Zupełnie nowa Mazda6𝖾 – Jinba Ittai w epoce elektrycznej
Źródło: Mazda Motor Europe
Dodano: 09.06.2025
Foto: Zupełnie nowa Mazda6𝖾 / Źródło: Mazda Motor Europe
Udostępnij
Elektryczna moc i wyrafinowana dynamika zapewniają natychmiastowe połączenie samochodu z kierowcą.
Wraz z wprowadzeniem na rynek całkowicie nowego modelu Mazda6e filozofia jazdy Jinba Ittai wkracza w nową erę, przenosząc płynne połączenie między samochodem a kierowcą do ery mobilności elektrycznej. Każdy szczegół pojazdu został opracowany tak, aby zapewnić precyzyjne prowadzenie, intuicyjną reakcję i naturalne poczucie kontroli, tworząc poczucie jedności między samochodem a kierowcą, które definiuje Jinba Ittai.
Dynamika jazdy pięciodrzwiowego hatchbacka została dopracowana, aby wzbudzać zaufanie i oferować długotrwałą przyjemność z jazdy. Układ kokpitu zorientowany na kierowcę i ergonomicznie zaprojektowane siedzenia zapewniają przejrzystość, wygodę i kontrolę nawet podczas dłuższych podróży.
Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma elektrycznymi układami napędowymi o mocy 190 kW (258 KM) lub 180 kW (245 KM). Obie konfiguracje zapewniają moment obrotowy 320 Nm, zapewniając płynne przyspieszenie i responsywne osiągi napędu na tylne koła, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w mniej niż 8 sekund i prędkością maksymalną 175 km/h.
Podobnie jak wszystkie modele Mazdy przeznaczone na rynek europejski, zupełnie nowa Mazda6e została udoskonalona przez inżynierów Mazdy w Hiroszimie w Japonii oraz Oberursel w Niemczech, aby sprostać oczekiwaniom europejskich klientów.
Układ kierowniczy, zawieszenie i kalibracja pedałów zostały precyzyjnie dostosowane, aby stworzyć harmonijne i uspokajające wrażenia z jazdy. Napęd na tylne koła, wielowahaczowe zawieszenie tylne i zrównoważony rozkład masy 50:50 umożliwiają pewne prowadzenie i bezpośrednie sprzężenie zwrotne. Współczynnik odchylenia jest zgodny z ludzką percepcją, podczas gdy starannie dostrojone charakterystyki układu kierowniczego i amortyzatorów zwiększają precyzję każdego manewru.
Zintegrowany układ sterowania hamulcami umożliwia płynne przejścia między przyspieszaniem, hamowaniem i pokonywaniem zakrętów, zwiększając stabilność i komfort jazdy. Tylny spojler, który rozwija się automatycznie przy prędkości 90 km/h, zwiększa docisk i optymalizuje stabilność przy dużych prędkościach.
Mazda6e oferuje trzy tryby jazdy — Normalny, Sportowy i Indywidualny — dzięki czemu kierowcy mogą dostosować wrażenia z jazdy do swojego indywidualnego stylu.
Tryb normalny zapewnia płynną jazdę poprzez harmonizację zasięgu i wydajności, co czyni go idealnym do codziennego użytku. W tym trybie przyspieszenie jest płynne, hamowanie regeneracyjne jest ustawione na standardowym poziomie, a opór wspomagania kierownicy jest również standardowy.
Tryb sportowy został zaprojektowany, aby zapewnić bardziej angażujące i dynamiczne wrażenia. Oferuje silne przyspieszenie, średnie hamowanie regeneracyjne i zwiększony opór kierownicy, aby zapewnić lepsze wyczucie drogi.
Tryb indywidualny pozwala kierowcom skonfigurować przyspieszenie, hamowanie regeneracyjne i charakterystykę kierowania według ich osobistych preferencji. Przyspieszenie można ustawić na średnie lub mocne, hamowanie regeneracyjne jest dostępne na czterech poziomach — niskim, standardowym, średnim i mocnym — a opór kierowania można regulować między ustawieniami standardowymi i sportowymi.
Zupełnie nowy Mazda6e reprezentuje ewolucję Jinba Ittai w epoce elektryfikacji. Zachowuje charakterystyczne wrażenia z jazdy swoich poprzedników, wprowadzając jednocześnie nowy poziom precyzji, responsywności i wyrafinowania. Każdy aspekt jego projektu przyczynia się do dynamicznego, angażującego i niezaprzeczalnie charakterystycznego dla Mazdy doświadczenia z jazdy.
Łącząca w sobie japońskie rzemiosło, przemyślany design i najnowocześniejszą technologię, zupełnie nowa Mazda6e trafi do europejskich salonów dealerskich latem 2025 roku.
Niniejsza informacja prasowa podsumowuje europejskie specyfikacje. Liczby i specyfikacje mogą się różnić w zależności od lokalnego rynku europejskiego i klasy wyposażenia pojazdu.
Mazda 6e, 190 kW (258 KM): Zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,6 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km, klasa CO2 : A.
Mazda 6e Long Range, 180 kW (245 KM): Zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km, klasa CO2 : A.
Więcej informacji na temat zasięgu elektrycznego, kosztów energii, podatku od pojazdów i kosztów emisji CO2 można znaleźć na stronie www.mazda.de/Energieverbrauch
W celu poznania wszystkich zalet nowej Mazdy6e warto umówić się na jazdę testową. Dopiero wówczas można odkryć dlaczego nowa MAZDA6e jest wyjątkowo atrakcyjnym wyborem w segmencie aut Premium.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.