Automet Group to firma wyspecjalizowana w produkcji i dystrybucji tworzyw sztucznych na rynek motoryzacyjny.
Firma należy do światowej czołówki dostarczającej linie montażowe do produkcji foteli samochodowych. W 2017 roku Automet wyprodukował pierwszy autobus elektryczny. Samodzielny projekt z logo Automet – Electric (wcześniej produkowano mikro- i mini-busy wykonane na podzespołach Mercedesa). Ponadto Automet plasuje się w czołówce polskich i zagranicznych producentów nadwozi autobusowych. W swojej ofercie posiada prawie 5000 produktów, które dystrybuowane są do Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Azji oraz na całą Europę.
Firma Automet rozpoczęła swoją działalność na rynku polskim w 1990 roku, początkowo działając pod nazwą Warsztat Mechaniczno–Stolarski. W roku 1994 nastąpiło przekształcenie Warsztatu w firmę o nazwie AUTOMET.
AUTOMET Group wchodząc w segment autobusów miejskich klasy MINI skonstruowała i wyprodukowała dwa typy autobusów, posiłkując się pojazdem bazowym Mercedes-Benz Sprinter. Jednym z nich jest autobus miejski Automet MiniCity, napędzany silnikiem diesla Euro VI. Konstrukcja tego autobusu oparta jest na bazowym furgonie Mercedes-Benz Sprinter, którego zabudowa i adaptacja wnętrza został dopasowana do komunikacji miejskiej. Przy długości niespełna 8 m oferuje pojemność przewozową od 22 do 30 miejsc w zależności od opcji.
Drugim typem autobusu miejskiego jest autobus elektryczny AUTOMET ELECTRIC, czyli technologia przyszłości, który zadebiutował w 2017 r. na targach Busworld w Kortrijk. Prace nad tym autobusem rozpoczęły się ponad dwa lata wcześniej i były odpowiedzią na potrzeby rynku i zapytania klientów. Pojazd zbudowano z elementów podwozia Mercedes-Benz Sprinter, a konstrukcja nadwozia została w całości opracowana i wykonana przez Automet, co dało firmie możliwość lepszego zagospodarowania i dopasowania jego wnętrza do wymagań poszczególnych klientów. Autobus może przewozić 22 pasażerów, w tym 10-16 na miejscach siedzących i 6-12 na miejscach stojących, w zależności od opcji wyposażenia. Jednostką napędową autobusu jest silnik elektryczny o mocy 80 lub 200 kW i baterie litowo-jonowe o pojemności 78 lub 140 kWh, co pozwala na uzyskanie zasięgu przejazdu w granicach 160 do 300 km. Autobus może być wyposażony w ładowarkę wewnętrzną, co nie wymaga dodatkowych działań związanych z organizacją oraz budową specjalnej infrastruktury do ładowania. Konsekwencją tak daleko idących zmian konstrukcyjnych była konieczność rezygnacji z gwiazdy Mercedesa, która wciąż zdobi część spalinowych pojazdów.
Autobus elektryczny klasy MINI jest przeznaczony do przewozu małych potoków pasażerskich w miastach dbających o ekologię oraz w strefach bezemisyjnego transportu. W zależności od wymagań klienta może być wyposażony w klimatyzację, tablice elektroniczne, kasowniki, monitoring itp.
Najważniejszą zaletą autobusów miejskich wyprodukowanych przez Automet jest niskopodłogowa przestrzeń w przedniej części obu pojazdów. Przed drugą osią mamy stopnie, które umożliwiają wejście na tylną platformę. Wejście przez odkładane drzwi dwuskrzydłowe na przestrzeń niskiej podłogi obejmuje także odkładaną manualnie rampę wjazdową umożliwiającą wprowadzanie wózków inwalidzkich i dziecięcych. Dzięki temu pasażerowie z łatwością mogą wejść na pokład pojazdu i od razu zająć miejsce dostępne z poziomu niskiej podłogi, co jest szczególnie istotne w przypadku osób starszych i niepełnosprawnych.
Komunikacja elektryczna to przyszłość. Za kilka czy kilkanaście lat, samochody spalinowe zostaną być może całkowicie wyeliminowane, ale firma słynie z tego, że idzie z „duchem czasu” i nieustannie się rozwija.