Kamery Blackmagic zostały docenione przez profesjonalistów na całym świecie. Nic dziwnego, zapewniają znakomitą, kinową jakość obrazu i zaawansowane rozwiązania, które umożliwiają przekształcenie każdej wizji w film lub transmisję. Na co jednak zwrócić uwagę, wybierając kamerę Blackmagic i w jakich zadaniach najlepiej sprawdzą się poszczególne modele? O tym w poniższym artykule.
Blackmagic Pocket Cinema Camera – sprzęt dla szukających mobilności
Mobilna, kompaktowa kamera nie musi oznaczać pójścia na kompromisy. Wystarczy spojrzeć na specyfikację modelu Blackmagic Pocket Cinema Camera (https://www.cyfrowe.pl/blackmagic-pocket-cinema-camera-4k-outlet-p.html), aby przekonać się, że poręczna kamera może oferować profesjonalną jakość obrazu. Sprzęt ten jest dostępny przede wszystkim w dwóch wariantach – zapewniającym rozdzielczość filmu 4K lub 6K.
Podstawowy model nagrywa zarówno wideo 4K, jak i slow motion w Full HD 120 kl./s. Rejestracja wideo następuje w formacie RAW. Wykorzystywane mocowanie obiektywu to Micro 4/3. 13-stopniowy zakres tonalny pozwala na pracę nawet w najtrudniejszym świetle. Wersja Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K ma zbliżone parametry, z tym, że umożliwia natywne filmowanie w jakości 6K. Ponadto oferuje mocowanie obiektywu Canon EF.
Zarówno dla modelu 4K, jak i 6K najważniejszym wyróżnikiem są kompaktowe rozmiary. Kamery te są wymiarami zbliżone do bezlusterkowców (model Blakcmagic Pocket Cinema Camera 6K jest nieco większy), a więc są naprawdę poręczne. Przydadzą się więc w podróży czy na bardzo dynamicznych planach zdjęciowych (np. w fotoreportażu).
Blackmagic Studio Camera – doskonałe kamery studyjne
Seria kamer wideo Blackmagic Studio Camera (a pełną ofertę Blackmagic znajdziesz tu: https://www.cyfrowe.pl/kamery-cyfrowe,2,21/p/414/Blackmagic.html) została opracowana do zgoła innych zastosowań niż Blackmagic Pocket Cinema Camera. Już jak sama nazwa wskazuje opisywane w tym akapicie kamery Blackmagic mają za zadanie głównie sprawdzać się doskonale w warunkach studyjnych. I oczywiście tak w rzeczywistości jest.
Podobnie jak mobilny wariant kamery Blackmagic, wersja studyjna jest dostępna w różnych opcjach – 4K i 6K. W zależności od modelu Blackmagic Studio Camera to obsługa 12G SDI, złącze HDMI 2.0, możliwość sterowania poprzez opcjonalne miksery z serii ATEM, zintegrowana funkcja talkback czy łatwe nagrywanie wideo na zewnętrznych nośnikach.
Tym co jednak w szczególności wyróżnia serię Blackmagic Studio Camera to konstrukcja zoptymalizowana pod kątem zastosowań studyjnych. Uwagę przykuwa duży 7-calowy monitor, który zapewnia czytelny i intuicyjny podgląd obrazu w czasie transmisji czy nagrywania wideo w studiu. Wygodne uchwyty pozwalają na komfortowe i płynne zmienianie punktu widzenia kamery.
Blackmagic URSA Mini – stworzona dla filmowców
Kamera Blackmagic URSA Mini została opracowana specjalnie z myślą o tworzeniu filmów fabularnych, seriali telewizyjnych, reklam, teledysków czy filmów dokumentalnych. Można po nią śmiało sięgnąć także w studiu czy podczas produkcji na żywo (jednakże w przeciwieństwie do Blackmagic Studio Camera konieczne jest wyposażenie jej w zewnętrzne monitory i inne akcesoria ułatwiające realizowanie transmisji).
Sprzęt ten oferuje matrycę 25,34×14,25 mm w formacie Super 35. Umożliwia nagrywanie maksymalnie w jakości 4.6K (uzależnione to jest od wariantów tej kamery) i slow motion z prędkością do 300 kl./s (dla Full HD). Zakres dynamiczny tej kamery to imponujące 15 stopni EV. Standardowo oferuje mocowanie Canon EF, ale istnieje możliwość jego wymienienia.