Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V. Jeszcze bardziej stylowe
Źródło: Mercedes-Benz Polska
Dodano: 25.03.2024
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V
Udostępnij
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V: w skrócie
Nowe średniej wielkości vany prywatne Mercedes-Benz realizują zmienioną strategię biznesową Nowy EQV i nowa Klasa V o jeszcze bardziej stylowym wyglądzie Nowy design, dodatkowe komfortowe wyposażenie wraz z inteligentnymi rozwiązaniami sieciowymi i zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy to główne walory stanowiące o atrakcyjności modeli
W przyszłości Mercedes-Benz będzie stosował zróżnicowane podejście strategiczne w odniesieniu do swoich vanów. Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego roku (2023), firma dąży do strategii premium dla pojazdów dostawczych. Z kolei w przypadku wszystkich nowo opracowanych prywatnych vanów marka skoncentruje się na luksusie, podobnie jak ma to miejsce w odniesieniu do samochodów osobowych. Celem jest pełne wdrożenie tej strategicznej zmiany wraz z wprowadzeniem modułowej i skalowalnej architektury Van Electric – w skrócie VAN.EA – od 2026 r. Nowe średniej wielkości vany do użytku prywatnego: EQV i Klasa V, są ważnym etapem tej drogi. Oba modele zostały jeszcze bardziej udoskonalone dzięki nowej stylistyce nadwozia i wnętrza. Zwiększył się także komfort i bezpieczeństwo, przede wszystkim za sprawą bardziej inteligentnych rozwiązań sieciowych. Od stycznia 2024 r. modele można zamawiać w sieci dealerskiej Mercedes-Benz. Wyposażenie standardowe zostało kompleksowo zmodernizowane i jeszcze lepiej dostosowane do wymagań klientów. Ceny katalogowe nowej Klasy V zaczynają się od 224 289 zł, a nowego EQV 300 od 329 761 zł. Nowa Klasa V stanowi także bazę oferowanego fabrycznie kampera Marco Polo. Jego cena zaczyna się od 333 868 zł i zawiera niemal wszystko, co stanowi o atrakcyjności modelu.
„Chcemy oferować najbardziej pożądane vany i usługi. W tym celu dokładnie przeanalizowaliśmy życzenia naszych klientów. Nowe modele są teraz jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie i oferują jeszcze więcej cyfrowych dodatków. Standardowe wyposażenie Klasy V i EQV zostało znacznie ulepszone, a wiele wcześniej bardzo pożądanych funkcji opcjonalnych jest teraz dostępnych w ramach wszechstronnego pakietu podstawowego”.
Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans
Most do przyszłości
Mercedes-Benz EQV i Klasa V cieszą się dużą popularnością w Europie i na rynku azjatyckim. Spektrum klientów sięga od rodzin i entuzjastów wypoczynku po VIP-ów i biznesmenów. Modele zawsze robiły wrażenie dzięki połączeniu dużej przestrzeni z wysokim poziomem komfortu, a także wysokiej jakości i wyjątkowej stylistyce. Oferują również liczne możliwości personalizacji dzięki kilku atrakcyjnym liniom wyposażenia. W przypadku EQV dostępna jest linia AVANTGARDE, natomiast Klasa V oferowana jest w wariantach linii STYLE i AVANTGARDE oraz jako topowa wersja EXCLUSIVE. Dostępne są również opcjonalne pakiety stylistyczne, takie jak AMG i pakiet Night dla Klasy V, a także pakiety stylistyczne wyposażenia dla EQV. Wszystkie te walory zostały jeszcze bardziej udoskonalone.
Uatrakcyjniając je, Mercedes-Benz Vans chce wzmocnić pozycję rynkową swoich średniej wielkości vanów do użytku prywatnego. Wyznacza to kierunek dalszego rentownego wzrostu górnej części segmentu. W ciągu najbliższych kilku lat nowe modele będą nie tylko zapewniać lepsze wrażenia z jazdy vanami, ale jednocześnie stanowić pomost do w pełni elektrycznej przyszłości. Kluczowym elementem tej przyszłości jest nadchodząca innowacyjna architektura wyłącznie elektrycznych pojazdów VAN.EA, która zostanie wprowadzona od 2026 roku. W przyszłości to na niej będą oparte wszystkie nowo opracowywane średniej wielkości i duże samochody dostawcze. Wprowadzenie VAN.EA to także kamień milowy na drodze do stworzenia od 2039 r. nowej floty pojazdów, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, co jest jednym z najważniejszych celów transformacji w ramach zrównoważonej strategii biznesowej Mercedes-Benz AG.
Nowy design zapewniający wyjątkowy wygląd zewnętrzny
Do najważniejszych zmian w nowym EQV i Klasie V należy wygląd. Udoskonalona stylistyka pozycjonuje je pod względem wizualnym jako bardziej charakterystyczne i wyjątkowe w swoim segmencie. Nowy design przodu charakteryzuje się efektowną osłoną chłodnicy w różnych wariantach i mocno zarysowanym zderzakiem. W zależności od wersji wyposażenia osłona chłodnicy jest otoczona paskiem świetlnym LED. Topowa Klasa V EXCLUSIVE po raz pierwszy ma na masce prestiżową, pionową gwiazdę Mercedesa. Eleganckie adaptacyjne reflektory LED MULTIBEAM, dostępne w standardzie lub jako opcja w zależności od linii wyposażenia, dodają wszystkim modelom kolejnego stylowego akcentu. Z tyłu nowa chromowana listwa ozdobna z napisem Mercedes-Benz i nowo zaprojektowanymi światłami LED zapewnia niepowtarzalny wygląd[1]. Kontur tylnych lamp został przyciemniony, tworząc bardziej precyzyjny obrys świateł. Udoskonalony wygląd uzupełniają nowe felgi aluminiowe o aerodynamicznie zoptymalizowanej konstrukcji w formatach 43,2, 45,7 i 48,3 cm (17, 18 i 19 cali) oraz cztery nowe kolory lakieru.
Nowy design kokpitu o nowoczesnej stylistyce z dodatkowymi funkcjami zapewniającymi komfort
Wystrój wnętrza również zachwyca unowocześnionym wyglądem, z mocnym akcentem na element cyfryzacji. Kokpit charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowaną deską rozdzielczą z dwoma panoramicznymi wyświetlaczami o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala), stylowymi nowymi nawiewami i kierownicą nowej generacji z możliwością sterowania multimediami bez odrywania rąk od kierownicy. Nowoczesny design w stylu high-tech przenosi prezencję i postrzeganą wartość vanów na nowy poziom.
Konsola środkowa również została przeprojektowana i umożliwia np. bezprzewodowe ładowanie smartfonów[2]. Inne nowe funkcje zwiększające wygodę, niektóre opcjonalne, obejmują bezkluczykowe uruchamianie KEYLESS, podgrzewaną kierownicę i przyciemnione oświetlenie tylnej kabiny, ułatwiające jazdę nocą. Oświetlenie ambiente dostępne w 64 kolorach oferuje wybór jeszcze bardziej przytulnej atmosfery zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Aby zapewnić wygodniejszy dostęp do tyłu, Klasa V i EQV są standardowo wyposażone w przesuwane drzwi po lewej stronie pojazdu.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX: inteligentny, interaktywny i indywidualny
Nowe średniej wielkości prywatne vany są standardowo wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) najnowszej generacji, oferujący niezrównane wrażenia cyfrowe i interaktywne. Dzięki udoskonalonemu MBUX kierowcy Klasy V i EQV mogą korzystać z dodatkowych funkcji, takich jak sterowanie komfortem ENERGIZING i nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością.
