Strona główna>Automoto>Ford Pro wprowadza nowego Transita Custom, rewolucjonizującego produktywność w segmencie jednotonowych samochodów dostawczych
Automoto
Ford Pro wprowadza nowego Transita Custom, rewolucjonizującego produktywność w segmencie jednotonowych samochodów dostawczych
Źródło: Ford Polska
Dodano: 18.10.2023
Udostępnij
Wejście na rynek nowego Transita Custom oznacza przemianę najlepiej sprzedającego się w Europie modelu dostawczego, który zyskuje innowacyjne elementy opracowane z uwzględnieniem opinii klientów i zaawansowane rozwiązania cyfrowe, poprawiające efektywność modelu
Dzięki platformie nowej generacji pojazd zyskał zwiększoną ładowność, wyższy komfort i wygodę obsługi, a także szeroki wybór oszczędnych układów napędowych
Transit Custom jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług Ford Pro; standardowa łączność 5G umożliwia bezprzewodowe aktualizacje, odblokowujące nowe możliwości samochodu
Po raz pierwszy w tym segmencie pojawiły się takie udogodnienia, jak: innowacyjna, odchylana kierownica, oszczędzający czas system Delivery Assist oraz nowy system ostrzegający Exit Warning, który chroni przed kolizją z rowerzystami podczas wysiadania
Klienci mają do wyboru najszerszą jak dotychczas gamę wersji, w tym nowy wariant hybrydowy typu plug-in, inteligentny napęd na wszystkie koła, a także wyjątkowe w tej klasie nadwozie typu MultiCab, poszerzające pole zastosowań samochodu
Najnowszego Transita Custom można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się w czwartym kwartale 2023 r.; wkrótce zostaną otwarte zamówienia na w pełni elektrycznego E-Transita Custom, który trafi do klientów latem 2024 r.
Nowy, opracowany przez Ford Pro model użytkowy Transit Custom wchodzi właśnie na rynek europejski z zadaniem zwiększenia produktywności małych i średnich firm.
Kolejna generacja najlepiej sprzedającego się w Europie jednotonowego samochodu dostawczego 1 jest w pełni zintegrowana z cyfrowym środowiskiem oprogramowania i usług Ford Pro, które pomaga firmom obniżyć koszty użytkowania, pracować wydajniej i uprościć zarządzanie pojazdami użytkowymi.
Inżynierowie Forda opracowali nową platformę, projektowaną od podstaw pod kątem zwiększenia ładowności, ułatwienia dostępu do wnętrza, poprawy komfortu kierowcy i łatwości obsługi, a także zapewnienia doskonałych osiągów i właściwości jezdnych. Zaawansowana konstrukcja umożliwia zastosowanie wielu wysokowydajnych układów napędowych, w tym hybrydowego typu plug-in 2 i nowego w tym segmencie samochodów napędu na wszystkie koła, przy jednoczesnym utrzymaniu niespotykanej u konkurentów przestrzeni ładunkowej.
Nowy Transit Custom 3, projektowany z uwzględnieniem opinii i oczekiwań klientów, oferuje wiele pionierskich w tym segmencie funkcji i rozwiązań, które pomagają zwiększać efektywność i dyspozycyjność w ciągu dnia pracy, w tym innowacyjną odchylaną kierownicę, oszczędzający czas system Delivery Assist, system integracji Ford Pro Upfit, upraszczający konwersje od strony cyfrowej, nowy system bezpieczeństwa Exit Warning oraz poszerzającą pole zastosowań samochodu kabinę MultiCab.
Najbardziej wszechstronną gamę pojazdów Transit Custom uzupełni elektryczny model E‑Transit Custom, 4 który znacznie uprości małym firmom przejście na pojazdy elektryczne.
