo otwartych kanałów sprzedaży. W latach ubiegłych rozwój przez akwizycje był dla nas bardzo korzystny, dlatego chcemy kontynuować tę drogę rozwoju i być może w 2016 roku uda nam się znowu powiększyć nasze portfolio o kolejne marki. 
AK: Wszystkie zmiany, które przeprowadzamy, są związane z obranym kierunkiem rozwoju. To pogłębianie naszej obecności na rynku europejskim i inwestowanie w  rynek projektowy, na którym sprzedajemy nie pojedyncze produkty, ale kompleksowe rozwiązania. Obecnie klienci chcą już czegoś więcej niż wyboru krzesła i mebla. Nowoczesne korporacje potrzebują efektywnych miejsc pracy i ergonomicznych rozwiązań technologicznych.  Potrzebują podpowiedzi dotyczących aranżacji ich biur według stylu pracy ich pracowników; biur, w których ich pracownicy będą czuli się dobrze i dzięki którym będą przyciągać do siebie nowe talenty.
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy