Reklama

Automoto

Kia uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie

Źródło: Kia Polska
Dodano: 04.11.2024
Foto: Kia Polska
Foto: Kia Polska
Share
Udostępnij
  • EV3 to pierwszy model marki Kia wyposażony w usługę CarPay
  • Usługa CarPay jest dostępna za pośrednictwem aplikacji Kia Connect i dotykowego ekranu systemu multimedialnego w aucie, a płatności są powiązane z kartą płatniczą kierowcy
  • Parkopedia zapewnia dostęp do ponad 1,7 miliona miejsc parkingowych w 19 europejskich krajach

Kia uruchomiła usługę CarPay, czyli płatności w samochodzie, która umożliwia płacenie za przedmioty i usługi bezpośrednio z auta. Pierwszym modelem wyposażonym w tę funkcję jest Kia EV3. Pierwszą dostępną aplikacją jest Parkopedia, która nie tylko pomaga w zlokalizowaniu wolnych miejsc parkingowych, ale również umożliwia płatność za parkowanie za pomocą dotykowego ekranu systemu multimedialnego w samochodzie.

„Dodanie usługi płatności w samochodzie to znaczący postęp dla wygody użytkownika, ponieważ zwiększają się możliwości auta” – mówi Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. produktów i marketingu w Kia Europe.

Znalezienie miejsca do parkowanie jest szczególnie trudne w dużych miastach. Aż 92% kierowców we Francji i Włoszech, w Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych ma trudności ze znalezieniem miejsca parkingowego*. Każdy błąd podczas parkowania może być kosztowny. Każdego roku w Europie są wystawiane miliony mandatów parkingowych. Jest to wyjątkowo problematyczne w przypadku samochodów elektrycznych – aż 49% kierowców takich aut we Francji i Włoszech oraz w Niemczech i Wielkiej Brytanii nieoczekiwane otrzymuje mandaty za parkowanie w czasie ładowania*.

Usługa CarPay zapewnia dużą wygodę i od momentu premiery pomaga złagodzić jeden z głównych problemów kierowców, upraszczając znalezienie miejsca do parkowania i płatność za parking” – mówi Hans Puvogel, dyrektor operacyjny w Parkopedia. „Usługa ta nie tylko skraca czas, jaki kierowcy poświęcają na znalezienie wolnego miejsca, ale także eliminuje konieczność szukania parkomatu lub pobierania różnych aplikacji, aby dokonać płatności za parking”.

Usługi firmy Parkopedia są zintegrowane z systemami nawigacji w samochodach, aby zapewnić ich bezproblemową obsługę i pomóc kierowcom w znalezieniu miejsc parkingowych oraz szczegółowo opisując koszt parkowania i przewidując liczbę dostępnych miejsc. Usługa CarPay umożliwia zapłacenie za parking za pośrednictwem bezpiecznej transakcji, bez konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji.

Usługa płatności za parking Parkopedia koncentruje się przede wszystkim na parkingach zewnętrznych i ulicznych, z zamiarem rozszerzenia jej w przyszłości o parkingi wewnętrzne, takie jak garaże. Obecnie zapewnia ona dostęp do ponad 1,7 miliona miejsc parkingowych w 19 europejskich krajach.

EV3 i wszystkie przyszłe modele marki Kia będą wyposażone w usługę CarPay. Ten zintegrowany system to znaczący krok marki w kierunku rozszerzenia zakresu płatności w samochodzie, dodatkowych funkcji, aplikacji w samochodzie i zastosowania aut elektrycznych. Wprowadzenie usługi CarPay jest częścią zobowiązania marki Kia do poprawy satysfakcji klientów z użytkowania samochodów.

„Wprowadzenie łatwej i szybkiej metody płatności do samochodu to przełom” – mówi Olivier Pascal, dyrektor generalny i szef ds. łączności w Kia Connect. „To dopiero początek, a usługa CarPay w przyszłości ma się rozszerzyć o płatności za szeroką gamę towarów i usług, aby zapewnić użytkownikom aut jeszcze większą wygodę”.

(*) Parkopedia 2023 Global Driver Survey

Więcej informacji na temat KIA można uzyskać można w Autoryzowanym Salonie KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 – 85 04 161, 162.

Więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/

Foto: Kia Polska

Czytaj także:

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy