Strona główna>Automoto>Nowe Porsche 911 S/T: purystyczna edycja specjalna dla upamiętnienia 60. urodzin 911
Automoto
Nowe Porsche 911 S/T: purystyczna edycja specjalna dla upamiętnienia 60. urodzin 911
Źródło: Porsche Polska
Dodano: 04.08.2023
Udostępnij
Jubileuszowy model z okazji 60. rocznicy premiery 911 powstanie w limitowanej serii 1963 sztuk
Najlżejsze 911 obecnej generacji 992
4,0-litrowy silnik typu bokser o mocy 386 kW (525 KM), rozwijający maksymalną prędkość obrotową 9000 obr./min
Lekkie sprzęgło i manualna skrzynia biegów o skróconym przełożeniu
Opcjonalny pakiet Heritage Design „60 Years of the 911”
Porsche świętuje 60. urodziny 911 specjalną edycją stworzoną z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy: limitowana seria 1963 egzemplarzy nowego Porsche 911 S/T łączy lekką konstrukcję z purystycznym charakterem. Po raz pierwszy wysokoobrotowy silnik o mocy 386 kW (525 KM) z 911 GT3 RS przenosi swoją siłę napędową na asfalt z wykorzystaniem manualnej skrzyni biegów i lekkiego sprzęgła.
Aby uczcić okrągłą rocznicę kultowego 911, inżynierowie z Weissach zaprojektowali niezwykle purystyczny samochód sportowy hołdujący czystej przyjemności z jazdy – 911 S/T. Ten ekskluzywny jubileuszowy wariant scala atuty 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS. Efekt: wyjątkowe połączenie zwinności i dynamiki jazdy. Wolnossący 4,0-litrowy silnik typu bokser o mocy 386 kW (525 KM) z 911 GT3 RS współpracuje tu z manualną skrzynią biegów o skróconym przełożeniu. Zestaw ten uzupełniają: lekka konstrukcja, konsekwentna aż po najdrobniejsze szczegóły, oraz konfiguracja podwozia zoptymalizowana pod kątem zwinności prowadzenia i właściwości jezdnych. Nowe 911 S/T waży zaledwie 1380 kg (masa własna DIN, ze wszystkimi płynami), co czyni je najlżejszym wariantem obecnej generacji 992. Opcjonalny pakiet Heritage Design czerpie inspiracje z wyścigowej wersji 911 S z późnych lat 60. i wczesnych 70.
Konstrukcja jubileuszowego modelu uwzględnia rozległą wiedzę Porsche w obszarach GT oraz sportów motorowych. Znajduje to odzwierciedlenie w jego szczególnie zwinnym prowadzeniu – z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy krętymi lokalnymi drogami. Ograniczenie mas wirujących w silniku oraz kołach i hamulcach owocuje szczególnie spontanicznymi reakcjami na wszystkie komendy kierowcy. Każdy ruch kierownicą, każde naciśnięcie pedału przyspieszenia lub hamulca są tu realizowane bez najmniejszej zwłoki i z najwyższą precyzją. W przeciwieństwie do 911 GT3 RS rozwój 911 S/T nie koncentrował się na użytku torowym, lecz głównie na jeździe po publicznych drogach.
Nazwa 911 S/T oznacza, że jubileuszowy model jest spadkobiercą szczególnie sportowej wersji pierwszej generacji 911. Od 1969 r. Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej odmianie. Wewnętrznie samochody te nosiły nazwę 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia znacznie poprawiły ich przyspieszenie, skuteczność hamulców, poziom przyczepności oraz dynamikę w zakrętach. Nie stosowano wtedy jeszcze dużych spojlerów i innych aerodynamicznych udoskonaleń. Nowe 911 S/T dziedziczy ducha oryginalnego 911 S (ST), przenosząc go do obecnej generacji Porsche 911. Łączy przy tym elementy 911 GT3 RS z nadwoziem 911 GT3 z pakietem Touring i kompletuje to lekkimi komponentami opracowanymi specjalnie dla 911 S/T. Rezultatem jest doświadczenie z jazdy unikalne w gamie 911 GT.