Intuicyjna koncepcja wyświetlania i obsługi zapewnia dopasowane do indywidualnych potrzeb sterowanie licznymi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi, komfortem i ustawieniami pojazdu. MBUX obsługuje się za pomocą centralnego wyświetlacza, dotykowych przycisków sterowania na kierownicy, touchpada na konsoli środkowej lub poprzez dialog z uczącym się asystentem głosowym „Hej Mercedes”, który również został zoptymalizowany. Dalsze zalety nowej generacji MBUX obejmują zwiększoną moc obliczeniową, dodatkowe funkcje i widoki właściwe dla pojazdów elektrycznych w przypadku EQV oraz funkcje wspomagania parkowania wyświetlane na centralnym wyświetlaczu.
Klienci mogą utworzyć swój osobisty profil bezpośrednio w swoim pojeździe i zsynchronizować go z istniejącymi danymi na swoim koncie Mercedes me[3][4]. W samochodzie można zapisać do siedmiu różnych profili – każdy z indywidualnymi informacjami, takimi jak ostatni cel nawigacji lub ulubiona stacja radiowa. Po zeskanowaniu kodu QR za pomocą aplikacji Mercedes me, pojazd automatycznie łączy się z kontem Mercedes me.
Różnorodne dodatki cyfrowe od Mercedes-Benz
System informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje dużą liczbę cyfrowych dodatków. Sprawiają one, że EQV i Klasa V są jeszcze bardziej inteligentne, a codzienne życie stało się jeszcze prostsze. Z dodatkowych funkcji można korzystać przed, w trakcie i po podróży. Należą do nich bezpłatne usługi, takie jak zarządzanie przeglądami, pomoc w razie wypadku i awarii, a także usługi zdalne, obejmujące blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz otwieranie i zamykanie okien za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Inne pomocne usługi to nawigacja z informacjami o ruchu drogowym na żywo, komunikacja Car-to-X i rozszerzone funkcje MBUX z asystentem głosowym „Hej Mercedes”. W razie potrzeby może on na przykład wyszukiwać w internecie pobliskie restauracje lub hotele. Dodatkowo klienci po raz pierwszy mogą skorzystać z widoku satelitarnego. Dzięki nawigacji społecznościowej mają teraz także możliwość udostępniania swojej lokalizacji lub szacowanego czasu przybycia osobom z listy swoich kontaktów.
Dla EQV jest również dostępna usługa cyfrowa Mercedes me Charge[5]. Oferuje ona klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie z ponad 620 000 punktów ładowania – w tym do europejskiej sieci szybkiego ładowania IONITY. Mercedes me Charge umożliwia ładowanie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych na wszystkich stacjach[6]. Ponieważ EQV jest wyposażony w technologię Plug & Charge, kierowcy mogą ładować i płacić szczególnie szybko i wygodnie w kompatybilnych stacjach ładowania. Ręczne uwierzytelnianie nie jest konieczne, ponieważ stacja komunikuje się bezpośrednio z pojazdem za pomocą kabla ładującego.
Dzięki MBUX EQV jest również zintegrowany z ekosystemem elektromobilności obejmującym inteligentną nawigację z aktywnym zarządzaniem zasięgiem oraz usługami i aplikacjami w chmurze. Zapewnia to spokojną jazdę, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania. Wszystkie informacje i ustawienia właściwe dla pojazdów elektrycznych można obsługiwać za pośrednictwem centralnego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości w MBUX. Są to przykładowo możliwość wstępnego ustawienia temperatury w kabinie i opcji ładowania pojazdu, a także nawigacja z funkcjami Electric Intelligence i Mercedes me Charge.
Systemy wspomagania jazdy: jeszcze lepsze wsparcie w każdej sytuacji
Systemy bezpieczeństwa i wspomagania z ulepszonymi i dodatkowymi funkcjami dodają jeszcze więcej atrakcyjności[7]. Na przykład aktywny asystent hamowania ma teraz funkcję ruchu poprzecznego. Może ostrzegać kierowcę również o pojazdach jadących z boku lub z przeciwka oraz o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, jak również interweniować i zahamować w sytuacji awaryjnej, a także pomóc podczas skręcania.
Bogate wyposażenie standardowe EQV i Klasy V obejmuje: ATTENTION ASSIST, asystenta świateł z czujnikiem deszczu, aktywnego asystenta odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta prędkości i pakiet parkowania.
Po raz pierwszy dostępne są adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z asystentem świateł drogowych PLUS. Indywidualne sterowanie 84 diodami LED umożliwia niezwykle szybkie i precyzyjne dostosowanie reflektorów do aktualnej sytuacji na drodze. Dzięki temu Highbeam Assist PLUS stale dba o oświetlenie drogi przed pojazdem bez oślepiania innych kierowców.
Kolejne systemy znajdują się w nowym pakiecie wspomagania jazdy. Zawiera on aktywnego asystenta odległości DISTRONIC z regulacją prędkości na podstawie trasy i rozszerzonym automatycznym ponownym uruchamianiem w korkach, aktywnego asystenta układu kierowniczego i aktywnego asystenta ograniczenia prędkości. Dostępny jest nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni, który umożliwia wygodne i szybkie parkowanie dzięki 360-stopniowej wizualizacji parkowania wspomaganej kamerą przy użyciu obrazów 3D. Pakiet parkowania obejmuje aktywnego asystenta parkowania, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, awaryjne hamowanie w przypadku wykrycia pieszych oraz asystenta jazdy. Zawiera także asystenta manewrowania przyczepą w połączeniu z hakiem holowniczym i automatyczną skrzynią biegów.
Szerokie portfolio napędów
Klienci w pełni elektrycznego modelu EQV mogą wybierać pomiędzy dwoma rozmiarami akumulatorów (90 i 60 kWh) o mocy szczytowej 150 kW (204 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (WLTP: łączne zużycie energii: 29,43-27,04 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km). Zasięg EQV na napędzie elektrycznym wg WLTP wynosi do 277–365 kilometrów[8][9]– także dzięki wydajnej rekuperacji i zoptymalizowanemu zarządzaniu temperaturą; te ostatnie dodatkowo zwiększają wydajność i zasięg w świecie rzeczywistym. W pełni elektrycznego vana standardowo można ładować zarówno prądem przemiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania o mocy do 11 kW, jak i prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania o mocy do 110 kW[10]. Na stacji DC czas ładowania od 10-80 procent SoC (State of Charge) wynosi około 40 minut[11].
W Klasie V sprawdzony i wydajny silnik wysokoprężny OM654 jest dostępny w trzech poziomach mocy: 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM) (WLTP: średnie zużycie paliwa: 8,7-6,9 l /100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229-182 g/km[12]). Ponadto w ciągu roku (2024) dostępny będzie nowy silnik benzynowy M254 w postaci miękkiej hybrydy o mocy 170 KW (231 KM) (wartości tymczasowe WLTP: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,3–8,9 l/100 km; łączna emisja CO2: 257-204 g/km[13]) – nowość w Europie, szczególnie istotna także na wielu rynkach azjatyckich, gdzie Klasa V ugruntowała swoją pozycję, zwłaszcza w Chinach.
Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC oraz wybór różnych programów podwozia i jazdy zapewniają równie zwinne i komfortowe właściwości jezdne we wszystkich modelach. Warianty silników spalinowych mają napęd na tylne koła; dla modeli z silnikiem Diesla dostępny jest również opcjonalny napęd na wszystkie koła. Wersje elektryczne mają napęd na przednie koła. Szczegółowe dane techniczne i wartości są dostępne w rozdziale „Dane techniczne”.
Najważniejsze liczby, dane, fakty
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V: w skrócie
Różnorodność na najwyższym poziomie: oprócz wariantu podstawowego Klasę V można dopasować do indywidualnych potrzeb za pomocą 3 linii STYLE, AVANTGARDE i EXCLUSIVE, a także pakietu AMG Line i pakietu Night. Oprócz wersji podstawowej EQV jest dostępny w linii AVANTGARDE i oferuje między innymi pakiety stylistyczne wyposażenia dla EQV. Istnieją również różne długości nadwozia – Klasa V jest dostępna w 3 długościach (kompaktowa, długa i bardzo długa), a EQV w 2 długościach (długa i bardzo długa).
Klasa V EXCLUSIVE ma pionową gwiazdę na masce.
Zależnie od linii podświetlana rama osłony chłodnicy posiada 2 obramowania świetlne za chromowanymi listwami. Światło doprowadzane jest do wiązek włókien szklanych za pośrednictwem modułów LED.
Dostępne są 4 nowe kolory nadwozia: srebrny metalik hightech, złoty metalik kalahari, szary alpejski i niebieski vintage. W portfolio dostępnych jest łącznie 12 kolorów lakierów.
Opcjonalne oświetlenie ambiente oferuje 64 kolory pogrupowane na 10 zestawów kolorystycznych – zapewniając przyjemny nastrój dzięki zmianom światła.
Dla Klasy V dostępnych jest 5 rodzajów wykończenia elementów ozdobnych: o wyglądzie lakieru fortepianowego, ciemnoszarego porowatego drewna oliwnego, ciemnego aluminium, szczotkowanego aluminium i karbonu. Dla EQV dostępne są 3 rodzaje wykończenia elementów ozdobnych: o wyglądzie lakieru fortepianowego, ciemnoszarego porowatego drewna oliwnego i ciemnego aluminium.
Każdy z nowych panoramicznych wyświetlaczy o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala) ma rozdzielczość 1920 x 720 pikseli.
W systemie informacyjno-rozrywkowym MBUX można utworzyć maksymalnie 7 profili. Osobiste preferencje, takie jak ulubiona stacja radiowa, można przenieść do pojazdu za pośrednictwem własnego profilu Mercedes me.
Standardowe drugie drzwi przesuwne ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
Jeszcze więcej systemów bezpieczeństwa i wspomagających[14]: w nowej Klasie V i EQV dostępne są liczne funkcje wspomagające prowadzenie pojazdu, z których wiele jest już standardem. Ponadto w standardzie znajduje się 11 poduszek powietrznych.
W każdym adaptacyjnym reflektorze MULTIBEAM LED znajdują się 84 wysokowydajne diody LED. Indywidualne sterowanie diodami LED włącza światło tam, gdzie jest ono potrzebne. Cztery jednostki sterujące obliczają idealny rozkład światła 100 razy na sekundę, wykorzystując informacje z kamery umieszczonej za przednią szybą i z systemu nawigacji.
Koncentracja na nowej strategii luksusu
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V: strategia
• Skoncentrowana na luksusie strategia dla przyszłych nowo opracowanych prywatnych vanów • Nowe średniej wielkości vany dla klientów prywatnych – ważny etap
Celem Mercedes-Benz Vans jest oferowanie najbardziej pożądanych samochodów dostawczych i usług, a także wiodąca pozycja w dziedzinie rozwiązań cyfrowych i elektromobilności. W tym celu Mercedes-Benz Vans stosuje zróżnicowane podejście strategiczne do swoich pojazdów. W przyszłości nowo opracowane vany przeznaczone do użytku prywatnego obejmie strategia skoncentrowana na luksusie, podobnie jak ma to miejsce w przypadku wszystkich samochodów osobowych Mercedes-Benz. Stanie się ona integralną częścią wszystkich produktów, usług i interakcji z klientami. Jednocześnie w odniesieniu do pojazdów dostawczych do użytku komercyjnego firma realizuje strategię skoncentrowaną na aspekcie premium, co zapewni klientom wartość dodaną dostosowaną do ich potrzeb. Celem jest pełne wdrożenie tej strategicznej zmiany wraz z wprowadzeniem od 2026 roku modułowej i skalowalnej architektury Van Electric – w skrócie VAN.EA. Nowe EQV i Klasa V, których premiera rynkowa miała miejsce w tym roku (2024), stanowią ważny etap tej drogi.
VAN.EA – platforma napędu elektrycznego przyszłości
Od 2026 roku wszystkie nowo opracowane vany oparte na tzw. architekturze pojazdów VAN.EA będą nie tylko kompleksowo odzwierciedlać pożądane doświadczenia w zakresie luksusu lub poziomu premium, ale także stanowić podstawę w pełni elektrycznej przyszłości. Innowacyjna architektura pojazdów VAN.EA została opracowana specjalnie dla napędów akumulatorowo-elektrycznych. Na tej modułowej i skalowalnej architekturze oparte zostaną nie tylko nowe prywatne vany średniej wielkości, ale także nowe, średniej wielkości i duże, w pełni elektryczne samochody dostawcze Mercedes-Benz. Wprowadzenie VAN.EA ma też fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia podstawowego celu strategii zrównoważonego biznesu Mercedes-Benz AG: ambicją firmy jest, aby do roku 2039 cała nowa flota pojazdów Mercedes-Benz Cars i Mercedes-Benz Vans była neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości i w całym cyklu życia.
Nowy EQV i Klasa V – kompleksowa modernizacja zapewniająca jeszcze bardziej stylowy wygląd tu i teraz
Nowe EQV i Klasa V zostały zaprezentowane publicznie latem ubiegłego roku i trafiły do sprzedaży w styczniu 2024 r. Oba modele dzięki kompleksowej modernizacji wyznaczyły kierunek nowej strategii Grupy w zakresie luksusu. Nowa stylistyka nadwozia i wnętrza, a także udoskonalone rozwiązania zwiększające komfort w jeszcze większym stopniu spełniają życzenia klientów dbających o status. W zależności od linii wyposażenia Klasa V po raz pierwszy ma na masce pionową gwiazdę. EQV i Klasa V są nie tylko bardziej stylowe i komfortowe, ale także bardziej inteligentne dzięki wydajnemu systemowi informacyjno-rozrywkowemu MBUX najnowszej generacji z dwoma panoramicznymi wyświetlaczami i licznymi dodatkami cyfrowymi, a także dzięki nowym systemom bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Wysokiej jakości wyposażenie standardowe i uproszczona oferta pakietów
W związku z wprowadzeniem udoskonalonych modeli do sprzedaży Mercedes-Benz Vans gruntownie unowocześnił standardowe wyposażenie swoich dwóch prywatnych vanów średniej wielkości i dostosował je bardziej precyzyjnie do życzeń klientów. Ponadto uproszczono ofertę pakietów wyposażenia. Funkcjonalne elementy, które często kupowane są razem z pojazdem, są teraz połączone w pakiety. Znacząco skraca to czasochłonne wybieranie wielu pojedynczych opcji.
Podstawowy wariant Klasy V oferuje już między innymi panoramiczny kokpit z dwoma ekranami o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala), obszytą skórą kierownicę, drugie przesuwne drzwi, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu i aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISTRONIC. Linia STYLE obejmuje np. pakiet lusterek, klimatyzację TEMPMATIC z tyłu, pakiet integracji ze smartfonem oraz komfortowy fotel pasażera z przodu. Począwszy od linii AVANTGARDE, klienci mogą spodziewać się skórzanej tapicerki Lugano, klimatyzacji THERMOTRONIC, przednich foteli z 4-kierunkową regulacją podparcia odcinka lędźwiowego i regulowaną głębokością siedziska, adaptacyjnych reflektorów MULTIBEAM LED, nawigacji, informacji o ruchu drogowym na żywo, 17-calowych felg aluminiowych, oddzielnie otwieranej tylnej szyby i pakietu parkowania z kamerą 360 stopni. Topowa Klasa V EXCLUSIVE obejmuje dalsze udogodnienia, takie jak sportowe zawieszenie, kierownicę i fotele obszyte skórą Nappa, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci, przyciemniane szyby z tyłu, pakiet EASY-PACK – elektrycznie sterowane drzwi przesuwne i tylna klapa, oraz 19-calowe felgi ze stopów lekkich. Dla linii AVANTGARDE i STYLE dostępny jest pakiet PLUS z dodatkowymi funkcjami (Pakiet AVANTGARDE Plus/Pakiet STYLE Plus). Dostępne są również dodatkowe funkcje opcjonalne i pakiety stylistyczne. Nowe modele można zamówić w sieci dealerskiej. Ceny katalogowe ze znacznie ulepszonym wyposażeniem standardowym Klasy V i EQV 300 zaczynają się odpowiednio od 224 289 zł i 329 761 zł.