„Nasz nowy Transit Custom ma wiele do zrobienia – jest najlepiej sprzedającym się vanem w Europie i w zeszłym roku był ogólnie najchętniej kupowanym pojazdem w Wielkiej Brytanii – zrobiliśmy więc wszystko, aby zapewnić naszym klientom kolejny ogromny krok naprzód” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro, Europe. „Nowa generacja Transita Custom to zupełnie nowa konstrukcja, niezrównane środowisko usług opartych na łączności i innowacyjne rozwiązania dla użytkowników, które na nowo zdefiniują efektywność firm naszych klientów w erze skomunikowanych pojazdów.”
Dzięki połączeniu konstrukcji dostosowanej do potrzeb klienta ze środowiskiem cyfrowym Ford Pro, opartym na skomunikowaniu pojazdu z chmurą, nowy Transit Custom wyznacza nowe trendy w zakresie wymagań, jakie małe i średnie przedsiębiorstwa mogą stawiać przed pojazdami użytkowymi. Przedsiębiorstwa tego segmentu stanowią 99 proc. europejskich firm, a ich wartość szacuje się na 786 miliardów euro.
Modele Transit Custom z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue są już w produkcji, a dostawy rozpoczną się w czwartym kwartale 2023 roku. Klienci mogą obecnie zamawiać pełną gamę wersji, w tym modele z napędem hybrydowym typu plug-in, które będą dostarczane od wiosny 2024 r., natomiast latem 2024 r. pojawi się w pełni elektryczny E-Transit Custom.
Pionierskie w tym segmencie elementy gwarantują wysoką satysfakcję użytkownika
Zanim projektanci Forda zaczęli szkicować nowego Transita Custom, wewnętrzne laboratorium projektowe D-Ford poświęciło lata na konsultacje z klientami, wykorzystującymi ten model w firmach, aby zbadać ich potrzeby i zidentyfikować elementy gorzej oceniane, a także znaleźć innowacyjne rozwiązania, które pomogą podnieść efektywność roboczą samochodu.
W małych firmach kabiny furgonetek są codziennie wykorzystywane jako biura i stołówki, a nowa, odchylana kierownica, która stanowi element pakietu Mobile Office, sprawia, że Transit Custom lepiej niż kiedykolwiek spełnia obie te potrzeby. Wieniec kierownicy obraca się do poziomu i może stać się ergonomiczną podstawą dla tabletów i laptopów, a także płaskim stolikiem, który zapewni wygodę podczas pisania i przerw na lunch.
Kierowcy firm kurierskich mogą zrobić do 200 przystanków dziennie i dostarczyć w tym czasie 500 przesyłek, przy czym każda paczka musi być dostarczona w limitowanym czasie. System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist 5 (dostępny od października 2024 r.) wpływa na usprawnienie dostaw poprzez automatyzację niektórych zadań, oszczędzając czas i zwiększając bezpieczeństwo. Po wybraniu tej funkcji, system Delivery Assist aktywuje się, gdy kierowca przełączy wybierak przekładni na pozycję “P”. Transit Custom automatycznie włącza wtedy światła awaryjne, zamyka wszystkie otwarte okna i blokuje drzwi, po wyjściu kierowcy z samochodu. Po powrocie kierowca może wsiąść do kabiny bez kluczyka i uruchomić pojazd. Światła awaryjne wyłączą się, a szyby wrócą do poprzedniego położenia.
Użytkownicy poruszający się po ruchliwych ulicach miast skorzystają również z systemu Exit Warning, 5 opracowanego przez Ford Pro, który wraz nowym Transitem Custom trafia do gamy samochodów dostawczych firmy. Inteligentny system ostrzega kierowcę o zbliżających się z tyłu samochodach lub rowerach, by zapobiec wypadkom związanym z otwieraniem drzwi w niewłaściwym momencie i ustrzec przed kolizją innych użytkowników drogi oraz wysiadających z samochodu pasażerów.
