Młode wino i owce na ulicach. Zamiast narzekać, rodzima branża turystyczna zabiega o gości jesiennymi atrakcjami
Źródło informacji: Nocowanie.pl / PAP
Dodano: 18.10.2023
Udostępnij
Ani dobra pogoda, która przedłużyła nieco sezon, ani tradycyjny jesienny powrót turystyki biznesowej nie poprawiły kondycji rodzimej branży turystycznej. Znane z ostatnich wakacji spadki utrzymują się, jednak właściciele obiektów noclegowych dalej walczą i próbują przyciągnąć turystów atrakcjami czy ofertami w wyższym standardzie w tej samej cenie – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.
Chociaż aura dopisała, początek jesieni nie pozwolił rodzimej branży turystycznej znacząco odrobić strat po sezonie. Spadki utrzymują się, a większy ruch widać jedynie w dużych miastach i – tradycyjnie o tej porze roku – w górach. Według danych serwisu Nocowanie.pl pierwszą piątkę najpopularniejszych kierunków październikowych wyjazdów otwiera Zakopane, po nim plasują się Kraków, Warszawa, Karpacz i Gdańsk.
„Duże miasta przyciągają turystów bogatą ofertą spędzania czasu wolnego, w tym dużymi wydarzeniami, takimi jak festiwale. Dysponują też zróżnicowaną bazą noclegową pod względem standardu i cen, zarówno dla turystów indywidualnych, jak i dla potrzeb wyjazdów kongresowych czy konferencyjnych, na które sezon właśnie się rozpoczął” – mówi Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl.
„W przypadku miast o wyborze noclegu decyduje lokalizacja, dostępność parkingu oraz bliskości komunikacji miejskiej i restauracji” – dodaje.
O tym, że Polacy lubią jesienne city breaki, świadczą też statystyki. Z danych serwisu Nocowanie.pl wynika, że w ostatnich tygodniach najczęściej rezerwowane były dwudniowe wyjazdy dla dwóch osób.
Aby przyciągnąć turystów, również właściciele obiektów w mniejszych miejscowościach zaczęli stawiać na dodatkowe atrakcje. Hotele przygotowują wydarzenia specjalne, jak warsztaty rozwoju osobistego, lub w standardowej cenie oferują wyższe usługi, np. proponują wizytę w spa, masaż, powitalny prezent albo darmowy rodzinny dostęp do strefy aktywności sportowych. Mniejsze obiekty organizują sezonowe rozrywki, jak rodzinne dyniobranie, ognisko z muzyką na żywo czy wizyta połączona z degustacją w małopolskich lub podsandomierskich winnicach, chociażby pod pretekstem zbliżającego się święta młodego wina.
Obiekty górskie wykorzystują do promocji słynne jesienne redyki – widowiskowe święto pasterskie, kiedy to ulice miast wypełniają stada owiec wracających z hal do zagród swoich gospodarzy. W miniony weekend turyści i owce szczelnie wypełnili Szczawnicę, kolejna okazja nadarzy się 22 października w Kluszkowcach, a następnie 25 października, kiedy redyk przejdzie ze Skawicy do Poronina.
A co z cenami?
„Wnioskując ze średnich wartości dokonanych rezerwacji, w przypadku hoteli i apartamentów należy spodziewać się cen na poziomie z zeszłego roku. Z niższym niż w zeszłym roku wydatkiem można liczyć się w pensjonatach, gdzie średnia cena za osobę za noc jest niższa o 15%” – podkreśla Zaniewski.
„Wiąże się to między innymi z tym, że szukający oszczędności Polacy chętniej sięgają po tańsze oferty, a tych wciąż jest sporo dostępnych w naszym serwisie” – wyjaśnia.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.