Design podkreślający klasę i atrakcyjność high-tech
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V: design i komfort
• Nowy wygląd przodu i tyłu, dodatkowe kolory lakieru i wzory kół dla większej ekskluzywności i wyrazistości • Nowa stylistyka kokpitu dopełnia świeży design • Większy komfort, obejmujący m.in. oświetlenie ambiente w 64 kolorach i drugie drzwi przesuwne
Nowe średniej wielkości prywatne vany z trójramienną gwiazdą charakteryzują się jeszcze bardziej dopracowanym designem nadwozia i wnętrza. Zapewnia to EQV i Klasie V bardziej wyrazistą stylistykę i wyjątkową pozycję pod względem wizualnym w swoim segmencie – zgodnie ze strategią firmy, która zakłada nadanie prywatnym vanom i samochodom osobowym jeszcze bardziej luksusowego wyglądu. Oprócz nowych kolorów lakieru i wzorów kół, oznacza to nowy wygląd przodu i nowy charakterystyczny design tyłu pojazdu. Jedną z atrakcji jest pionowa gwiazda na masce topowego modelu, nowej Klasy V EXCLUSIVE. We wnętrzu klienci mogą spodziewać się bardziej wyrafinowanej stylistyki kokpitu o nowoczesnym wyglądzie, a także licznych funkcji zapewniających komfort.
Podkreślający status front z podświetlanym grillem
Nowa „twarz” Klasy V i EQV łączy w sobie tradycję i nowoczesność: klasyczną chromowaną osłonę chłodnicy Klasy V z awangardowymi elementami czarnego panelu EQV. Reflektory, nowa, nisko zawieszona osłona chłodnicy z chromowaną ramką i tablica rejestracyjna znajdują się na dużej czarnej powierzchni o wysokim połysku. To stylowe połączenie i układ sygnalizują status oraz nadają obu vanom wyjątkową, ekskluzywną oprawę. Konstrukcja osłony chłodnicy różni się w zależności od modelu i wyposażenia. Nowy EQV ma centralną gwiazdę, a dwie malowane listwy dają wrażenie trójwymiarowej głębi. Nowy podstawowy model Klasy V oraz linia STYLE otrzymały osłonę chłodnicy z gwiezdnym wzorem, dwie listwy z chromowanymi wstawkami i gwiazdę centralną. W Klasie V AVANTGARDE i Klasie V z pakietem AMG Line gwiezdny wzór olśniewa chromowanym połyskiem. Topowa Klasa V EXCLUSIVE prezentuje się bardziej prestiżowo dzięki pięciu chromowanym podwójnym żaluzjom i gwieździe Mercedes-Benz umieszczonej pionowo na masce. W ten sposób nowa Klasa V bardziej niż kiedykolwiek podkreśla swój status Mercedesa wśród vanów. W Klasie V EXCLUSIVE, Klasie V z pakietem AMG i EQV AVANTGARDE chromowana rama grilla jest również podświetlana. Za chromowanymi listwami znajdują się dwie listwy świetlne, a światło doprowadzane jest do wiązek włókien szklanych za pośrednictwem modułów LED. W połączeniu ze reflektorami do jazdy dziennej podświetlana rama osłony chłodnicy dodaje ekskluzywnego szosowego charakteru. W zależności od wyposażenia nowy przedni zderzak jest dostępny z czarnymi wykończeniem o wysokim połysku i chromowaną listwą ozdobną. AMG Line ma bardziej sportowy zderzak z typowymi dla AMG wlotami powietrza pośrodku i na obu jego końcach. Reflektory MULTIBEAM LED swoim eleganckim wyglądem stanowią kolejny stylowy akcent. W zależności od linii wyposażenia są one dostępne w standardzie.
Stylowy tył z efektownymi światłami LED
Bardziej stylowy wygląd tyłu zapewniają wyraziste światła LED. Ich kontur jest przyciemniony, tworząc bardziej precyzyjny obrys świetlny. Trzy pionowe światłowody wyraźniej podkreślają kierunkowskazy, światła stopu i światła tylne. Kolejną atrakcją jest dynamicznie ukształtowana tylna szyba. Nowo zaprojektowana chromowana listwa ozdobna z napisem Mercedes-Benz błyszczy na dolnej krawędzi[16]. Wzdłuż górnej krawędzi biegnie spoiler z nowym światłem stopu LED. Sportowy design uzupełnia zderzak. Klasa V z pakietem AMG Line posiada również tylny zderzak z chromowaną osłoną progu załadunkowego.
Dostępne są także nowe felgi aluminiowe o lepszej aerodynamice w formatach 43,2, 45,7 i 48,3 cm (17, 18 i 19 cali) oraz cztery nowe kolory lakieru: srebrny hightech metalik, złoto kalahari metalik, szary alpejski i niebieski vintage. Pozostałe lakiery to metaliczne: błękit sodalitu, czerń obsydianu, szarość grafitu, biel kryształu górskiego i czerwień hiacyntu, a także gładkie: biel arktyczna, stalowy błękit i czerwień jupitera. Łącznie oferta obejmuje dwanaście kolorów nadwozia.
Dostępne są sprawdzone, atrakcyjne linie wyposażenia umożliwiające dalsze dopasowanie do indywidualnych życzeń. Nowa Klasa V oferuje linie wyposażenia EXCLUSIVE, AVANTGARDE i STYLE, a także pakiet AMG i Night. Nowy EQV oferuje linię AVANTGARDE, a także pakiety stylistyczne wyposażenia EQV.
Nowy wystrój wnętrza z panoramicznym kokpitem, nową kierownicą i oświetleniem ambiente w 64 kolorach
Wygodny, przestronny i utrzymany w nowoczesnej stylistyce high-tech: dzięki nowemu designowi kokpitu Klasa V i EQV wznoszą prezencję i postrzeganą wartość MPV na nowy poziom. Analogowy, zainspirowany designem mebli, oraz cyfrowy luksus łączą się w wyjątkowy sposób. Nowa panoramiczna deska rozdzielcza jest elegancko zaprojektowana i ma dwa wyświetlacze o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala), każdy o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli. Umieszczenie wskaźników i centralnego wyświetlacza pod wspólną szklaną osłoną przyniosło efekt w postaci nowoczesnego, płaskiego ekranu.
W pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników i multimediów zapewnia spójne, estetyczne wrażenia. Informacje wyświetlane są w kolorze, w wysokiej rozdzielczości i uzupełniane wyrafinowanymi animacjami. Wygląd ekranów można zmieniać dzięki trzem stylom wyświetlania (dyskretny, sportowy, klasyczny) i trzem trybom (nawigacja, asysta, serwis). Klasyczny styl oferuje tradycyjny wyświetlacz z dwoma zegarami i wszystkimi informacjami związanymi z jazdą. W stylu sportowym dominuje kolor czerwony, a centralny obrotomierz jest dynamicznie zaprojektowany. W stylu dyskretnym zawartość wyświetlacza została zredukowana do tego, co najważniejsze. W trybie „asysty” sytuacja na drodze jest prezentowana w czasie rzeczywistym i uzupełniana ważnymi informacjami na wyświetlaczu.
Kolejnym wysokiej jakości elementem stylistycznym są nowe dysze nawiewu. Spłaszczone, okrągłe dysze zewnętrzne przypominają turbiny lotnicze. Nowe wykończenie deski rozdzielczej ma wygląd ciemnoszarego porowatego drewna oliwnego. Elementy ozdobne dla nowej Klasy V są nadal dostępne także w kolorze lakieru fortepianowego, ciemnego aluminium, szczotkowanego aluminium i karbonu; dla nowego EQV w kolorze lakieru fortepianowego i ciemnego aluminium. Dzięki 64 kolorom oświetlenie ambiente (standard w Klasie V AVANTGARDE i EXCLUSIVE) zapewnia bardziej indywidualnie dopasowaną do nastroju atmosferę we wnętrzu. Kolory są pogrupowane w dziesięć zestawów o różnym charakterze. Umożliwiają one awangardowe oświetlenie z nastrojowymi zmianami kolorów w kokpicie, w tym na dwóch ekranach, a także pod listwą dekoracyjną na bocznych panelach oraz w obydwu standardowo montowanych drzwiach przesuwnych z tyłu.
Nowa generacja kierownic umożliwiających sterowanie różnymi funkcjami bez odrywania rąk stanowi dodatkowy elegancki akcent high-tech. Trzy ramiona kierownicy mają kształt kielicha w kolorze czarnym o wysokim połysku, otoczonego srebrną obwódką, w zależności od linii wyposażenia. Powierzchnie sterujące są płynnie zintegrowane. W obręczy kierownicy znajduje się dwustrefowa mata sensoryczna. Wykrywa, czy ręce kierowcy znajdują się na kierownicy na podstawie jej obrotu i mikroruchów przy prowadzeniu. Dotykowe przyciski sterowania działają również, jak smartfony, dzięki czujnikom pojemnościowym. Umożliwia to intuicyjną obsługę przyrządów i centralnego wyświetlacza poprzez przesuwanie i naciśnięcie.
Większy komfort: bezprzewodowe ładowanie smartfona, uruchamianie KEYLESS, przyciemnione oświetlenie tylnej części kabiny i wiele innych funkcji
W nowo zaprojektowanej konsoli środkowej znajduje się wyjmowany uchwyt na kubek, dwa porty USB-C i dwa otwarte schowki. Dolna półka dostępna jest jako indukcyjna powierzchnia do bezprzewodowego ładowania kompatybilnych smartfonów[17]. Kolejną nową funkcją zwiększającą komfort jest uruchamianie pojazdu bez kluczyka. Umożliwia to uruchomienie silnika za naciśnięciem przycisku. Wszystkie modele posiadają nowy elektroniczny kluczyk do pojazdu. Można go również używać do odblokowywania i blokowania wszystkich drzwi oraz opcjonalnej pokrywy bagażnika EASY-PACK, a także otwierania i zamykania wszystkich szyb za naciśnięciem jednego przycisku. Bez wchodzenia do samochodu można także uruchomić wstępnie klimatyzację i opcjonalną wentylację siedzeń.
Aby zapewnić lepszą orientację w pojeździe podczas jazdy nocą, nowe EQV i Klasa V oferują teraz opcjonalne oświetlenie nocne z tyłu. Gdy tylko pojazd ruszy, światło automatycznie się przyciemnia, a po otwarciu drzwi rozjaśnia, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie. Obsługuje się je za pomocą przycisku w dachowym panelu obsługowym.
Kolejną atrakcją z tyłu są luksusowe siedzenia w drugim rzędzie. Opcjonalnie dostępne fotele rozpieszczają pasażerów na różne sposoby: funkcją odchylania[18], masażem pleców, klimatyzacją, podgłówkami, podnóżkami oraz składanym stolikiem. Pasażerowie mogą wybierać spośród trzech poziomów masażu i trzech poziomów klimatyzacji. W podłokietnikach znajduje się uchwyt na kubek, porty USB-C oraz miejsce na smartfona. Elementy dekoracyjne i oświetleniowe umiejętnie tworzą scenerię dla luksusowych siedzeń. Obydwa modele są standardowo wyposażone w cztery indywidualne, komfortowe siedzenia w dwóch rzędach z tyłu. Alternatywnie dla pierwszego rzędu dostępna jest trzyosobowa kanapa z dwuczęściową poduszką siedziska i trzyczęściowym oparciem. Zewnętrzne prawe siedzenie trzyosobowej kanapy można złożyć do przodu lub wyjąć oddzielnie. Całą kanapę można również złożyć, aby uzyskać miejsce na duży bagaż lub sprzęt sportowy. Kanapa ta jest również dostępna jako opcja dla drugiego rzędu siedzeń. W Klasie EQV lub V tylny rząd można wyposażyć w trzyosobową kanapę pełniącą funkcję leżanki, co umożliwia wygodny sen. Dzięki tej różnorodności wariantów Klasa V i EQV mogą przewozić do ośmiu osób.
Aby zapewnić wygodniejszy dostęp do tyłu, nowe EQV i Klasa V są standardowo wyposażone w przesuwane drzwi po lewej stronie pojazdu. Oznacza to, że kilka osób może wejść i wyjść jednocześnie. A to tylko kilka wybranych przykładów komfortowych rozwiązań.
Inteligentny, interaktywny i indywidualny
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V: Inforozrywka i dodatki cyfrowe
• System informacyjno-rozrywkowy MBUX z personalizacją i asystentem głosowym „Hej Mercedes” w standardzie • Liczne dodatki cyfrowe[19][20] czynią codzienne życie prostszym • Nawigacja z technologią Electric Intelligence oraz funkcją Plug & Charge w nowym EQV • ENERGIZING: sterowanie komfortem i nie tylko
Nowe EQV i Klasa V są standardowo wyposażone w najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes Benz User Experience), oferując niezrównane cyfrowe i interaktywne doświadczenia. Efekt ten wzmacniają liczne dodatki cyfrowe. Dzięki temu EQV i Klasa V w coraz większym stopniu podkreślają znaczenie cyfryzacji w strategicznej reorganizacji Grupy.
Mercedes-Benz Vans od wielu lat zajmuje się oprogramowaniem pojazdów i cyfryzacją. Wiele produktów jest już w użyciu. Bazując na wcześniejszych doświadczeniach, strategia cyfrowa Mercedes-Benz Vans opiera się na prostym, ale kompleksowym podejściu na trzech poziomach: poziom pierwszy dotyczy funkcji związanych z pojazdem, w tym tych wymienionych poniżej. Drugi poziom składa się z dodatków cyfrowych dostosowanych do potrzeb klienta, umożliwiających integrację pojazdów z ich specyficzną infrastrukturą cyfrową. Wreszcie, poziom trzeci poszerzy istniejącą ofertę Mercedes-Benz Vans o szereg standardowych usług i aplikacji innych firm, które w przyszłości zostaną zintegrowane z systemem operacyjnym Mercedes-Benz MB.OS.
Dialog z uczącym się asystentem głosowym MBUX „Hej Mercedes”
Wraz z wprowadzeniem obecnej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX kierowcy EQV i Klasy V mogą spodziewać się bardziej inteligentnego zarządzania komfortem, także dzięki nowym i udoskonalonym funkcjom. Można je obsługiwać za pomocą centralnego wyświetlacza, przycisków dotykowych na kierownicy, panelu dotykowego na konsoli środkowej lub asystenta głosowego „Hej Mercedes”. Z uczącym się asystentem głosowym można teraz lepiej prowadzić dialog. „Hej, Mercedes” wykorzystuje mikrofony w górnym panelu sterowania, aby rozpoznać, z którego przedniego siedzenia dobiega głos. Oznacza to na przykład, że asystent wie, kto chce włączyć ogrzewanie foteli. Asystent głosowy wyjaśnia również funkcje pojazdu i zapewnia wsparcie, np. jeśli pasażer chce podłączyć swój smartfon za pośrednictwem interfejsu Bluetooth®.
