Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Mercedes-Benz uruchomi globalną, markową sieć ładowania o wysokiej mocy - zaczynając od Ameryki Północnej

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 10-01-2023

Mercedes-Benz uruchomi globalną, markową sieć ładowania o wysokiej mocy - zaczynając od Ameryki Północnej

• Strategia Ambition 2039: sieć ładowania o wysokiej mocy wspiera przejście na całkowicie elektryczne napędy do końca dekady, zapewniając bezproblemowe i szybkie ładowanie

• Globalny zasięg: uruchomienie ponad 10 000 ładowarek o wysokiej mocy na całym świecie – w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i na innych głównych rynkach

• Klienci Mercedes-Benz mogą wstępnie zarezerwować stację ładowania wprost ze swojego samochodu, ale sieć będzie otwarta i dostępna dla użytkowników aut wszystkich marek, tak aby zachęcić do szybkiego upowszechnienia się pojazdów elektrycznych

• Zrównoważona eksploatacja: koncentracja na ekologicznym ładowaniu energią odnawialną za pośrednictwem Mercedes me Charge

• Ukierunkowane inwestycje: wykorzystanie kapitału, rozwoju i umiejętności zarządzania lokalizacjami partnerów, w tym wsparcie MN8 Energy, wiodącego dostawcy energii odnawialnej oraz właściciela i operatora magazynów energii w USA

Reklama

• Partnerzy technologiczni: w Ameryce Północnej Mercedes-Benz współpracuje z ekspertami takimi jak ChargePoint, wiodącym specjalistą w zakresie projektowania i uruchamiania sieci ładowania

Mercedes-Benz ogłasza dalekosiężne plany uruchomienia globalnej sieci ładowania o wysokiej mocy w Ameryce Północnej, Europie, Chinach oraz na innych kluczowych rynkach. Jej budowa rozpocznie się w tym roku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a następnie będzie prowadzona w innych regionach na całym świecie. Kompleksowa sieć ładowania ma powstać przed końcem dekady, kiedy to producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu zamierza przejść na napędy w pełni elektryczne wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Sieć ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy znacznie poprawi doświadczenia klientów związane z ładowaniem, przyspieszy podróż w kierunku całkowicie elektrycznej mobilności i będzie stanowić zasób infrastrukturalny o globalnej skali, z potencjałem tworzenia wartości na przyszłość. Centra ładowania Mercedes-Benz zostaną zlokalizowane w kluczowych miastach i skupiskach miejskich, w pobliżu głównych arterii komunikacyjnych oraz dogodnie zlokalizowanych punktów sprzedaży i usług, w tym uczestniczących w programie dealerów Mercedes-Benz.

Firma wierzy, że to strategiczne posunięcie znacząco zwiększy użyteczność i wygodę nowej generacji elektrycznych Mercedesów, przyspieszając transformację w kierunku pojazdów zasilanych prądem. Sieć ładowania skupi się przede wszystkim na klientach Mercedes-Benz, którzy otrzymają preferencyjny dostęp do stacji dzięki funkcji rezerwacji, a także zyskają inne korzyści. Będzie ona jednak otwarta dla kierowców samochodów wszystkich innych marek z kompatybilną techniką. Ta kompleksowa inicjatywa, prowadzona równolegle do wsparcia dla współdzielonych sieci takich jak IONITY, ma też na celu stymulowanie globalnej akceptacji dla elektromobilności.

Reklama

Mercedes-Benz inicjuje własną sieć stacji ładowania w Ameryce Północnej

Na targach CES 2023 w Las Vegas producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu ogłosił, że uruchomienie jego sieci ładowania o wysokiej mocy rozpocznie się w tym roku, od Ameryki Północnej. Partnerami przedsięwzięcia są: MN8 Energy, jeden z największych producentów energii słonecznej oraz właścicieli i operatorów magazynów energii w Stanach Zjednoczonych, oraz ChargePoint, wiodąca firma zajmująca się technologią sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Do 2027 r. na terenie Ameryki Północnej ma powstać sieć obejmująca łącznie ponad 400 hubów z ponad 2500 ładowarkami o wysokiej mocy, która zapewni najwyższej jakości zrównoważone i niezawodne ładowanie.