Połowa wszystkich Transitów sprzedawanych w Europie podlega jakiejś przebudowie, a wiele z tych konwersji wymaga zintegrowania dodatkowych sterowników i wyświetlaczy z instalacją pojazdu. Pierwszy na rynku system integracji Upfit firmy Ford Pro pozwala na proste połączenie wyposażenia producentów zewnętrznych z układem elektrycznym Transita Customa i ich kontrolę za pośrednictwem interfejsu na standardowym ekranie dotykowym.6 Nie trzeba dzięki temu modyfikować przestrzeni kabiny, ani dokonywać skomplikowanych podłączeń sterowników do fabrycznego okablowania samochodu. Konwersje mogą być przeprowadzane szybciej i sprawniej, a ponadto wzrasta ich niezawodność i bezpieczeństwo obsługi.
Podczas prac badawczo-rozwojowych nad nowym Transitem Custom, Ford ustalił, że wielu właścicieli wolałoby, aby ich samochody dostawcze mogły przewozić cztery lub pięć osób, a jednocześnie dłuższe przedmioty lub nieporęczny, zabrudzony sprzęt w oddzielnej przestrzeni ładunkowej. Wyjątkowe w tym segmencie nadwozie MultiCab umożliwia to, dzięki kompozytowej grodzi w kształcie litery L, która zapewnia przestrzeń ładunkową także obok dwóch siedzeń w drugim rzędzie.
Nowa platforma, nowy poziom produktywności
Podstawą wysokiej produktywności Transita Custom jest nowa platforma, projektowana od podstaw pod kątem zwiększenia ładowności, ułatwienia dostępu do wnętrza, a także zapewnienia doskonałych osiągów i elastyczności układu napędowego. Zaprojektowana od podstaw konstrukcja jest sztywniejsza i o 100 kg lżejsza od platformy pojazdu poprzedniej generacji, a rozstaw osi wydłużono nawet do 200 mm w zależności od modelu, aby uzyskać optymalną pojemność ładunkową.
Aby uzyskać jak najniższe zużycie paliwa, opracowano nową konstrukcję nadwozia z wykorzystaniem wielu symulacji aerodynamicznych, co w połączeniu ze zmniejszoną powierzchnią czołową modelu pozwoliło uzyskać współczynnik CdA niższy nawet o 13 procent w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. 7 Architektura pojazdu została opracowana pod kątem uzyskania całkowitej wysokości poniżej dwóch metrów, co pozwala na wjazd do stref o ograniczonej wysokości, takich jak parkingi wielopoziomowe, garaże i podziemne rampy załadunkowe.
Otwór bocznych drzwi ładunkowych, o parametrach nie mających sobie równych w tej klasie pojazdów, ułatwia załadunek, a nowy stopień wejściowy sprawia, że wchodzenie do wnętrza jest łatwiejsze. Opcjonalne, elektrycznie sterowane przesuwne drzwi boczne, wyposażone w funkcję bezdotykowej obsługi, ułatwiają załadunek paczek lub sprzętu. Przeanalizowano kwestie związane z rozmieszczeniem komponentów zawieszenia i nadwozia, dzięki czemu uzyskano obniżenie podłogi przestrzeni ładunkowej w porównaniu z poprzednim modelem, co ułatwia załadunek i dostęp do kabiny.
W wersji jako furgon panelowy, E-Transit Custom oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 6,8 m3 ze standardową wysokością dachu, ładowność do 1350 kg 8 i maksymalną długość ładunkową 3450 mm, dzięki przemyślanej koncepcji umieszczenia ładunku w przestrzeni pod fotelami pasażerów. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi. Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 2800 kg, 9 a klienci mogą wybrać opcjonalny, składany hak holowniczy.
Wszystkie furgony E-Transit Custom są wyposażone w nowe, niezależne zawieszenie tylne z wahaczami wleczonymi, co przyczynia się do obniżenia wysokości podłogi oraz poprawy precyzji kierowania, sterowności i trakcji. Przednie koła i kolumny amortyzatorów zostały przesunięte bardziej do przodu, dzięki czemu uzyskano znacznie lepszy dostęp do kabiny, lepszą przestrzeń na nogi i podnóżki dla pasażerów z przodu, a także krótszy zwis przedni, co ułatwia parkowanie i manewrowanie.
Zestaw systemów wspomagających kierowcę w modelu Transit Custom 5 został wzbogacony o zaawansowane funkcje: system wykrywania ruchu poprzecznego, wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, dostępny w modelach z automatyczną skrzynią biegów, umożliwiający jazdę bez konieczności używania pedałów gazu i hamulca nawet w korkach.
Zaawansowane wnętrze spełnia oczekiwania klientów dotyczące cyfryzacji i komunikacji
Ford Pro ułatwia każdej firmie wejście w nową erę pojazdów skomunikowanych; każdy Transit Custom jest wyposażony w duży 13-calowy ekran dotykowy 6, ustawiony horyzontalnie i nachylony wygodnie w stronę kierowcy, obsługujący najnowszy system komunikacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 4, który korzysta z nowego modemu 5G, aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro. Zaawansowany kokpit uzupełnia 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Transit Custom jest również fabrycznie wyposażony w funkcję Alexa, zintegrowaną z 13‑calowym ekranem dotykowym. 14 Oznacza to, że użytkownik ma do dyspozycji na własne potrzeby sztuczną inteligencję, która pomaga mu w komunikowaniu się ze światem i organizowaniu pracy, dzięki czemu spędza przyjemniej i efektywniej czas za kierownicą. Wbudowana Alexa sprawia, że kierowcy mogą używać prostych poleceń głosowych do takich zadań, jak ustawianie kolejnych punktów trasy w nawigacji, wykonywanie połączeń telefonicznych, a nawet dokonywanie zakupów bezpośrednio przez Amazon.com.
Projektanci Forda uzupełnili tę cyfrową innowację o ergonomiczne elementy wyposażenia, służące zwiększeniu wygody kierowców, spędzających długie zmiany w kabinie. Nowa platforma zapewnia wygodną pozycję za kierownicą, typową dla samochodów osobowych, a płaska podłoga kabiny wraz z elektronicznym hamulcem postojowym i kierownicą ze spłaszczonym dolnym wieńcem typu “squircle”, ułatwiają swobodne przesiadanie się, w czym pomaga także dźwignia zmiany biegów, zamontowana w modelach z automatyczną przekładnią na kolumnie kierownicy.
Zamysł projektowy kabiny miał też wpływ na wprowadzenie pierwszej w segmencie poduszki powietrznej pasażera, montowanej w suficie. Dzięki tej zmianie lokalizacji poduszki, którą wcześniej umieszczano w kokpicie, schowek pasażera jest wystarczająco duży, aby pomieścić laptop lub dokumenty o formacie A4. Rozwiązanie to zwiększa poręczność paneli i urządzeń dodatkowych, które można teraz zamontować bliżej kierowcy za pomocą standardowych w branży mocowań AMPS.
Większy wybór oszczędnych układów napędowych
Klienci mogą wybrać Transita Customa z najnowszą generacją silników wysokoprężnych Ford EcoBlue o mocach 110 KM, 136 KM, 150 KM lub 170 KM 3, które mogą wykazać się lepszą oszczędnością paliwa i emisją CO2 niższą o prawie sześć procent w porównaniu z poprzednim modelem.15 Standardem jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, opcjonalnie można jednak wybrać nową, zaawansowaną, zwiększającą wydajność ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, dzięki której dopuszczalna masa przyczepy sięga 2800 kg 9. Przekładnia występuje w ofercie z silnikami o mocy 136 KM i 170 KM.
Po raz pierwszy można także zamówić w Transicie Custom napęd na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive. System inteligentnie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła, reagując na utratę przyczepności w czasie krótszym niż 20 milisekund. Jest dostępny w modelach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Właściciele, którym zależy na podniesieniu przyczepności na trudnych drogach, jednak preferują manualną skrzynię biegów, mogą wyposażyć pojazd w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który jest w ofercie z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue o mocy 136 KM i 150 KM.
Układ napędowy nowego Transita Custom Plug-In Hybrid, który łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności (użytkowej) 11,8 kWh, zapewnia łączną moc maksymalną 232 KM i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 56 km 2 oraz na korzystanie z systemu Pro Power Onboard, który umożliwia zasilanie urządzeń i narzędzi prądem o mocy do 2,3 kW. Nowy układ jest zbliżony do zespołu napędowego wykorzystanego w Fordzie Kuga Plug-In Hybrid – najlepiej sprzedającym się w roku 2021 i 2022 europejskim modelu PHEV 16 – i jest obsługiwany przez kompleksowe rozwiązania Ford Pro Charging do ładowania domowego, publicznego oraz w bazach flot.
Parametry pracy wszystkich układów napędowych można dostosować do różnych wymagań eksploatacyjnych i warunków jazdy poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy 5, m.in. Eco, czy Holowanie, co wpływa na podniesienie efektywności korzystania z Transita Customa.
Najbardziej wszechstronna gama w historii
W zależności od wymagań związanych z rodzajem przewożonego ładunku, klienci mają do wyboru nadwozia o długości L1 lub L2 i wersje o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8, 3,0 lub 3,2 tony:
Van
Van brygadowy
Kombi – dostępny również w wyższej wersji wyposażenia Limited
MultiCab
Bogaty jest również wybór dostępnych wersji wyposażenia Transita Customa:
Trend, dostępna z każdym z układów napędowych, z bardzo wysokim standardem wyposażenia, m.in. 13-calowym ekranem dotykowym i modemem 5G.Limited, oferująca wyrafinowaną stylistykę nadwozia i kabinę z wykończeniem i wyposażeniem klasy premium
Trail, z napędem na wszystkie koła lub mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, które poprawiają parametry trakcyjne samochodu
Sport, z wyróżniającym zestawem dodatków nadwozia, 17-calowymi felgami aluminiowymi i wyścigowym pasem na karoserii
Wszechstronna gama nadwozi, wybór wersji o różnej dopuszczalnej masie całkowitej, długości, a także linii wyposażenia, składają się na najszerszą w historii ofertę Transita Custom dla europejskich klientów.
2 Ford Transit Custom Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 35-45 g/km (wg WLTP), homologowane zużycie paliwa1,6-2,0 l/100 km, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 48-55 km (WLTP).
3 Ford Transit Custom EcoBlue uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 178-296 g/km wg WLTP i homologowane zużycie paliwa 6,8-11,3 l/100 km, wg WLTP.
4 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 337 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
5 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
6 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.
7 Dane testowe Forda. Najbardziej radykalny przypadek usprawnienia w porównaniu z Transitem Customem poprzedniej generacji. Osiągane przy normalnym stylu jazdy w umiarkowanych warunkach atmosferycznych.
8 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
9 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
14 Siedem rynków europejskich – Austria, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania. Alexa będzie dostępna tylko w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim na obsługiwanych rynkach. Na innych rynkach nie można uzyskać dostępu do Alexy, pomimo możliwości korzystania z obsługiwanego języka. Aby korzystać z pokładowej funkcji Alexa, kierowcy muszą aktywować FordPass Connect w swoim samochodzie za pomocą aplikacji FordPass na smartfony lub ustawień w pojeździe. Dostęp do Alexa wymaga konta Amazon, systemu SYNC 4 lub SYNC 4A i FordPass Connect, bezpłatnej usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Mogą być wymagane dodatkowe produkty i konfiguracja.
15 Ford Transit Custom EcoBlue poprzedniej generacji uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 152-318 g/km WLTP i homologowane zużycie paliwa 5,8-12,1 l/100 km, wg WLTP.
16 Dane dostarczone przez JATO Dynamics i IHS Markit. Ford Kuga Plug-In Hybrid – homologowana emisja CO2 na poziomie 21-30 g/km i homologowane zużycie paliwa 0,9-1,3 l/100 km, wg WLTP.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.