Prosta i wygodna personalizacja aż do siedmiu profili
Klienci mogą utworzyć swój osobisty profil bezpośrednio w swoim pojeździe i zsynchronizować go z istniejącymi danymi profilowymi na swoim koncie Mercedes me. Możliwych jest maksymalnie siedem różnych profili. Skanując kod QR za pomocą aplikacji Mercedes me, pojazd automatycznie łączy się z kontem Mercedes me. Osobiste preferencje, takie jak ulubiona stacja radiowa, można przenieść do wszystkich pojazdów Mercedes-Benz z aktualną generacją MBUX za pośrednictwem własnego profilu Mercedes me. Połączenie MBUX i profilu Mercedes me umożliwia także płatności online – np. za opłaty parkingowe i w sklepie Mercedes me. Profile są przechowywane w chmurze w ramach Mercedes me. PIN i rozpoznawanie profilu głosowego zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa.
Miliony utworów do wyboru dzięki strumieniowemu przesyłaniu muzyki
Dzięki strumieniowaniu muzyki[21] Mercedes-Benz w pełni zintegrował ze swoim systemem informacyjno-rozrywkowym niektórych z największych dostawców, takich jak Spotify. MBUX umożliwia dostęp do osobistego profilu użytkownika powiązanych dostawców muzyki. W ten sposób klient nie tylko otrzymuje swoje ulubione utwory i własne playlisty, ale może także odkryć miliony innych utworów i gotowych playlist. Obsługa odbywa się intuicyjnie za pomocą asystenta głosowego MBUX, przycisków dotykowych na kierownicy lub bezpośrednio na multimedialnym wyświetlaczu.
Różnorodne cyfrowe dodatki Mercedes-Benz
Dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu MBUX dostępna jest duża liczba cyfrowych dodatków. Sprawiają one, że EQV i Klasa V są bardziej inteligentne, a codzienne życie jeszcze prostsze. Z różnych funkcji można korzystać przed, w trakcie i po podróży. Należą do nich bezpłatne usługi zarządzania eksploatacją, pomoc w razie wypadku i awarii, zdalna diagnostyka pojazdów, telediagnostyka i zdalne sprawdzanie stanu pojazdu. Na przykład dzięki usługom zdalnym można zaryglować i odblokować pojazd w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji Mercedes me. Poprzez aplikację można także otwierać i zamykać okna oraz sprawdzać ich status. Dalsze usługi cyfrowe obejmują nawigację z informacjami o ruchu drogowym na żywo i komunikację Car-to-X. Pomaga to skutecznie omijać korki i oszczędzać cenny czas. Dzięki asystentowi głosowemu „Hej Mercedes” klienci mogą korzystać z rozbudowanych funkcji MBUX i zadawać online pytania np. o pogodę, restauracje czy hotele. Wyniki wyszukiwania online można przyjąć jako cel bezpośrednio w nawigacji. Po raz pierwszy klienci mogą skorzystać z widoku satelitarnego oraz mają możliwość udostępniania lokalizacji lub szacowanego czasu przybycia osobom ze swojej listy kontaktów dzięki nawigacji społecznościowej.
Dla EQV dostępna jest również usługa cyfrowa Mercedes me Charge[22]. Oferuje klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie, obejmującej ponad 620 000 punktów ładowania – w tym sieć szybkiego ładowania IONITY. W zeszłym roku Mercedes-Benz rozpoczął tworzenie sieci ładowania pod własną marką, obejmującej ponad 10 000 stacji szybkiego ładowania w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i na innych kluczowych rynkach. Mercedes me Charge umożliwia ładowanie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych[23]. Dostęp do stacji ładowania można uzyskać za pośrednictwem karty Mercedes me Charge, aplikacji Mercedes me lub wyświetlacza multimedialnego w samochodzie. Oprócz prostego uwierzytelniania klienci korzystają ze zintegrowanej funkcji płatności z prostym rozliczeniem po zapisaniu metody płatności. Ponieważ EQV jest wyposażony w technologię Plug & Charge, kierowcy mogą ładować i płacić wygodniej i szybciej w kompatybilnych stacjach ładowania[DA(1] . Ręczne uwierzytelnianie nie jest konieczne, ponieważ stacja komunikuje się bezpośrednio z pojazdem za pomocą kabla ładującego. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie po podłączeniu kabla.
Nawigacja z Electric Intelligence: EQV przejmuje planowanie trasy
EQV jest zintegrowany z ekosystemem elektromobilności Mercedes-Benz. Dzięki inteligentnej nawigacji, aktywnemu zarządzaniu zasięgiem oraz usługom i aplikacjom w chmurze zapewnia spokojną jazdę, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania. Wszystkie informacje i ustawienia właściwe dla pojazdów elektrycznych można obsługiwać za pomocą centralnego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości.
Electric Intelligence zaczyna działać już podczas planowania podróży – albo za pośrednictwem MBUX w pojeździe, albo z wyprzedzeniem poprzez aplikację Mercedes me. Na przykład wystarczy wybrać żądany czas odjazdu w celu wstępnego ustawienia temperatury w kabinie. Podczas jazdy MBUX automatycznie aktualizuje trasę. Inteligentny system nawigacji zawsze wybiera najszybszą trasę z mniejszą liczbą przystanków na ładowanie i krótkim czasem ładowania. Pod uwagę bierze wiele czynników, takich jak aktualne dane o ruchu drogowym i pogodzie, topografię trasy, aktualny zasięg, aktualne zużycie energii, dostępne stacje ładowania i ich pojemność, a także przewidywany czas ładowania.
Przystanki są zaplanowane w sposób najbardziej efektywny pod względem całkowitego czasu podróży. Dzięki temu klient nie zawsze musi ładować baterie do pełna, ale otrzymuje konkretną rekomendację dotyczącą optymalnego czasu ładowania na stacji. W niektórych okolicznościach dwa krótsze postoje na ładowanie z większą mocą mogą być szybsze niż jedno długie ładowanie. System oblicza przewidywane koszty przypadające na ładowanie. Ponadto nawigacja z technologią Electric Intelligence automatycznie dostosowuje ustawienia ładowania pojazdu i optymalizuje je pod kątem szybkiego ładowania na trasie. Pozostały zasięg jest zawsze aktualizowany w czasie rzeczywistym podczas jazdy. Inteligentny system nawigacji natychmiast reaguje na zmiany – na przykład na korki przed samochodem lub zmianę stylu jazdy, która ma wpływ na zużycie energii.
Nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością MBUX
Rozszerzona rzeczywistość MBUX do nawigacji jest dostępna jako opcja dodatkowa dla nowej Klasy V i nowego EQV. Kamera rejestruje obszar przed pojazdem. Droga jest pokazywana na żywo na centralnym wyświetlaczu. Dodatkowo na obrazie wideo wyświetlane są wirtualne obiekty, informacje i oznaczenia. Należą do nich na przykład znaki drogowe, szczegółowe wskazówki dojazdu, zalecenia dotyczące zmiany pasa i numery domów. Może to znacznie ułatwić nawigację, zwłaszcza w mieście.
