Reklama

Automoto

Europosłowie EPL oczekują, że KE wycofa się z zakazu silników spalinowych od 2035 r.

luo/ szm//PAP
Dodano: 13.12.2024
Fot. © European Union 2021 - Source : EP
Fot. © European Union 2021 - Source : EP
Share
Udostępnij

Grupa Europejskiej Partii Ludowej w PE – do której należą PO i PSL – wezwała w środę KE do wycofania się z zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r. Domagamy się powrotu do neutralności technologicznej – oznajmił na konferencji prasowej w Brukseli europoseł Jens Gieseke.

“Przemysł motoryzacyjny jest niezbędnym filarem zatrudnienia, innowacji i dobrobytu w Europie. Jednocześnie stoi przed ogromnymi wyzwaniami: nieuczciwą konkurencją, wysokimi kosztami energii, spadkiem popytu, dostosowaniem do zmian klimatycznych i surowymi wymogami regulacyjnymi, które mocno obciążają sektor” – argumentował Gieseke, który odpowiada za te zagadnienia w EPL.

Chcemy silnego, odnoszącego sukcesy europejskiego przemysłu motoryzacyjnego

Dodał, że jego polityczna rodzina domaga się “powrotu do neutralności technologicznej”. “Oczekujemy, że nasze propozycje zostaną uwzględnione przez Komisję Europejską. Wszyscy chcemy silnego, odnoszącego sukcesy europejskiego przemysłu motoryzacyjnego” – podsumował eurodeputowany.

Chińscy producenci pojazdów zyskują na rynku europejskim dzięki konkurencyjnym cenom i nowoczesnym technologiom, szczególnie jeśli chodzi o pojazdy elektryczne. Również firmy amerykańskie, takie jak Tesla, stanowią silną konkurencję w zakresie innowacji.

Ta konkurencja, wysokie koszty energii w UE i unijne regulacje sprawiają, że przemysł produkcji samochodów w UE jest w coraz gorszej sytuacji.

Celem jest utrzymanie konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego

Dlatego EPL postuluje zniesienie zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r., rozbudowę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, wzmocnienie łańcuchów dostaw oraz zwiększenie inwestycji w badania i rozwój. Proponowane rozwiązania obejmują neutralność technologiczną oraz uproszczenie ram regulacyjnych. Celem jest utrzymanie konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego przy jednoczesnym osiągnięciu neutralności klimatycznej.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy