Reklama

Biznes

O technologiach i innowacyjności w Rzeszowie

Anna Olech
Dodano: 13.03.2013
2675_IMG_8982
Share
Udostępnij
Nowoczesne technologie informatyczne i komunikacyjne obecne są dziś w każdej dziedzinie życia, a my korzystamy z nich niemalże na każdym kroku. Ale jaka będzie przyszłość w branży IT? Jakie wyzwania czekają na specjalistów informatyzacji i innowacyjnej komunikacji? M.in. na takie tematy dyskutowano w trakcie I Kongresu Profesjonalistów IT odbywającego się środę, 13 marca br., w Rzeszowie.

W Hotelu Rzeszów spotkali się eksperci najróżniejszych dziedzin powiązanych z komunikacją i informatyzacją. Organizatorem był Klaster IT skupiający firmy informatyczne Polski Wschodniej i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. – Kongres to doskonała okazja spotkania informatyków nie tylko z naszego regionu, ale także spoza Podkarpacia i podzielenia się wiedzą i opiniami. Cieszę się, że to odbywa się tutaj, w Rzeszowie – mówił na powitanie Wojciech Materna, prezes Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.
 
Nowoczesne rozwiązania w biznesie

Nowinki technologiczne doskonale „czują się” szczególnie w biznesie. Eksperci IT podkreślali w trakcie swoich wystąpień, że ta branża właściwe dziś nie jest już w stanie funkcjonować bez innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko pozwalają rozwijać się przedsiębiorstwom, ale też są sposobem na oszczędności. Doskonałym przykładem są chociażby systemy wideokonferencyjne. – Wideokonferencje to inwestycja, która zwraca się w niedługim czasie od zakupu takich systemów – przekonywał Michał Jabłoński, Enterprise Account Manager z firmy Polycom. – To rozwiązania, do których użytkownicy bardzo szybko się przyzwyczajają, bo są niezwykle wygodne, a dodatkowo pozwalają wyeliminować koszty podróży, które stają się po prostu niepotrzebne.

Jaka będzie przyszłość?
 
Paweł Podwysocki, prezes zarządu Siemens Enterprise Communications Polska, przedstawił najnowsze trendy rynkowe w komunikacji przedsiębiorstw: – Mamy do czynienia z zupełnie nowym stylem pracy, który wymaga nowych narzędzi, bo okazuje się, że sam telefon i e-mail już nie wystarcza. Dziś wymogiem jest zunifikowana komunikacja, czyli Unified Communications – mówił.
 
Paweł Podwysocki pokusił się również o rozważania na temat przyszłości w tej dziedzinie. Jego zdaniem już mamy do czynienia ze zmęczeniem portalami społecznościowymi w takiej postaci, jak funkcjonują aktualnie, więc w najbliższym czasie zmieni się ich charakter i będziemy na nich szukali wyłącznie informacji dotyczących nas samych. W Polsce nadal będzie rosła potrzeba innowacyjnych rozwiązań w codziennym użytkowaniu. Najlepszym przykładem są zbliżeniowe karty płatnicze. Okazuje się, że Polska jest drugim, po Kanadzie, krajem na świecie, gdzie jest najwięcej terminali do płatności zbliżeniowych. – Niedługo nowy samochód będzie nowym asystentem, z takimi rozwiązaniami jak np. stacje dokujące do smartfonów i możliwością wydawania komend głosowych. Poza tym e-mail wcale nie odejdzie do lamusa, a wręcz przeciwnie – liczba wysyłanych wiadomości elektronicznych będzie rosła. Wideokonferencje staną się jeszcze powszechniejsze, a przedsiębiorstw nie trzeba będzie już przekonywać o ich wyższości nad osobistymi spotkaniami, lecz do tego, że każdy dzień bez tych systemów to niepotrzebne koszty. Nowym trendem będzie też przynoszenie do firm przez pracowników własnych urządzeń i kwestią jest tylko, w jaki sposób zareagują na to przedsiębiorstwa – wyjaśniał Paweł Podwysocki.
 
W czasie kongresu zastanawiano się również, jak m.in. zapewnić bezpieczeństwo w sieci i co może zagwarantować sukces na globalnym rynku innowacyjnych rozwiązań firm sektora IT. Tematem debaty kończącej kongres była przyszłość w informatyce i perspektywy jej rozwoju na najbliższe lata.

Nagrody dla klastrów

Kongres był też okazją do wręczenia Brązowych Odznak Jakości dla klastrów działających w Polsce. Otrzymały je: Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, Podkarpacki Klaster Energii Odnawialnej, Innowacyjny Klaster Zdrowie i Turystyka, Gdański Klaster Budowlany oraz Podlaski Klaster Bielizny. Nagrody te przyznano n a podstawie oceny poziomu zarządzania, struktury i procesów ich funkcjonowania.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy