W środę 9 października w Volvo Car Warszawa zaprezentowano najnowszą, limitowaną wersję modelu S60 T8 Polestar Engineered. Ten sportowy i jednocześnie ekologiczny samochód już niebawem trafi na polski rynek w bardzo krótkiej serii. Model pokazuje także kolejny krok elektryfikacji oferty Volvo.
W 2020 roku do Polski trafi zaledwie osiemnaście samochodów serii Polestar Engineered. Będą to przede wszystkim modele XC60 i V60 i tylko cztery egzemplarze S60. W porównaniu do standardowego modelu S60, zaszło w nim kilka istotnych zmian. Do jego napędu użyto układu hybrydowego T8, który wcześniej zastosowano m.in. w XC90 i XC60. Moc układu napędowego nieco podniesiono do wartości przekraczającej 400 KM. Silnik spalinowy o mocy 313 KM napędza koła przednie, a silnik elektryczny o mocy 87 KM – koła tylne. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi 670 Nm, co przekłada się na świetne osiągi. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 4,4 s. To najbardziej dynamiczny seryjnie produkowany model Volvo w historii marki. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Waga pojazdu zależy od wyposażenia i waha się od 1979 do 2051 kg. Nominalna pojemność baterii wynosi 11,6 kWh, użyteczna – 9,1 kWh. W trybie czysto-elektrycznym S60 może przejechać do 45 km z prędkością do 125 km/h. Silniki spalinowy i elektryczny mogą także pracować razem w trybie Power od 0 do 160 km/h.
W S60 T8 Polestar Engineered zastosowano unikalny wzór felg (20 cali), wydajny układ hamulcowy Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi, regulowane zawieszenie Ohlins oraz mnóstwo dodatków stylistycznych, w tym pomarańczowe pasy bezpieczeństwa. Zadbano nawet o taki detal jak złoty kolor zakrętek wentyli, który idealnie współgra ze złotym kolorem zacisków hamulcowych.
Samochód będzie dostępny w bogatym, niemal pełnym pakietem wyposażenia w cenie 290 000 zł.
Elektryfikacja w Volvo nabiera tempa
Nowe Volvo S60 T8 Polestar Engineered pokazuje, jak będą wyglądały sportowe samochody przyszłości. Obecnie Volvo intensyfikuje swoje działania, by obniżyć emisje swoich aut, przy zachowaniu, a nawet poprawieniu ich osiągów. Już za kilka dni będzie miała miejsce premiera całkowicie elektrycznego XC40, chwilę później XC40 T5 – czyli najmniejsza hybryda typu plug-in. Jednocześnie Volvo wprowadza do oferty miękkie hybrydy, które już są dostępne w modelach XC60 B4 AWD i B5 AWD oraz XC90 B5 AWD. Obecnie układ hybrydowy 48V jest sprzężony z silnikami Diesla (wyłącznie wersje AWD z automatyczną skrzynią biegów). Docelowo będzie połączony także z silnikami benzynowymi T5 i T6.
Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel. 17 866-81-60