Reklama

Biznes

Klucz do skutecznej sprzedaży omnichannel Poznaj możliwości systemu ERP!

Artykuł sponsorowany
Dodano: 07.05.2025
biznesistyl.pl
Share
Udostępnij

Identyczne promocje w online i offline, dostęp do wielu metod płatności i pozytywne doświadczenia podczas każdego kontaktu ze sklepem. To pakiet korzyści pożądany przez współczesnych, hipermedialnych konsumentów. Dostarcza ich omnichannel – model sprzedaży, który stawia klienta w centrum uwagi.   Sprawdź, jak prowadzić skuteczną sprzedaż omnichannel z systemem ERP.

W tym artykule dowiesz się:

  • Jak system ERP integruje sprzedaż online i offline
  • Jak zapewnić skuteczny przebieg transakcji w modelu omnichannel
  • Dlaczego różnorodne sposoby płatności są podstawą pozytywnego doświadczenia zakupowego
  • Jak usprawnić zarządzanie magazynem w modelu omnichannel

Synergia online i offline dzięki systemowi ERP

Showrooming i webrooming stanowią fundament nowoczesnej strategii sprzedaży skupionej na kliencie. Dzięki temu czuje on, że niezależnie od wybranego kanału kontaktu z marką jest obsługiwany efektywnie i kompleksowo. Przydaje się tu system ERP, który umożliwia sprawną obsługę zarówno zamówień online, jak i offline.

ERP zapewnia synergię offline – online, gwarantując konsumentom ujednolicone interakcję z marką. Tak więc niezależnie od tego, czy klient najpierw wyszukał produkt online i kupił go w salonie, czy odwrotnie – przetestował towar w sklepie stacjonarnym, a następnie sfinalizował zakup przez stronę sklepu, z właściwym oprogramowaniem oba te procesy są płynne i gwarantują podobne doświadczenia.

Szybkie transakcje i spójne promocje

Wyobraź sobie sytuację: klient odwiedza sklep stacjonarny, żeby kupić produkt znaleziony w Internecie. Na miejscu okazuje się, że owszem jest on dostępny, ale… w innej lokalizacji. Co teraz?

Odesłać go do innego sklepu? Niekoniecznie.

Zamiast tego lepiej zaproponować zamówienie towaru z dostawą do wybranego punktu lub bezpośrednio na adres klienta. Sprzedawca szybko zrealizuje taką operacje w systemie ERP. W ten sposób utrzymuje zainteresowanie klienta i zwiększa szansę na finalizację transakcji.

Pozytywnie na doświadczenia zakupowe wpływa również spójność oferty rabatowej i programów lojalnościowych. System ERP umożliwia centralne zarządzanie promocjami. Klienci rabatowani online, mogą skorzystać z promocji również w salonach. Ponadto z wykorzystaniem ERP można sprzedawać oraz realizować bony prezentowe.

Wygodne płatności

Nowoczesny konsument ceni sobie możliwość wyboru dogodnej dla Siebie formy płatności. System ERP jest na to gotowy. Akceptuje płatności elektroniczne, kartą, gotówką, bonem czy w formie mieszanej, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Dodatkowo możliwe jest uzupełnienie zamówienia internetowego o produkty wybrane w sklepie na jednym paragonie.

Jak to wygląda w praktyce?

Jeśli klient podczas odbioru zamówienia zdecyduje się na dodatkowy zakup, sprzedawca włącza funkcję “zawieś paragon“, a kiedy klient wybierze już towar, wraca do transakcji i finalizuje zamówienie. Takie możliwości oferuje Streamsoft Verto POS – który wspiera sprzedaż w strategii omnichannel.

Poza tym Streamsoft Verto POS współpracuje z urządzeniami takimi jak skanery kodów kreskowych, terminale płatnicze czy drukarki fiskalne. Ułatwia także weryfikację towarów, udostępniając użytkownikom przejrzysty widok zdjęć produktów wraz z opisem pełnej specyfikacji. Z kolei rozliczenie dnia jest szybsze dzięki automatycznym raportom ze stanowiska kasowego.

Sprawne zaopatrzenie, szybka i precyzyjna praca na magazynie

Efektywna obsługa zamówień i terminowa dostawa towaru zależą w dużej mierze od sprawnego zarządzania magazynem. System ERP Streamsoft Verto wspomaga procesy logistyczne, takie jak multidystrybucja i replenishment, ułatwiając zatowarowanie całej sieci sprzedaży. W praktyce wygląda to tak, że system na bieżąco monitoruje ilości wychodzących z magazynu sztuk towaru, informując o ostatnich egzemplarzach. Dzięki temu można szybko uzupełnić zapasy. Efektem jest optymalna ilość towaru w każdym punkcie sprzedaży oraz płynna realizacja zamówień.

Zarządzanie magazynem centralnym w modelu omnichannel usprawnia Streamsoft Verto WMS – narzędzie zintegrowane z systemem ERP. W WMS można tworzyć intuicyjne ścieżki ułatwiające kompletowanie zamówień czy weryfikować zgodność towaru z zamówieniem, stosując specjalne panele. Poza tym WMS współpracuje z automatyką magazynową (sortery, przenośniki taśmowe, roboty) oraz urządzeniami mobilnymi (skanery, kolektory). Ma także aplikację mobilną na system Android, która daje kontrolę nad magazynem na ekranie smartfona.

Kształtuj pozytywny customer experience w omnichannel z systemem ERP

Integracja kanałów sprzedaży, efektywna obsługa transakcji, elastyczne formy płatności oraz sprawne zarządzanie zaopatrzeniem i magazynem. To część efektów wynikających z wdrożenia modelu sprzedaży omnichannel i systemu ERP.

Jeśli chcesz poznać więcej możliwości systemu Streamsoft Verto , odwiedź stronę: https://www.streamsoft.pl/e-commerce/omnichannel/

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy