Strona główna>Automoto>Mazda zamyka rok fiskalny dobrymi wynikami i globalnym wzrostem sprzedaży
Automoto
Mazda zamyka rok fiskalny dobrymi wynikami i globalnym wzrostem sprzedaży
Źródło: Mazda Polska
Dodano: 15.05.2025
Grafika - Źródło: Mazda Polska
Udostępnij
Mazda Motor Corporation ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe i sprzedażowe za pełny rok fiskalny raportując globalną sprzedaż 1 mln 303 tys. pojazdów w okresie 12 miesięcy kończącym się 31 marca 2025 r. i tym samym osiągnęła 5% wzrostu licząc rok do roku.
Mazda Motor Corporation ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe i sprzedażowe za pełny rok fiskalny raportując globalną sprzedaż 1 mln 303 tys. pojazdów w okresie 12 miesięcy kończącym się 31 marca 2025 r. i tym samym osiągnęła 5% wzrostu licząc rok do roku.
Odzwierciedleniem zwiększonych wysiłków w zakresie odbudowy sprzedaży, redukcji kosztów i poprawy zysku zmiennego są wyniki na koniec roku, gdzie Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 5 bln 18,9 mld jenów (30,6 mld euro*), co stanowi 4% wzrostu liczonego rok do roku i przekłada się na całoroczny zysk z działalności operacyjnej w wysokości 186,1 mld jenów (1,1 mld euro*) przy przychodzie netto w wysokości 114,1 mld jenów (697 mln euro*).
Chociaż inwestycje w elektryfikację napędów wzrosły, wolne przepływy pieniężne pozostały dodatnie na poziomie 105,7 mld jenów (644 mln euro*) dzięki dostępności kapitału obrotowego, co przełożyło się na środki pieniężne netto 400,3 mld jenów (2,4 mld euro*).
Ameryka Północna pozostaje największym rynkiem sprzedażowym dla Mazdy i odnotowała rekordową sprzedaż 617 tys. samochodów (+20% w ujęciu rok do roku), napędzaną zostało sprzedanych w dużej mierze przez wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie zostało sprzedanych 435 tys. pojazdów, co stanowi 16% wzrost w ujęciu rok do roku, głównie dzięki kontynuacji doskonałych wyników sprzedaży Mazdy CX-50 i innych modeli bazujących na dużej platformie.
Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii odnotowano sprzedaż 152 tys. pojazdów. Chiny zamykają rok fiskalny wynikiem 74 tys. sprzedanych egzemplarzy. Oczekuje się jednak, że niedawna premiera Mazdy EZ-6, wraz z planowanym wprowadzeniem do końca 2025 roku nowego, w pełni elektrycznego crossovera SUV – Mazdy EZ-60, zwiększy popyt na największym dla Mazdy rynku w Azji (poza Japonią).
Foto: Nowa elektryczna Mazda 6e
Sprzedaż Mazdy w Europie pozostała stabilna, osiągając wynik 174 tys. samochodów, a szczególny wzrost jest prognozowany dzięki ostatniej premierze nowej Mazdy 6e[1]. Zdecydowanie pozytywne wyniki odnotowała Wielka Brytania, jeden z największych europejskich rynków dla Mazdy, gdzie sprzedano 32 tys. samochodów, co stanowi 9% wzrostu oraz Niemcy z wynikiem 44 tys. sprzedanych egzemplarzy.
Mazda nie określiła jeszcze swoich prognoz na rok obrotowy kończący się w marcu 2026 roku. Firma uważnie monitoruje amerykańskie otoczenie biznesowe – w tym zmiany w polityce celnej oraz popyt na rynku – i przedstawi aktualizację wraz z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał.
Patrząc perspektywicznie, Mazda przyspiesza swoją transformację w kierunku zelektryfikowanej przyszłości poprzez strategiczne innowacje i zaawansowane technologie produkcji. Jak ogłoszono na początku tego roku, strategia Lean Asset firmy zwiększy wydajność aktywów i wzmocni odporność biznesową poprzez optymalizację zasobów i pogłębianie partnerstw.
Tymczasem Mazda Monozukuri Innovation 2.0 będzie dalej rozwijać mocne strony firmy w zakresie elastycznych, wysoce wydajnych procesów rozwoju i produkcji, umożliwiając dostarczanie praktycznych rozwiązań w zakresie elektryfikacji, które zapewniają właściwą równowagę między neutralnością pod względem emisji dwutlenku węgla a zrównoważonym rozwojem biznesu.
[1] Mazda6e, 190 kW (258 KM): Zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,6 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km, klasa CO2: A.
Mazda6e Long Range, 180 kW (245 KM): Zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km, klasa CO2: A.
W celu poznania wszystkich zalet modeli Mazdy, warto umówić się na jazdę testową. Dopiero wówczas można odkryć dlaczego Mazda jest wyjątkowo atrakcyjnym wyborem w segmencie aut Premium.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.