Sojusz zrzesza organizacje i zainteresowane strony, które wspierają cel ustanowienia i promowania neutralnych pod względem emisji CO2 e-paliw i wodoru jako wiarygodnego i rzeczywistego wkładu w redukcję emisji w sektorze transportu.
Mazda zawsze była zdecydowanym zwolennikiem podejścia opartego na wielu rozwiązaniach, które łączy różne technologie, jako najlepszego sposobu na zmniejszenie emisji. Elektryfikacja jest kluczowym filarem strategii wielu rozwiązań Mazdy, a do 2030 r. wszystkie pojazdy Mazdy zostaną zelektryfikowane. Jednak wiele pojazdów nadal będzie posiadało silnik spalinowy.
Przez całą swoją historię Mazda była zaangażowana w opracowywanie samochodów i układów napędowych, które spełniają potrzeby swoich klientów i ta pasja pozostaje. Obejmują one już poprawę wydajności konwencjonalnych układów napędowych, elektryfikację gamy, szersze wykorzystanie paliw odnawialnych, a także cyfrowe i połączone narzędzia, które poprawiają wydajność paliwową.
Wraz z eFuel Sojuszem i jego członkami, Mazda wspiera ustanowienie mechanizmu, który bierze pod uwagę udział paliw odnawialnych i niskoemisyjnych redukcji emisji z samochodów osobowych i przyczyni się do procesu decyzyjnego teraz, że UE jest przegląd swojego ustawodawstwa klimatycznego.
Komentując bycie pierwszym producentem, który dołączył do Sojuszu, Wojciech Halarewicz, wiceprezes ds. komunikacji i spraw publicznych w Mazda Motor Europe GmbH, powiedział:
„Jako branża musimy maksymalnie ograniczyć emisje. A żeby to zrobić, nie możemy ignorować żadnej z dostępnych tras, którymi dysponujemy. Emisje gazów cieplarnianych i zmiany klimatyczne są z natury globalnymi i złożonymi kwestiami wymagającymi zintegrowanego podejścia. Wszystkie sektory i branże muszą odegrać swoją rolę, a przede wszystkim muszą mieć możliwość podzielenia się wszelkimi pozytywnymi opcjami osiągnięcia celów klimatycznych”.
„Wierzymy, że dzięki niezbędnym inwestycjom e-paliwa neutralne pod względem emisji CO2 i wodór w sposób wiarygodny i realny przyczynią się do redukcji emisji – nie tylko dla nowo zarejestrowanych samochodów, ale dla obecnej floty. Otworzyłoby to drugą i szybszą drogę do osiągnięcia neutralności klimatycznej w transporcie, w parze z ciągłą elektryfikacją. Ponieważ jeszcze w tym roku UE dokona przeglądu swoich przepisów dotyczących norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych, jest to szansa na zapewnienie, że nowe przepisy umożliwią zarówno pojazdom elektrycznym, jak i pojazdom napędzanym paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2 przyczynić się do zmniejszenia emisji przez producentów samochodów starania."
Ole von Beust, dyrektor zarządzający eFuel Alliance dodał:
„Wspieranie i zwiększanie zrozumienia polityk ochrony klimatu, które zapewniają uczciwą konkurencję między różnymi technologiami, jest kluczowym celem eFuel Alliance. Najbliższe dwa lata będą decydujące, ponieważ Komisja Europejska zrewiduje główne regulacje dotyczące polityki klimatycznej. Powinny one obejmować mechanizm w prawodawstwie dotyczącym samochodów, uznający wkład, jaki paliwa niskoemisyjne mogą wnieść w osiągnięcie celów redukcji emisji. Kluczowe znaczenie będzie miało zgromadzenie zainteresowanych grup i organizacji ze wszystkich zaangażowanych sektorów. Dlatego cieszymy się, że Mazda, z jej długą historią w dziedzinie innowacji motoryzacyjnych, będzie silnym partnerem w sojuszu eFuel.”
Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32.
Salon:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl