Jazdy testowe nowym Porsche Panamera: ostatnie „szlify”
Źródło: Porsche Polska
Dodano: 19.09.2023
Nowe Porsche Panamera
Udostępnij
Gamę linii modelowej uzupełni czwarty wariant hybrydowy
Zwiększony zasięg w trybie elektrycznym i krótszy czas ładowania
Półaktywne dwukomorowe, dwuzaworowe zawieszenie pneumatyczne w standardzie
Nowe aktywne podwozie z szeroką gamą dodatkowych funkcji w opcji
Nowe Porsche Panamera zadebiutuje w listopadzie 2023 r.
Na kilka miesięcy przed premierą nowe Porsche Panamera odbywa w Barcelonie ostatnie jazdy testowe. Badania drogowe skupiają się głównie na układzie napędowym, w tym na nowej przekładni Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz nowo opracowanym podwoziu z aktywną kontrolą tłumienia.
Na krótko przed debiutem nowe Porsche Panamera przechodzi końcowe testy drogowe. W Barcelonie i okolicach inżynierowie sprawdzają ostatnie detale najnowszej generacji modelu. Sportowa limuzyna zaliczyła już większość procedur testowych, w trakcie których zademonstrowała swoje walory na czterech kontynentach. Na przykład testy w USA pozwoliły sprawdzić funkcjonowanie zespołu napędowego na dużej wysokości i przy niskim poziomie tlenu, a także skuteczność układu chłodzenia silnika oraz klimatyzacji w ekstremalnie wysokiej temperaturze.
W Skandynawii Panamera była eksploatowana w bardzo niskiej temperaturze, w RPA musiała radzić sobie z trudnymi warunkami drogowymi, natomiast w Azji szczególne wyzwanie dla całej konstrukcji stanowiły wysoka wilgotność powietrza oraz godziny spędzone w korkach w megamiastach. „Każdy nowy samochód przechodzi intensywne testy, tak aby spełniać zarówno nasze wymagania, jak i naszych klientów na całym świecie” – powiedział menedżer ds. rozwoju Marcel Hönemann. „Standard, który wyznaczamy, zawsze stanowią określone w specyfikacjach cele rozwojowe. Nowa Panamera musi wyróżniać się tu i teraz, szczególnie pod względem osiągów, komfortu oraz akustyki”.
Nowa Panamera dostępna w czterech wariantach E-Hybrid
Odpowiedni układ napędowy jest w Porsche niezbędny do uzyskania optymalnych osiągów. Nowe wydanie linii modelowej Panamera otrzymuje kompleksowo zaktualizowaną gamę silników. Inżynierowie skupili się tu na najnowocześniejszych rozwiązaniach z obszarów efektywności i zrównoważonego rozwoju. „W drugiej generacji Porsche Panamera oferowaliśmy trzy warianty E-Hybrid z hybrydowym napędem plug-in, teraz dodamy czwarty. To nasza odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie ze strony klientów. W niektórych krajach udział odmian E-Hybrid dla linii Panamera wynosi niemal 100%. Kolejna wersja będzie legitymować się wysokimi osiągami i idealnie wpisze się we wszechstronną ofertę” – powiedział dr Thomas Friemuth, szef linii produktów Panamera. „Zwiększamy możliwości elektrycznego modułu wszystkich wariantów E-Hybrid w zakresie dynamiki jazdy oraz ważnych parametrów, takich jak zasięg elektryczny i tempo ładowania. Podczas naszych testów na napędzie elektrycznym pokonujemy dystanse nawet o 70% większe niż w przypadku poprzednika”.
Bazą dla wszystkich wariantów E-Hybrid najnowszego Porsche Panamera jest nowy, mocniejszy silnik elektryczny, który będzie teraz całkowicie zintegrowany z obudową nowej dwusprzęgłowej przekładni. Zapewnia on lepsze niż dotąd parametry układu napędowego w zakresie osiągów i wydajności rekuperacji przy niższej masie. Energię czerpie z wysokonapięciowego akumulatora o znacznie większej pojemności – 25,9 kWh. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW skraca czas ładowania pomimo zwiększonej zawartości energii.
Wzrosty efektywności i wydajności to także zasługa zasadniczych zmian w konstrukcji silników spalinowych. Wszystkie zespoły napędowe nowego Porsche Panamera są przygotowane na przyszłe normy emisji spalin. „Jestem zachwycony postępem, jaki poczyniliśmy w zakresie elektryfikacji. Integracja oraz współpraca dwóch układów napędowych odbywają się absolutnie »gładko« i harmonijnie. W nowych wersjach samochód przyspiesza z niezwykłą łatwością i pewnością” – podsumował wrażenia z jazd testowych Arno Bögl, menedżer projektu ds. układów napędowych linii produktów Panamera.
Z innowacyjnym zawieszeniem pneumatycznym
Oprócz wszechstronnie zmodernizowanej gamy silników nowa Panamera zaoferuje inne nowości. Po raz pierwszy będzie mogła zostać wyposażona w opcjonalne, wysokiej klasy podwozie z aktywną kontrolą amortyzacji i szeroką gamą dodatkowych funkcji. „Dzięki aktywnemu podwoziu wyznaczamy nowe standardy. Mogliśmy to odczuć na każdym metrze naszych jazd testowych – wyjątkowy komfort na bruku w barcelońskim porcie oraz dynamiczne, zwinne usposobienie na krętych lokalnych drogach poza miastem. W skrócie: nieporównywalnie szeroki zakres kompetencji” – powiedział Thomas Friemuth.
Nowa Panamera będzie standardowo wyposażona w półaktywne zawieszenie z nowymi dwuzaworowymi amortyzatorami, które pozwalają niezależnie regulować etapy ugięcia i odbicia. Znacząco poszerza to rozpiętość pomiędzy komfortowym i sportowym zestrojeniem podwozia również w przypadku nowego standardowego podwozia.
W trakcie jazd testowych nowym Porsche Panamera przeprowadzone zostaną ostatnie poprawki przed światową premierą modelu. Producent sportowych aut zaprezentuje trzecią generację swojego czterodrzwiowego samochodu sportowego na Festiwalu Ikon Porsche w Dubaju, w piątek 24 listopada 2023 r. Uczestnicy festiwalu będą mogli oglądać go w weekend 25-26 listopada 2023 r.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.