„Mercedes-Benz oferuje już najlepsze, naszym zdaniem, samochody elektryczne na rynku. Jednak aby przyspieszyć transformację w kierunku elektromobilności, musimy zadbać o to, aby nadążały za tym również kwestie ładowania. Nasi klienci zasługują w tym względzie na przekonujące doświadczenia, które sprawią, że posiadanie auta elektrycznego i podróżowanie nim na dalekie odległości nie nastręczają żadnych trudności. Nie chcemy przyjmować tu postawy wyczekującej, dlatego uruchamiamy globalną sieć ładowania o wysokiej mocy – sieć, która ma stać się kolejnym wyróżnikiem posiadania Mercedes-Benz dla naszych klientów, a jednocześnie aktywem o potencjale tworzenia wartości dla naszej firmy. Cieszymy się, że możemy rozpocząć ten projekt właśnie tutaj, w Ameryce Północnej, z silnymi i doświadczonymi partnerami, takimi jak MN8 Energy oraz ChargePoint” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Reklama

Doświadczenie ładowania w stylu Mercedes-Benz – bezproblemowo i bezpiecznie

Inteligentna nawigacja Mercedes-Benz ułatwia życie osobom podróżującym na dalekie odległości: automatycznie optymalizuje planowanie trasy, uwzględnia najbardziej dogodne punkty ładowania i pozwala rezerwować je z wyprzedzeniem. System zna wykorzystanie oraz moce poszczególnych stacji i zapewnia klientom natychmiastowy dostęp do zarezerwowanej lokalizacji w wymaganym czasie. Oznacza to, że klienci Mercedes-Benz nie muszą czekać na ładowanie. Komfort użytkowania dodatkowo zwiększa funkcja Plug & Charge, czyli „podłącz i ładuj”. Jak to działa? Stacja ładowania komunikuje się bezpośrednio z samochodem, za pomocą przewodu. Nie jest tu konieczne ręczne uwierzytelnianie za pomocą karty, aplikacji lub jednostki głównej (choć pozostaje możliwe). Klienci Mercedes-Benz mogą korzystać z tej funkcji za pośrednictwem usługi Mercedes me Charge. Wszyscy pozostali użytkownicy opłacą ładowanie, korzystając z szerokiej gamy płatności. To wszystko – po bezproblemowym, szybkim ładowaniu można kontynuować podróż.

W zależności od regionu i lokalizacji huby będą oferować od 4 do 12, a docelowo nawet 30 ładowarek o wysokiej mocy (HPC) do 350 kW. Inteligentne zarządzanie obciążeniem pozwoli każdemu użytkownikowi ładować swój samochód maksymalnie wydajnie, co skróci czas oczekiwania do absolutnego minimum. Zoptymalizowana architektura stacji będzie kłaść nacisk na swobodę przestrzenną wokół samochodu oraz niezakłócony dostęp do ładowarki z każdej strony. Tam, gdzie to możliwe, punkty będą osłonięte w celu ochrony przed warunkami atmosferycznymi.

Reklama

Lokalizacje i otoczenie stacji ładowania Mercedes-Benz będą starannie dobierane z myślą o dodatkowych potrzebach klientów. Najlepsze możliwe wrażenia z ładowania zapewnią zatem znajdujące się w pobliżu punkty gastronomiczne i toalety. Obiekty będą także wyposażone w kamery monitorujące oraz inne środki zapewniające bezpieczne środowisko ładowania.

Bardziej zrównoważona eksploatacja dzięki ekologicznemu ładowaniu

Zgodnie ze swoją strategią biznesową zrównoważonego rozwoju – Ambition 2039 – Mercedes-Benz stara się umożliwić klientom swojej sieci ładowanie energią odnawialną, w pierwszej kolejności realizowane poprzez umowy na dostawę zielonej energii, a w dalszej dzięki wykorzystaniu certyfikatów energii odnawialnej od akredytowanego dostawcy. Wybrane stacje ładowania Mercedes-Benz będą również wyposażone w systemy fotowoltaiczne, które zapewnią prąd np. do zasilania oświetlenia oraz systemu nadzoru wideo.

Skoncentrowane wydatki kapitałowe rozłożone w czasie na pozostałą część dekady

Całkowity koszt inwestycji w północnoamerykańską sieć wyniesie nieco ponad 1 miliard euro. Środki te zostaną wydane w ciągu najbliższych 6-7 lat. Kapitał zapewnią Mercedes-Benz oraz MN8, w stosunku mniej więcej 50:50.

Projekty stacji wyróżnia wysoki stopień ujednolicenia sieci oraz modułowa, skalowalna konstrukcja obiektów. Producent luksusowych aut wierzy, że połączenie globalnego zasięgu sieci i doskonałych lokalizacji poszczególnych stacji zapewni im potencjał do stworzenia dodatkowej wartości dla akcjonariuszy firmy.

Reklama

Sieć ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy reprezentuje kolejny istotny krok naprzód w strategii elektryfikacji firmy. Cała działalność związana z ekosystemem ładowania zostanie połączona pod szyldem Mercedes-Benz Mobility.

Przyspieszenie rozbudowy sieci ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy wspólnie z silnymi partnerami

Jako partnerów do budowy sieci w Ameryce Północnej Mercedes-Benz wybrał dwóch liderów w swoich dziedzinach – MN8 Energy oraz ChargePoint.

MN8 Energy to jeden z największych producentów energii słonecznej oraz właścicieli i operatorów magazynów akumulatorów w Stanach Zjednoczonych. W ramach współpracy z Mercedes-Benz firma zapewni kompleksowy rozwój projektu sieci stacji ładowania o wysokiej mocy w USA i będzie odpowiadać za zarządzanie energią oraz za wsparcie w zakresie konserwacji i eksploatacji. MN8 Energy jest strategicznie dopasowana do założeń strategii Ambition 2039 i wspiera cel producenta luksusowych aut, jakim jest maksymalizacja dostępu klientów w całych Stanach Zjednoczonych do ekologicznego ładowania.

„Misją MN8 Energy jest dostarczanie klientom korporacyjnym, takim jak Mercedes-Benz, energii odnawialnej i powiązanych rozwiązań w ich podróży do zelektryfikowanego, pozbawionego emisyjności świata. Doskonalenie doświadczeń związanych z ładowaniem pomaga rozwiązać jedną z najważniejszych barier w adopcji pojazdów elektrycznych – lęk przed rozładowaniem akumulatora. Cieszymy się, że możemy rozpocząć tę współpracę z Mercedes-Benz oraz ChargePoint i poszerzyć dostęp do usług ładowania, zwłaszcza że każda ze stron wykorzystuje tu swoje mocne strony” – skomentował Jon Yoder, prezes i dyrektor generalny MN8 Energy.

Reklama

Mercedes-Benz, wieloletni udziałowiec firmy ChargePoint, wykorzystuje jej doświadczenie, dążąc do zapewnienia swoim klientom najwyższej wygody i niezawodności. Jak dotąd firma ta zapewniła użytkownikom zelektryfikowanych pojazdów energię służącą do pokonania około 8 miliardów kilometrów. ChargePoint funkcjonuje już jako dostawca zaplecza Mercedes me Charge w USA, wykazując się znaczącymi osiągnięciami w zakresie stabilności oprogramowania oraz dostarczania sprzętu.

„Wprowadzając na rynek nowe samochody elektryczne, liderzy branży motoryzacyjnej tacy jak Mercedes-Benz odgrywają wiodącą rolę w przechodzeniu na elektromobilność. ChargePoint niezmiennie angażuje się natomiast w umożliwianie ładowania aut elektrycznych w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu partnerstwu wzmacniamy nasze dotychczasowe relacje z Mercedes-Benz oraz MN8 z myślą o zapewnieniu bezproblemowego ładowania dla kierowców oraz gotowych rozwiązań dla operatorów obiektów. Tworząc centra ładowania w dogodnych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, jesteśmy w stanie zaoferować doskonałe doświadczenia większej liczbie użytkowników, którzy chcą szybko i łatwo ładować swoje samochody” – powiedział Pasquale Romano, dyrektor generalny ChargePoint.

Utworzenie sieci ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy oznacza poszerzenie palety istniejących usług ładowania. Już dziś firma oferuje swoim klientom dostęp do około miliona punktów ładowania na całym świecie za pośrednictwem Mercedes me Charge. Należy do nich paneuropejska sieć szybkiego ładowania IONITY, obsługiwana przez Mercedes-Benz oraz innych producentów.

Reklama

Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online

 

 

Foto: Mercedes Benz Polska

Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.