Biznes na starcie

Jak student może zrealizować nowatorski pomysł biznesowy?

Artykuł Partnera
Dodano: 09.12.2012
1399_plakat-StartUp-Training-Creative-Lab
Share
Udostępnij
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości w Rzeszowie organizują  konferencję „StartUp Traning Creative Lab”. Jej głównym celem będzie promocja przedsiębiorczości wśród studentów uczelni podkarpackich. Konferencja odbędzie się w dniach 10-14 grudnia br. w Sali Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego przy al. Rejtana 16C.

„StartUp Training Creative Lab” ma charakter edukacyjno-doradczy. Stanowi pewnego rodzaju inspirację do realizacji nowatorskich pomysłów biznesowych. Skierowany jest do osób, które chcą założyć firmę lub pragną poszerzyć swoją wiedzę z dziedziny przedsiębiorczości. Podczas konferencji zostanie poruszona tematyka dotycząca przede wszystkim: modelu biznesowego, źródeł finansowania,  zasad budowania internetowego  wizerunku, kreowania własnego image, komunikacji z klientem oraz ochrony patentów, innowacji technologicznych oraz innowacji procesowych.

Jak to działa? Spotkanie składa się pięciu paneli:

I Inspirations (10.12.2012)

Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą założyć firmę lub chcą poszerzyć swoja wiedzę z dziedziny przedsiębiorczości. Celem szkolenia jest przedstawienie obecnie funkcjonujących modeli biznesowych. Dodatkowo każdy z uczestników zdobędzie informacje na temat źródeł finansowania firmy, ze szczególnym uwzględnieniem funduszy europejskich.
 
START: godz. 10:00

„Dobry model biznesowy receptą na sukces” Dr Inż. Colin F. Hales – Kierownik Pracowni Naukowo-Dydaktycznej Informatyki Gospodarczej w Zakładzie Metod Ilościowych Wydziału Ekonomii UR.

„Gdzie szukać źródeł finansowania?” Marek Duda – Dyrektor Centrum Organizacyjno-Szkoleniowego i Współpracy Międzynarodowej Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.

„Inkubator w Parku Naukowo-Technologicznym” Joanna Wdowik- Mika – konsultant w Centrum Zarządzania Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym.

WARSZTAT: godz. 13:30


„Kreowanie wizerunku firmy w Internecie ” – Dr Grzegorz Hajduk – adiunkt w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości UR.
 

II Image Company (11.12.2012)
 
Celem szkolenia  jest przedstawienie skutecznych działań public relations przy użyciu zarówno narzędzi interaktywnych jak i tradycyjnych. Z zadaniem tym zmierzą się specjaliści od kreowania przekazu, budowania wizerunku. Uczestnicy dowiedzą się, jakich narzędzi używać oraz jakimi metodami docierać do jak największej liczby odbiorców, jak określić i wyszukać grupę pożądanych adresatów działań PR oraz co uczynić, by ich przekonać do przekazu nadawcy
 
START: godz. 10:00
 
„Zasady kreowania wizerunku” Mgr Jerzy Gawroński – pracownik UR.
 
„Produkt, marka, bezpieczeństwo rynkowe” Dr Henryk Pietrzak  –  Prezes Polskiego Radia Rzeszów.

„Nasz klient, Nasz Pan! Na co uważać przy budowaniu wizerunku” Łukasz Szymański – Specjalista ds. e-Marketingu, Ideo Sp. z o. o.

 

WARSZTAT: godz. 13:30

„Pasja jako kierunek rozwoju dla młodych ludzi” Krzysztof Janowski
 

 
 
III Innowations (12.12.2012)
 
Szkolenia porusza tematykę  szeroko rozumianej  innowacji. Szkolenie jest próbą odpowiedzi  gdzie należy szukać potencjału, co stanowi źródło innowacji, w jaki sposób chronić innowacje czy też w jaki sposób wdrażać innowacje w firmie.  
 
START: godz. 10:00
 
„Ile naprawdę warta jest firma – własność intelektualna jako istotny składnik przedsiębiorstwa” –  Mgr Katarzyna Sas – Rzecznik Patentowy.

„Innowacyjność – przepisem na sukces”  Dr inż. Dariusz Wyrwa – adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności Politechniki Rzeszowskiej.

„Innowacyjne formy przedsiębiorstw w aspekcie Klastrów”   Grzegorz Kolasiński – Dyrektor AIP Rzeszów

„Korzyści z zarządzania zmianą w firmie w warunkach konkurencyjnej i innowacyjnej gospodarki”  Dr  Artur Grzesik –  Wicedyrektor Zarządu Work24, Associate consultant w firmie ICF International/GHK Holdings Limited.

 

WARSZTAT: godz. 13:30
 
„Budowa innowacyjnego modelu biznesowego” –AIP Rzeszów

IV StartUp Simulator (13.12.2012)


StartUp Simulator jest praktycznym wprowadzeniem swoich pomysłów w życie i zostanie podzielony na dwa etapy. StartUp Simulator – warsztaty kreujące oraz  Pair work – okres intensywnego dopracowania pomysłów biznesowych w zakresie analizy rynkowej, przygotowania strategii firmy.

V Final StartUp Simulator (14.12.2012)
 
Zakończeniem przygody z projektem będzie Final StartUp Simulator czyli wyłonienie zwycięzców oraz wręczenie nagród.

 
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości to największa w Europie sieć 40 centrów testowania swojego pomysłu na biznes w warunkach rynkowych. Pod skrzydłami AIP działa obecnie niemal 1,5 tys. firm, zaś prawie 10 tys. firm opuściło już AIP i z powodzeniem funkcjonuje na rynku.
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy