Strona główna>Automoto>Zupełnie nowa Mazda CX-80. Nowy siedmiomiejscowy flagowy model Mazdy
Automoto
Zupełnie nowa Mazda CX-80. Nowy siedmiomiejscowy flagowy model Mazdy
Mazda Motor Europe
Dodano: 18.04.2024
Zupełnie nowa Mazda CX-80
Udostępnij
Komfort, wygoda i wszechstronność, wykonane w Japonii
Układy napędowe Mazdy e-Skyactiv PHEV i Diesel z napędem na wszystkie koła przesuniętym na tył
Dziś zupełnie nowa, trzyrzędowa Mazda CX-80 ma swój europejski debiut dzięki wirtualnej prezentacji na https://mzd.tools/VirtualReveal .
Po wprowadzeniu na rynek CX-60, zupełnie nowa Mazda CX-80 jest drugim z dwóch nowych modeli oferowanych w Europie w grupie Large Product. Jest to najbardziej przestronny samochód w europejskiej ofercie Mazdy i stanie się nowym okrętem flagowym Mazdy w regionie.
Elegancja i czystość minimalistycznej japońskiej estetyki w nowej MAZDZIE CX-80
W najnowszej ewolucji unikalnego podejścia Mazdy do projektowania Kodo projektanci skupili się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki, która usuwa wszystkie niepotrzebne elementy, co osiągnięto dzięki unikalnemu, praktycznemu podejściu projektantów i mistrzów rzemiosła Mazdy, których Celem jest produkcja samochodów, które mogłyby zostać wyprodukowane wyłącznie w Japonii.
Mająca prawie pięć metrów długości i ponad trzy metry rozstawu osi, zupełnie nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi niż popularna CX-60. W połączeniu z składanymi na płasko siedzeniami w trzecim rzędzie, CX-80 będzie dostępny w trzech konfiguracjach drugiego rzędu, w tym do wyboru z dwoma oddzielnymi fotelami kapitana w połączeniu z konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu .
Całkowicie nowa Mazda CX-80 wykorzystuje technologię odpowiednią dla flagowego europejskiego modelu Mazdy i zawiera trzy nowe funkcje: nowe samochodowe sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok zaczepu przyczepy, który wykorzystuje wyświetlacz centralny i zaawansowaną grafikę do pomocy w ustawianiu pojazdu względem przyczepy. 1
Dwa układy napędowe nowej CX-80
W momencie wprowadzenia na rynek CX-80 będzie dostępny z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV, łączący czterocylindrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny, oferujący imponujące osiągi i doskonałe parametry środowiskowe; oraz wysoce wydajny, rzędowy, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny e-Skyactiv D wyposażony w system miękkiej hybrydy Mazdy M Hybrid Boost 48 V, który zapewnia wyjątkową w segmencie emisję spalin i oszczędność paliwa. 2
Całkowita moc systemowa e-Skyactiv PHEV wynosi 327 KM/241 kW i moment obrotowy 500 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, rozwija prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje 60 km jazdy w trybie całkowicie elektrycznym. Oferuje doskonałe parametry ekologiczne, średnie zużycie paliwa WLTP na poziomie 1,6 l/100 km i emisję CO 2 na poziomie zaledwie 36 g/km. e-Skyactiv D generuje moc 254 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi 5,7-5,8 l/100 km, a emisja CO 2 148-151 g/km.
Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazdy i-Activ. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór jednego z czterech trybów jazdy (plus tryb EV w przypadku PHEV), tak jak wprowadzono już w CX-60.
Platforma CX-80 wyposażona jest w zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, aby zapewnić wysoki poziom komfortu jazdy, stabilną postawę i płynną kontrolę nad pojazdem. Przesunięty na tył, stały napęd na wszystkie koła łączy w sobie stabilność i przyczepność napędu na wszystkie koła z neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów charakterystyczną dla zestawu z napędem na tylne koła. Całkowicie nowa Mazda CX-80 ma także imponujący uciąg wynoszący 2500 kg.
Wszechstronna gama zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i-Activsense zastosowana w modelu CX-80 uzyskała 5 gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa w testach Euro NCAP. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują wspomaganie jazdy i ruchu drogowego (CTS) z nowym systemem wspomagania kierowcy, który nie reaguje, inteligentne wspomaganie hamulców (SBS) z nowym systemem łagodzenia skutków kolizji czołowych oraz system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELK) z nowym modułem czołowym asystent unikania ruchu drogowego.
Przedsprzedaż zupełnie nowej Mazdy CX-80 rozpocznie się w maju, a samochód będzie w sprzedaży u dealerów od jesieni 2024 roku.
W celu poznania wszystkich zalet nowej Mazdy CX-80 warto umówić się na jazdę testową. Dopiero wówczas można odkryć dlaczego NOWA MAZDA CX-80 jest wyjątkowo tarakcyjnym wyborem w segmencie dużych SUV-ów segmentu Premium.
1 Amazon, Alexa i inne powiązane znaki są znakami towarowymi firmy Amazon.com, Inc. lub jej podmiotów stowarzyszonych
2 Ważone zużycie energii, łącznie dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv PHEV: 1,6 l/100 km i 23,9 kWh energii elektrycznej/100 km; Ważona emisja CO 2 w cyklu mieszanym: 36 g/km, klasa CO 2 : B. Łączne zużycie paliwa i klasa CO 2 przy rozładowanym akumulatorze: 8,1 l/100 km. Klasa CO 2 : G. (Wartości wstępne)*
Zużycie energii w cyklu mieszanym dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv D: 5,7-5,8 l/100 km. CO 2 – emisja w cyklu mieszanym: 148-151 g/km. Klasa CO 2 : E. (Wartości wstępne)*
UWAGA: Wartości zużycia i emisji podane w tej informacji prasowej mają charakter wstępny. Homologacja typu WE i Certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami nie są jeszcze dostępne. Możliwe są odchylenia.
Dalsze informacje na temat zasięgu na napędzie elektrycznym, kosztów energii, podatku od pojazdów i kosztów emisji CO 2 można znaleźć na stronie www.mazda.de/Energieverbrauch
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.