Lekka konstrukcja – od błotników po sprzęgło
Swoje wyjątkowo zwinne, bezpośrednie prowadzenie nowe 911 S/T zawdzięcza między innymi spójnej lekkiej konstrukcji. Przednia pokrywa, dach, przednie błotniki i drzwi z ich efektownymi wlotami są wykonane z lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), podobnie jak klatka bezpieczeństwa, stabilizator tylnej osi oraz jej panel usztywniający. Urodzinowy wariant standardowo otrzymuje również felgi z magnezu, układ hamulcowy PCCB, litowo-jonowy akumulator rozruchowy oraz lekkie szyby. Dzięki ograniczonej izolacji, pominięciu skrętnej tylnej osi i zmniejszeniu wagi układu napędowego masa własna 911 S/T wynosi zaledwie 1380 kg (DIN), czyli o 40 kg mniej niż 911 GT3 Touring z manualną skrzynią biegów.
Specjalnie dla 911 S/T inżynierowie Porsche opracowali nowe, lekkie sprzęgło łączone z jednomasowym kołem zamachowym. Zestaw ten zmniejsza wagę mas wirujących o 10,5 kg, co dodatkowo zauważalnie zwiększa responsywność wolnossącego boksera, który nabiera obrotów z niesamowitą szybkością i spontanicznością. W połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią – o przełożeniu krótszym niż w 911 GT3 – wysokoobrotowy motor 911 S/T odznacza się jeszcze bardziej bezpośrednią naturą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h (ograniczoną elektronicznie). Standardowy lekki sportowy układ wydechowy wzbogaca wrażenia z jazdy charakterystycznym krajobrazem dźwiękowym. 911 S/T to jedyne 911 obecnej generacji, które łączy przednią oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z wielowahaczową tylną osią bez skrętnych tylnych kół. Na potrzeby nowego wariantu odpowiednio dostrojono amortyzatory i systemy kontroli.
Również aerodynamika 911 S/T została zoptymalizowana bardziej pod kątem użytkowania drogowego niż torowego. Jubileuszowy wariant standardowo dysponuje listwą Gurneya na chowanym tylnym spojlerze. Seryjna specyfikacja obejmuje 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) lekkie obręcze z magnezu, z mocowaniem centralną śrubą. Opony UHP (o ultrawysokich osiągach) w rozmiarze 255/35 ZR 20 zapewniają wysoki poziom mechanicznej przyczepności przedniej osi. Z tyłu zagościło ogumienie 315/30 ZR 21. Standardem są w pełni kubełkowe fotele z CFRP, które można bezpłatnie zastąpić siedzeniami sportowymi Plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną. Zestaw wskaźników i stoper pakietu Sport Chrono stawiają na klasyczną zieloną kolorystykę Porsche.
Producent sportowych samochodów oferuje 911 S/T z opcjonalnym, ekskluzywnym pakietem Heritage Design. Wyłącznie dla tego szczególnie eleganckiego wariantu zarezerwowano nowy odcień nadwozia Shoreblue Metallic oraz obręcze w kolorze Ceramica. Na drzwiach na życzenie można umieścić numer startowy (od 0 do 99) oraz folię dekoracyjną. Rodowód 911 S/T podkreśla klasyczny herb Porsche z oryginalnego 911, który zdobi przedni pas, osłony piast, kierownicę, zagłówki i klucz do samochodu. Wnętrze wyróżniają środkowe panele foteli wykończone tkaniną w kolorze Classic Cognac z czarnymi prążkami – to kolejny ukłon w stronę dziedzictwa specjalnej edycji. W skład pakietu są również: dwukolorowa tapicerka z półanilinowej skóry w zestawieniu czarny/Classic Cognac, w tym obszerne skórzane wykończenia kabiny, podsufitka z perforowanego materiału Dinamica oraz inne elementy z oferty Porsche Exclusive Manufaktur. Napis „PORSCHE” i oznaczenie modelu 911 S/T z tyłu mają w tym przypadku złoty kolor.
Wyłącznie dla nabywców jubileuszowego modelu Porsche Design przygotowało Chronograph 1 – 911 S/T. Wyposażony w tytanową kopertę, niepowlekaną i piaskowaną w celu zmniejszenia masy, ten ekskluzywny zegarek wpisuje się w koncepcję lekkiej konstrukcji nowej, purystycznej edycji 911. Sercem chronografu jest mechanizm Porsche Design WERK 01.240 z certyfikatem COSC i funkcją flyback. Wzornictwo rotora nawiązuje do designu magnezowej obręczy 911 S/T.
Nowe Porsche 911 S/T można już zamawiać, w cenie 1 623 000 PLN. Pakiet Heritage Design kosztuje 90 041 PLN. Czasomierz Chronograph 1 – 911 S/T jest dostępny od 61 700 PLN.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.