Reklama

Biznes

Przetarg na remont wiaduktu na DK94 w m. Krasne

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Rzeszów
Dodano: 07.03.2025
Foto: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Rzeszów
Foto: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Rzeszów
Share
Udostępnij

GDDKIA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktu w m. Krasne na DK94. Termin składania ofert mija 25 marca br.

Zakres inwestycji

Zadanie realizowane będzie w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmie opracowanie koncepcji technicznej i projektu wykonawczego, a następnie wykonanie robót budowlanych. Planujemy, że prace remontowe potrwają 5 miesięcy.

Na wiadukcie wymieniona zostanie warstwa ścieralna a na dojazdach do obiektu warstwa ścieralna i wiążąca. Nastąpi wymiana istniejących dylatacji bitumicznych. Kapy chodnikowe naprawione zostaną z zastosowaniem betonu i/lub zapraw mieszanką betonu polimerowo-cementowego (zaprawa PCC). Na kapach wyremontowana zostanie nawierzchnia żywiczna.

W ramach prac oczyszczone zostaną krawężniki kamienne na obiekcie. Zakres inwestycji to również oczyszczenie powierzchni, lokalna reprofilacja zaprawami PCC i odtworzenie zabezpieczeń antykorozyjnych betonu przyczółków, skrzydeł i dźwigarów. To także oczyszczenie powierzchni istniejącego brukowania stożków i skarp przy obiekcie wraz z usunięciem istniejącego i wykonaniem nowego spoinowania. W ramach zadania wymienione zostanie 30% zniszczonego umocnienia. Uzupełnione zostanie też brukowanie przy schodach skarpowych.

Wykonawca, który będzie remontował wiadukt, oczyści i wymaluje balustrady przy schodach naskarpowych, wymieni bariery i balustrady na obiekcie i dojazdach w zakresie objętym remontem. Wykona też lokalne naprawy schodów naskarpowych, korytek ściekowych na skarpach przy stożkach oraz naprawi lub wymieni uszkodzone deski gzymsowe.

DANE TECHNICZNE MOSTU:

  • długość całkowita obiektu – 14,64 m
  • szerokość obiektu – 22,00 m
  • liczba przęseł – jedno przęsło
  • rodzaj konstrukcji – konstrukcja ramownicowa z przegubami      
  • podpory – pełnościenne o korpusie pełnym
  • materiał podpór – przyczółki z betonu zbrojonego

Uzasadnienie

Istniejący obiekt wybudowano w 2006 roku. W wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ znacznym uszkodzeniom.

Deformacje oraz ubytki w nawierzchni mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Nieszczelność oraz deformacje dylatacji bitumicznych powodują przenikanie wody do wewnętrznych struktur wiaduktu, co z kolei może powodować korozję elementów konstrukcyjnych oraz osłabienie nośności obiektu. Uszczelnienie dylatacji jest więc kluczowe dla przedłużenia trwałości wiaduktu i uniknięcia kosztownych napraw w przyszłości.

Pojawiły się także uszkodzenia desek gzymsowych stanowiące zagrożenie dla osób przebywających pod obiektem. Brak realizacji remontu oznaczałoby dalszą degradację obiektu i konieczność wprowadzenia ograniczeń w ruchu, aż do całkowitego zamknięcia wiaduktu.

Czytaj także:

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy