Nowe strategie i innowacje produkcyjne pozwolą firmie elastycznie sprostać wyzwaniom ery elektryfikacji.
Mazda Corporation przedstawiła końcem marca strategię rozwoju swojej elektryfikacyjnej przyszłości, potwierdzając w ten sposób swoje zaangażowanie w dostarczanie klientom na całym świecie samochodów o doskonałych właściwościach jezdnych.
Podczas konferencji prasowej Mazda Multi-Solution Briefing Session w Tokio prezes i dyrektor generalny Masahiro Moro oraz członkowie jego zespołu kierowniczego ogłosili trzy kluczowe elementy, które pozwolą firmie elastycznie podchodzić do ery elektryfikacji dzięki polityce zarządzania na rok 2030:
Strategia Lean Asset: Mazda poprawi swoją konkurencyjność, optymalizując inwestycje w baterie i inne obszary, zmniejszając oczekiwane 2 biliony jenów inwestycji do około 1,5 biliona jenów poprzez współpracę i partnerstwa. Wykorzystując istniejące aktywa i tworząc silne partnerstwa, Mazda dąży do utrzymania jakości i maksymalizacji wiedzy fachowej, jednocześnie obniżając koszty w takich obszarach, jak architektura elektryczna/elektroniczna, układ hybrydowy oraz zarządzanie baterią i temperaturą. Zostało to już pomyślnie zademonstrowane poprzez partnerstwo z Changan Automobile, a także z innymi partnerami technologicznymi, takimi jak Toyota, Denso i BluE Nexus.
Strategia Mazda Multi-Solution: Mazda będzie nadal dostarczać klientom odpowiednie źródła układów napędowych, zapewniając wspaniałe wrażenia z jazdy przez wiele lat. Ta strategia zapewni, że pojazdy Mazdy będą wyposażone w najbardziej odpowiednie opcje układów napędowych, czy to silniki spalinowe, hybrydy, czy akumulatorowe pojazdy elektryczne, dostosowane do różnych warunków jazdy i potrzeb klientów.
Mazda Monozukuri Innovation 2.0: Napędzana szybkim postępem technologii inteligencji i coraz bardziej złożonymi produktami, Mazda będzie rozwijać swój rozwój oparty na modelach, aby poprawić elastyczność, wydajność i szybkość. Łącząc silniki spalinowe i technologie elektryfikacji, w tym akumulatorowe pojazdy elektryczne, Mazda zamierza osiągnąć znaczną wydajność operacyjną do 2030 r. To podejście rozszerzy wykorzystanie rozwoju opartego na modelach w całym łańcuchu dostaw, zapewniając bardziej wydajny rozwój i produkcję.
Komentując ogólny kierunek strategiczny Mazdy, prezydent Moro powiedział:
„Podczas gdy branża motoryzacyjna przechodzi przez sejsmiczną zmianę, która zdarza się raz na sto lat, Mazda nieustannie ewoluuje, aktualizując naszą „radość z jazdy” dla następnej generacji pojazdów. Wszyscy w Mazdzie jesteśmy zobowiązani do osiągnięcia właściwej równowagi między efektywnym zarządzaniem biznesem a rozwojem zrównoważonej technologii, aby dostarczać unikalną wartość niezależnie od skali biznesu”.
Strategie te opierają się na trzech kluczowych innowacjach:
SKYACTIV-Z: Nowy silnik SKYACTIV-Z będzie stanowić trzon oferty małych produktów Mazdy w erze elektryfikacji, spełniając normy emisji Euro 7, a jednocześnie zapewniając wysoką oszczędność paliwa i osiągi podczas jazdy. W połączeniu z wewnętrznym systemem hybrydowym Mazdy zadebiutuje w nowej generacji Mazdy CX-5 w 2027 roku. SKYACTIV-Z zmniejszy również liczbę jednostek silnika i oprogramowania sterującego, zwiększając wydajność rozwoju i produkcji.
Battery EV: opracowana przez Mazdę platforma dla pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem będzie bardzo elastyczna — zarówno pod względem sprzętu, jak i oprogramowania — umożliwiając stosowanie różnych typów akumulatorów i modeli pojazdów. Własny pojazd elektryczny zasilany akumulatorem, zaplanowany na 2027 r., będzie produkowany w Japonii w celu wprowadzenia na rynek na całym świecie, a ogniwa akumulatorowe zostaną opracowane we współpracy z Panasonic Energy Corporation. Platforma ta została zaprojektowana z myślą o przyszłych technologiach, co zapewnia, że Mazda pozostanie na czele innowacji w zakresie pojazdów elektrycznych. Po Mazdzie 6e, nowy model SUV EV zostanie wprowadzony na rynek w drugiej fazie (2025–2027) planu komercjalizacji Mazdy do 2030 r.
Evolved Production Technology: Istniejąca linia produkcyjna Mazdy o mieszanym przepływie, ulepszona przez Monozukuri Innovation 2.0, będzie również wykorzystywana do pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami, co zmniejszy początkowe nakłady inwestycyjne o 85% i czas przygotowania o 80% w porównaniu z budową nowego zakładu. Wprowadzenie „obiektów produkcyjnych, które nie zapuszczają korzeni”, wykorzystujących AGV (Automatic Guided Vehicles), poprawi elastyczność w reagowaniu na zmiany typu pojazdu i wolumenu produkcji. Ponadto innowacyjne podejście Mazdy do zakupu oprogramowania i technologia Factory OTA („Over The Air”) znacznie zmniejszą zapasy w łańcuchu dostaw.
Dzięki tym innowacjom Mazda nadal będzie dążyć do oferowania klientom samochodów, które będą się świetnie prowadzić.
W celu poznania wszystkich zalet elektrycznych modeli Mazdy warto umówić się na jazdę testową. Dopiero wówczas można odkryć dlaczego Mazda jest wyjątkowo atrakcyjnym wyborem w segmencie elektryków Premium.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.