Zrelaksuj się dzięki sterowaniu komfortem ENERGIZING
W połączeniu z obecną generacją MBUX, po raz pierwszy w Klasie V i EQV dostępne jest sterowanie komfortem ENERGIZING. Skoordynowane systemy zapewniające komfort, takie jak klimatyzacja, muzyka i oświetlenie ambiente są łączone w zestawy w zależności od konfiguracji oczekiwanej przez klienta – na przykład ożywiające w przypadku zmęczenia i relaksujące po stresującym dniu. Sterowanie komfortem ENERGIZING jest częścią holistycznej filozofii dobrego samopoczucia Mercedes-Benz. Celem jest utrzymanie koncentracji i wydajności kierowcy, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Opcjonalnie dostępnych jest aż jedenaście programów. Uruchamiane są za pomocą dotyku lub polecenia głosowego i trwają po dziesięć minut.
Kolejną nowością zintegrowaną z MBUX jest tryb myjni samochodowej. Polega on między innymi na automatycznym zamknięciu wszystkich szyb oraz wyłączeniu wycieraczek i czujników parkowania. Inną praktyczną funkcją jest wyświetlanie wolnej przestrzeni za pojazdem. Po naciśnięciu przycisku na centralnym wyświetlaczu MBUX pokazuje zakreskowany obszar, w którym można otworzyć tylne drzwi lub tylną klapę. Odległość można programować. Zwiększa to komfort podczas załadunku i rozładunku.
Wsparcie w niemal każdej sytuacji
Nowy Mercedes-Benz EQV i Klasa V: Bezpieczeństwo
• Udoskonalone systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania, w tym aktywny asystent układu hamulcowego • Nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni i asystentem manewrowania przyczepą • Jedenaście poduszek powietrznych w standardzie
Bezpieczeństwo to jedna z podstawowych wartości marki Mercedes-Benz. Udoskonalone systemy bezpieczeństwa czynnego i systemy wspomagania dopełniają na nowo zdefiniowane dobre samopoczucie w nowym EQV i Klasie V. Większość z nich należy już do standardowego wyposażenia. Dalsze systemy są łączone w nowym pakiecie wspomagania jazdy.
Systemy bezpieczeństwa i wspomagania: bardziej aktywne wsparcie
Nowe EQV i Klasa V są wyposażone w szereg dodatkowych, a w niektórych przypadkach udoskonalonych, aktywnych systemów wspomagania jazdy[24]. Na przykład aktywny asystent układu hamulcowego obejmuje teraz funkcję ruchu poprzecznego. Oznacza to, że może również ostrzegać o pojazdach nadjeżdżających z boku lub z przeciwka oraz o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, interweniować poprzez hamowanie i zapewniać wsparcie podczas skręcania.
Standardowe wyposażenie nowej Klasy V i EQV:
• Asystent świateł drogowych z czujnikiem deszczu: automatyczne światła drogowe włączają i wyłączają światła mijania podczas jazdy, w zależności od warunków oświetleniowych. Wzrost komfortu jest szczególnie znaczący, gdy warunki te często się zmieniają, na przykład podczas wjazdu i wyjazdu z tuneli lub na parkingach wielopoziomowych. Czujnik deszczu włącza i wyłącza wycieraczki szyby przedniej w pełni automatycznie. Reaguje na deszcz i mżawkę.
• Aktywny asystent odległości DISTRONIC: może automatycznie utrzymywać wybraną prędkość i odległość od pojazdu poprzedzającego. Obowiązujące ograniczenie prędkości można przyjąć za naciśnięciem przycisku na kierownicy. System wykorzystuje informacje z kamer i czujników radarowych. Żądaną odległość można ustawić w czterech etapach. Jeśli pojazd poprzedzający się zatrzyma, samochód może automatycznie zahamować i się zatrzymać. Jeśli w ciągu trzech sekund pojazd z przodu ponownie ruszy, van sam ruszy (automatyczne podążanie za korkiem) – w przypadku dłuższej przerwy należy nacisnąć przycisk lub pedał gazu.
• Aktywny asystent układu hamulcowego z funkcją ruchu poprzecznego: pomaga uniknąć najechania na tył oraz wypadków z udziałem pojazdów przejeżdżających w poprzek przez jezdnię, pieszych i rowerzystów.
• Asystent martwego pola: wykorzystuje radar do monitorowania obszarów z boku pojazdu, które nie są objęte lusterkami zewnętrznymi, a w przypadku zagrożenia może ostrzegać akustycznie i wizualnie, podświetlając trójkąt w lusterkach zewnętrznych.
• Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu: wykrywa, kiedy kierowca przypadkowo opuszcza pas ruchu przy prędkości od 60 do 200 km/h i wygodnie steruje kierownicą, a nie hamowaniem.
• ATTENTION ASSIST: rozpoznaje, kiedy kierowca staje się coraz bardziej nieuważny i zmęczony, i sygnalizuje mu akustycznie i wizualnie potrzebę zrobienia sobie przerwy.
• Pakiet parkowania z kamerą cofania: aktywny asystent parkowania z PARKTRONIC i kamerą cofania zapewnia wsparcie podczas parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego oraz pomaga w kierowaniu podczas tych manewrów. System umożliwia parkowanie przodem i tyłem na zatokach parkingowych skierowanych prostopadle oraz tyłem na równoległych miejscach parkingowych. Po zaparkowaniu aktywny asystent parkowania pomaga także przy wysiadaniu. PARKTRONIC potrafi także wykryć przeszkody boczne.
Dla większego komfortu i lepszej widoczności w nocy dostępne są adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z funkcją Highbeam Assist PLUS. W zależności od linii wyposażenia są one dostępne w standardzie. Indywidualne sterowanie każdą z 84 diod LED umożliwia niezwykle szybkie i precyzyjne dostosowanie reflektorów do aktualnej sytuacji na drodze. Highbeam Assist PLUS stale oświetla drogę przed sobą, nie oślepiając innych kierowców. W przypadku nadjeżdżającego pojazdu lub pojazdów jadących z przodu diody LED modułów świateł drogowych są częściowo wyłączone. Dodatkowo MULTIBEAM LED posiada funkcje świateł przystosowanych do dróg wiejskich, autostradowych, doświetlania zakrętów, aktywnego doświetlania zakrętów oraz rozszerzonego światła przeciwmgielnego.
W nowym pakiecie wspomagania kierowcy dostępne są kolejne systemy:
• Aktywny asystent odległości DISTRONIC z dodatkowymi funkcjami:
o Regulacją prędkości na podstawie trasy: aktywny asystent odległości DISTRONIC automatycznie dostosowuje prędkość przed zakrętami, skrzyżowaniami typu T, rondami lub punktami poboru opłat. Reakcja zależy od wybranego programu jazdy. Następnie system przyspiesza z powrotem do ustawionej prędkości.
o Rozszerzonym automatycznym restartem w korkach: jeśli pojazd poprzedzający się zatrzyma, aktywny asystent utrzymywania odległości DISTRONIC może automatycznie wyhamować samochód aż do zatrzymania. Jeżeli w ciągu trzech sekund pojazd ponownie ruszy, van sam ruszy (automatyczne podążanie za korkiem) – w przypadku dłuższej przerwy należy nacisnąć przycisk na kierownicy lub pedał gazu. Na autostradach pojazd może automatycznie ponownie uruchomić się do 60 sekund po zatrzymaniu.
• Aktywny asystent ograniczenia prędkości: rozpoznaje ograniczenia prędkości za pomocą kamery i nawigacji oraz wyświetla je w zestawie wskaźników. Wykryte ograniczenia prędkości są automatycznie przejmowane przez aktywnego asystenta odległości DISTRONIC i nie trzeba ich wprowadzać ręcznie do systemu.
• Aktywny asystent układu kierowniczego: pomaga kierowcy utrzymać pojazd na środku pasa ruchu. Jest to szczególnie pomocne podczas monotonnej jazdy po prostych lub lekko krętych drogach. System wykorzystuje rozpoznane oznaczenia pasów ruchu. Może także utworzyć „korytarz życia” i wykonać hamowanie awaryjne w przypadku wykrycia oznakowania pasa ruchu. W korkach system podąża za pojazdem poprzedzającym, nawet jeśli nie ma wyraźnych linii.
Nowy pakiet parkingowy z kamerą 360 stopni
Dostępny jest nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni, który umożliwia wygodne i szybkie parkowanie. Dzięki parkowaniu wspomaganemu kamerą oferuje widok 360 stopni z wykorzystaniem obrazów 3D, czyli przestrzenny. Ponadto obejmuje aktywnego asystenta parkowania z PARKTRONIC, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, hamowanie awaryjne w razie wykrycia pieszych, asystenta ruszania oraz, w połączeniu z hakiem holowniczym, asystenta manewrowania przyczepą. Hamowanie awaryjne w razie wykrycia pieszego może zatrzymać pojazd, aby zapobiec kolizji z innymi uczestnikami ruchu podczas cofania. Asystent manewrowania przyczepą może zapewnić intuicyjne i skuteczne wsparcie podczas manewrowania przyczepą zwykłą lub kempingową dzięki integracji z MBUX. Oprócz stabilizacji podczas cofania, może również prowadzić na zakrętach do 90 stopni. [DA(2][MR3] Umożliwia to precyzyjne i bezpieczne manewrowanie przyczepą. Żądany kąt można określić za pomocą centralnego wyświetlacza MBUX.
Jedenaście poduszek powietrznych w standardzie
EQV i Klasa V są również dobrze wyposażone w systemy bezpieczeństwa chroniące pasażerów pojazdu. W wyposażeniu standardowym znajduje się system PRE-SAFEÒ i jedenaście poduszek powietrznych: przednie, boczne chroniące klatkę piersiową, poduszki okienne od słupka A do słupka D oraz centralna poduszka powietrzna. W przypadku poważnego uderzenia bocznego nowa centralna poduszka powietrzna otwiera się pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu, zmniejszając w ten sposób ryzyko obrażeń w wyniku uderzenia głowy. Montuje się ją w poduszce siedzenia po wewnętrznej stronie siedzenia kierowcy.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online
Foto. Mercedes-Benz Polska
[1] W połączeniu z oddzielnie otwieraną tylną szybą.
[2] Funkcja „ładowania bezprzewodowego” wymaga, aby używany smartfon posiadał odpowiednią funkcjonalność (standard Qi 1.2).
[3] Do korzystania z usług Mercedes me connect wymagane są osobiste identyfikatory Mercedes me ID oraz zgoda na warunki korzystania z usług Mercedes me connect. Ponadto odpowiedni pojazd musi być powiązany z kontem użytkownika. Po upływie pierwotnego okresu usługi można przedłużyć za opłatą, pod warunkiem, że będą one nadal oferowane dla danego pojazdu. Usługi można aktywować po raz pierwszy w ciągu roku od pierwszej rejestracji lub uruchomienia przez klienta, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
[4] Dostępne wyłącznie na rynkach, na których wprowadzono usługę Mercedes me dla modeli Mercedes-Benz Vans.
[5] Aby móc korzystać z usługi Mercedes me connect Mercedes me Charge, wymagana jest osobna umowa klienta dotycząca ładowania z wybranym dostawcą zewnętrznym.
[6] Green Charge wykorzystuje gwarancje pochodzenia, aby zapewnić wprowadzenie do sieci równoważnej ilości energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii na potrzeby procesów ładowania.
[7] Systemy wspomagania kierowcy i systemy bezpieczeństwa marki Mercedes-Benz służą pomocą i nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności.
[8] Pobór mocy i zasięg zostały określone na podstawie Rozporządzenia Komisji (UE) nr 2017/1151.
[9] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.
[10] Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC o napięciu zasilania 400 V i prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i akumulatora oraz stan naładowania akumulatora na początku ładowania.
[11] Minimalny czas ładowania od 10 do 80% w optymalnych warunkach na stacji ładowania DC o napięciu zasilania 400 V i prądzie 300 A; czas ładowania może się różnić w zależności od różnych czynników, np.: temperatura otoczenia i akumulatora oraz wykorzystanie dodatkowych odbiorników pomocniczych, np. ogrzewania.
[12] Podane wartości są ustalonymi wartościami CO₂ WLTP zgodnie z art. 2 nr 3 Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1153. Na podstawie tych wartości obliczono wartości zużycia paliwa.
[13] Zużycie paliwa i emisja CO2 mają charakter tymczasowy i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji „Procedura testowa WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.
[14] Systemy wspomagania prowadzenia i systemy bezpieczeństwa pełnią funkcję pomocniczą i nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności.
[15] Funkcja „ładowania bezprzewodowego” wymaga, aby używany smartfon posiadał odpowiednią funkcjonalność (standard Qi 1.2).
[16] W połączeniu z oddzielnie otwieraną tylną szybą.
[17] Funkcja „ładowania bezprzewodowego” wymaga, aby używany smartfon posiadał odpowiednią funkcjonalność (standard Qi 1.2).
[19] Korzystanie z usług Mercedes me connect wymaga posiadania osobistego identyfikatora Mercedes me ID oraz wyrażenia zgody na Warunki korzystania z usług Mercedes me connect. Ponadto pojazd musi być sparowany z odpowiednim kontem użytkownika. Po upływie pierwotnego okresu usługi można odnowić za opłatą, pod warunkiem, że w tym momencie są one nadal oferowane dla odpowiedniego pojazdu. Pierwsza aktywacja usług możliwa jest w ciągu roku od pierwszej rejestracji pojazdu lub uruchomienia przez Klienta, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
[20] Dostępne wyłącznie na rynkach, na których wprowadzono usługę Mercedes me dla modeli Mercedes-Benz Vans.
[21] Aby móc korzystać z usługi strumieniowania muzyki, klient potrzebuje osobnej umowy z wybranym dostawcą streamingu. Pakiet rozrywkowy jest wymagany i można go zarezerwować wyłącznie w sklepie Mercedes me.
[22] Aby móc korzystać z usługi Mercedes me connect Mercedes me Charge, wymagana jest osobna umowa klienta dotycząca ładowania z wybranym dostawcą zewnętrznym.
[23] Green Charge wykorzystuje gwarancje pochodzenia, aby zapewnić wprowadzenie do sieci równoważnej ilości energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii na potrzeby procesów ładowania.
[24] Systemy wspomagania i bezpieczeństwa jazdy Mercedes-Benz służą pomocą i nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności.
[25] Silnik wysokoprężny OM654: Podane wartości są ustalonymi wartościami CO₂ WLTP zgodnie z art. 2 nr 3 Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1153. Na podstawie tych wartości obliczono wartości zużycia paliwa.
Silnik benzynowy M254: Zużycie paliwa i emisja CO2 mają charakter tymczasowy i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji „Procedura testowa WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.
[26] Pobór mocy i zasięg zostały określone na podstawie Rozporządzenia Komisji (UE) nr 2017/1151.
[27] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.
[28] Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC przy zasilaniu 400 V, prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i akumulatora oraz stan naładowania akumulatora na początku ładowania.
[29] Minimalny czas ładowania od 10 do 80% w optymalnych warunkach na stacji ładowania DC o napięciu zasilania 400 V i prądzie 300 A; czas ładowania może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i akumulatora oraz w przypadku korzystania z dodatkowych odbiorników pomocniczych, takich jak ogrzewanie.
[MR3]In addition to stabilising when reversing, it can also guide cornering up to 90 degrees. This enables precise and safe trailer manoeuvring. The desired angle can be specified via the MBUX central display.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.