Strona główna>Automoto>Stabilna sprzedaż, mocny start flagowej nowości i wzrost popularności modeli SUV – Mazda Motor Poland podsumowuje 2024 r.
Automoto
Stabilna sprzedaż, mocny start flagowej nowości i wzrost popularności modeli SUV – Mazda Motor Poland podsumowuje 2024 r.
Źródło: Serwis prasowy Mazda Polska
Dodano: 10.02.2025
FOTO: Mazda Polska
Udostępnij
Miniony rok dla Mazdy w Polsce zakończył się rejestracją 10 960 samochodów i udziałem w rynku 1,97%
Dobre przyjęcie flagowego SUV-a, Mazdy CX-80 przez polskich klientów
Modele SUV z linii CX odpowiadają już za ponad 74% rejestracji w Polsce
Za Mazdą w Polsce udany, 2024 rok – zakończył się sprzedażą nowych samochodów na zakładanym wcześniej poziomie ponad 10 tys. szt. i utrzymaniem udziału w rynku zbliżonym do prognozowanych 2%. Licznik rejestracji zatrzymał się dokładnie na liczbie 10 960[1], przy czym nie wszystkie samochody trafiły do klientów. Kilkaset sztuk to pojazdy wstępnie zarejestrowane i oczekujące na nabywców w salonach na terenie całego kraju. To zabieg, który zapewnia dostępność modeli i wersji silnikowych wycofanych w ub. roku z europejskiej oferty Mazdy.
Na podium sprzedaży w Polsce stoją dwa modele z segmentu SUV i popularny kompakt – pierwsze miejsce należy do światowego bestsellera, Mazdy CX-5 z rejestracją 3562 szt., drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2985 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1924 egz. uplasowała się kompaktowa Mazda3, która zaliczyła najlepszą sprzedaż w naszym kraju od wprowadzenia obecnej generacji w 2019 r.
Kolejne miejsca zajęły: Mazda CX-60 z wynikiem 1395 szt. i Mazda MX-5, która trafiła do 274 odbiorców. 256 klientów wybrało Mazdę 6 kończącą swój rynkowy staż, a 242 miejską Mazdę 2 Hybrid. Stawkę zamykają: debiutantka, Mazda CX-80 z wynikiem 208 egz., Mazda MX-30, którą z polskich salonów wyjechało 111 klientów oraz Mazda2, której trzy ostatnie sztuki trafiły na drogi w 2024 r. Przy okazji warto zauważyć, udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży w Polsce wyniósł 74,3%.
„Ubiegły rok to spore zmiany w naszej ofercie i konieczność zapewnienia dostępności znikających modeli oraz wersji silnikowych klientom, którzy nie zdążyli zamówić tych samochodów przed zmianami przepisów związanych z cyberbezpieczeństwem, normami Euro 6e, czy nowymi wymogami bezpieczeństwa GSR2. Przypomnę, że zakończyliśmy produkcję na Europę obecnej Mazdy CX-5, wycofaliśmy też z oferty silniki 2,0 Skyactiv-G 122, 150 i 184 KM stosowane w Mazdach 3, CX-30 i MX-5. Jednocześnie nasi dealerzy wstępnie zarejestrowali pulę Mazd CX-5, by dać możliwość kupna tego modelu zanim w salonach pojawi się jej następczyni.
W tej chwili dysponujemy jeszcze około 600 samochodami gotowymi do odbioru od ręki, czyli mamy trzymiesięczny zapas tego modelu” – podsumowuje Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland, Maciej Hochman. „Miniony rok to definitywne pożegnanie Mazdy 6 w jej spalinowym wcieleniu, ale też debiut pierwszego siedmiomiejcowego SUV-a w Europie, flagowej Mazdy CX-80. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wpływu zamówień na ten model, szczególnie że klienci zamawiają najwyższe wersje wyposażenia i widzimy, że traktują ten model jako symbol prestiżu” – dodaje Maciej Hochman.
Klienci na największego i najnowszego SUV-a Mazdy preferują silnik Diesla, sześciocylindrową jednostkę 3,3 litra o mocy 254 KM – decyduje się na niego 85% zamawiających. Pozostali wybierają napęd PHEV, czyli hybrydę plug-in z silnikiem benzynowym 2,5 litra i mocnym silnikiem elektrycznym, które dają łączną moc systemową 327 KM. Niemal wszystkie zamówione samochody to wersje z najbogatszymi poziomami wyposażenia – Homura i Takumi (także w odmianie Plus), tylko 6 proc. klientów zdecydowało się na podstawowy poziom Exclusive-Line. Ciekawie wygląda też zestawienie konfiguracji wnętrz – 64% zamawiających wybiera standardową, siedmiomiejscową konfigurację Mazdy CX-80, ale aż 36 sięga po wariant sześciomiejscowy w układzie siedzeń 2+2+2, co pokazuje, że klienci Mazdy niekoniecznie potrzebują jak największej liczby miejsc siedzących we flagowym modelu.
Rok 2025 zaczął się od mocnej europejskiej prezentacji najnowszego, elektrycznego modelu – Mazdy 6e na targach motoryzacyjnych w Brukseli. „To nasz nowy rozdział w elektryfikacji marki, pierwszy poważny krok w kierunku zeroemisyjnej mobilności. Mazda6e kontynuuje tradycję reprezentacyjnych sedanów z segmentu D tworzoną od ponad 20 lat przez jej spalinowych poprzedników. Nowy model wyróżnia się przyciągającym oko designem, kunsztownym wykończeniem wnętrza, konkurencyjnymi parametrami, w tym zasięgiem, oraz najnowszą technologią. Wierzymy, że będzie godnym następcą cenionej i lubianej Mazdy 6 i jesteśmy przekonani, że wielu klientów będzie gotowych ruszyć tym modelem razem z nami w ekscytującą przyszłość. Oprócz Mazdy 6e, której dostawy planujemy na lato w tym roku czeka nas też premiera Mazdy CX-5, która zachowa swój napęd spalinowy, więc będziemy nadal oferować rozwiązania dopasowane do oczekiwań klientów zgodnie z naszą strategią Multi-Solution” – podsumowuje Maciej Hochman
Według danych CEPiK w 2024 r. w Polsce zarejestrowano 551 568 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 16,1% w porównaniu do roku 2023[2].
W celu poznania wszystkich zalet modeli MAZDY warto umówić się na jazdę testową. Dopiero wówczas można odkryć dlaczego MAZDA jest wyjątkowo atrakcyjnym wyborem w segmencie dużych SUV-ów segmentu Premium.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.