Reklama

Automoto

Na bardzo dobrą opinię pracuje się przez wiele lat

Janusz Pawlak
Dodano: 10.08.2016
28690_DBM_pak002
Share
Udostępnij

Serwis firmy Danuta i Ryszard Czach plasuje się w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych stacji serwisowych W POLSCE

Co przyciąga klientów do autoryzowanych serwisów samochodowych? Na pewno świadomość nabywcy auta, że właśnie tutaj jego pojazd, a także i on sam zostanie potraktowany z wyjątkową starannością. Nie tylko podczas napraw objętych gwarancją, ale w każdej sytuacji, gdy samochód odmawia posłuszeństwa lub niedomaga.

– Aby klienci mieli takie przekonanie, by byli tego pewni, trzeba wielu lat pracy i działań, które obejmują wiele zagadnień – mówi Witold Cisło, szef serwisu w firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz (obsługujący marki Mercedes i Mazda). – Nam udało się uplasować w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych stacji serwisowych Mercedesa w Polsce.

Najlepsza inwestycja – wykwalifikowani ludzie

Właściciele firmy, od kilkudziesięciu lat związani z biznesem samochodowym, wiedzą doskonale, że najlepszymi referencjami dla ich działalności są zatrudnieni przez nich fachowcy. Fachowcy poruszający się w branży podlegającej dynamicznym zmianom, gdzie nowości techniczne wymagają od każdego pracownika stałego uzupełniania wiadomości i doskonalenia umiejętności.

– Obie marki, które obsługujemy w naszej firmie, a więc Mercedes i Mazda, mają przygotowane systemy szkoleń dla pracowników. Zarówno dla bezpośrednio produkcyjnych, jak i dla pracowników biura, łącznie ze mną – mówi W. Cisło.

Szkolenia dla pracowników warsztatu odbywają się w systemie seminaryjnym, kiedy to pracownik warsztatu wyjeżdża na szkolenie organizowane w centrali Mercedesa w Polsce lub czasem za granicę, do zakładów Mercedesa w Niemczech. Są to szkolenia techniczne. Ich program uzależniony jest od tego, jakie człowiek zajmuje stanowisko. Inny zakres szkolenia ma technik diagnosta parający się diagnostyką elektryczną, a jeszcze inny mechanik zajmujący się konkretną działką, np. przeglądami i zawieszeniami – regulacją zawieszeń, regulacją geometrii, bądź naprawami podzespołów napędowych silników, skrzyń biegów, przekładni głównych.

Każdy z mechaników jest wyszkolony w zakresie wykonywania przeglądów. Natomiast, jeśli chodzi o naprawy zaawansowane, tu już następuje specjalizacja. Aby je wykonywać, trzeba dysponować niejednokrotnie unikatową wiedzą. Dzięki udziałowi we wspomnianych szkoleniach pracownicy mogą ją posiąść.

fot. Mercedes

Długa droga do warsztatu

W jaki sposób ludzie trafiają do serwisu w firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz?

Tak jak w większości firm, tak i u nas przyszły pracownik musi najpierw przejść wstępny etap kwalifikacji. Proces rekrutacji ma ograniczyć ryzyko błędu, że zatrudnimy przypadkowego człowieka. Pojawiali się bowiem na rozmowach kwalifikacyjnych ludzie, którzy odpowiadali na każde pytanie. Tymczasem praca na warsztacie pokazywała, iż nie nadają się do tej profesji.

Nie poszukujemy ludzi, którzy lubią samochody. Takich jest w Polsce 20 mln. Sporo z nich kupuje kolorowe pisma o samochodach. Interesuje się motoryzacją… Ale czym innym jest jednak praca na warsztacie, przy samochodach. Szukamy ludzi z talentem, mających już doświadczenie. Na początek dajemy sobie trzy miesiące, aby się do siebie przekonać – opowiada W. Cisło. Dopiero wtedy możemy nabrać przekonania, że to jest człowiek, w którego warto inwestować – szkolić go. Nie okłamujmy się, każde takie szkolenie to dla firmy wydatki związane chociażby z nieobecnością pracownika na warsztacie, pobytem w hotelach, dietami, dojazdami itd. Nasi najlepsi ludzie mają już za sobą kilkadziesiąt szkoleń zaliczonych przez wiele lat.

Mercedesy AMG – nowe wyzwanie

Od kilku miesięcy w rzeszowskiej firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz przy ul. Krakowskiej 32 funkcjonuje specjalna ekspozycja – butik dedykowana autom mercedes AMG. Unikatowym samochodom ze sportową duszą, naszpikowanym nowinkami technicznymi pod maską. Dość powiedzieć, iż eksponowany tu mercedes C 63 AMG S – 510 KM, o pojemności 3982 cm sześć., wyróżnia się nie tylko wyścigową sylwetką. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4 sek.

– Rozpoczęcie sprzedaży mercedesów AMG było wyzwaniem dla całej załogi – opowiada W. Cisło. – Zarząd firmy podjął decyzję, że nie tylko rozpoczniemy sprzedaż AMG, ale i przygotujemy warsztat do obsługi tych samochodów. Nie chcieliśmy, aby użytkownicy drogich, bardzo drogich aut musieli korzystać ze stacji serwisowych w innych miastach. Nasi klienci, nabywcy aut z tak zwanej górnej półki, cenią ogromnie swój czas. Oddelegowaliśmy do obsługi serwisowej mercedesów AMG jednego z najlepszych mechaników, który u nas pracuje. Odbył wiele specjalistycznych szkoleń zarówno u producenta aut w Niemczech, jak i np. na torach wyścigowych w Polsce, gdzie samochody te brały udział w specjalnych testach.

fot. Mercedes

Dobrej jakości narzędzia

Aby autoryzowany serwis mógł sprostać każdemu wyzwaniu niesionemu przez nasycone elektroniką samochody, musi dysponować sprzętem diagnostycznym i narzędziami. Dzięki łączom internetowym diagnoskopy, stosowane zarówno w obsłudze mercedesów, jak i mazd, praktycznie każdego dnia, a nawet parę razy dziennie, otrzymują informacje przygotowywane przez centrale serwisowe obu marek.

– To ogromny postęp w pracy stacji serwisowych – mówi W. Cisło. – Kiedyś te same informacje docierały do nas z opóźnieniem. Dzisiaj równie szybko możemy reagować na konkretne problemy występujące w autach, jak np. nasi koledzy z Niemiec. Z tej ogromnej, unikatowej wiedzy naszych mechaników korzystają w równym stopniu osoby odwiedzające nasz serwis w ramach napraw gwarancyjnych, jak i pogwarancyjnych.

W firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz już parę lat temu przeprowadzono operację wymiany narzędzi. Postawiono na te z najwyższej półki, produkowane przez firmę Wurth. Zabieg był kosztowny. Zapewnił jednak komfort pracy i dał efekt ekonomiczny. Nowe narzędzia wymieniane są rzadziej niż te poprzednio używane.

– Nowoczesne urządzenia diagnostyczne, bardzo dobrej jakości narzędzia w połączeniu z ludźmi, którzy umieją interpretować otrzymywane informacje i odpowiednio je wykorzystywać, dają gwarancję sukcesu w serwisie – mówi Witold Cisło.

Praca mechaników na odpowiednio wysokim poziomie, atrakcyjne programy lojalnościowe dla klientów korzystających z autoryzowanego serwisu, rabaty przy zakupie oryginalnych części, wydłużanie na nie gwarancji dają efekty. 80 proc. nabywców aut w firmie Danuta i Ryszard Czach na stałe korzysta z autoryzowanego serwisu naprawczego. Po więcej informacji zapraszamy na stronę firmy.

Danuta i Ryszard Czach Sp. z o.o. Autoryzowany Serwis Mercedes-Benz

Krakowska 32, 35-111 Rzeszów, telefon  +48 17 860 12 20, fax +48 17 860 12 35

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy