Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Czy projektowanie stron www jest zarezerwowane dla specjalistów?

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 30-03-2022

Czy projektowanie stron www jest zarezerwowane dla specjalistów?
Zdawać by się mogło, że projektowanie stron internetowych wymaga sporych umiejętności i ogromnej wiedzy. I rzeczywiście, jest to proces dość skomplikowany, a funkcje wymagające działań programistycznych mogą dla laików być przeszkodą nie do pokonania. Z drugiej strony, w sieci jest dostępnych całe mnóstwo szablonów i kreatorów stron www - w tym także tych darmowych. Co więcej, cyfrowy świat obfituje w liczne poradniki i tutoriale w formie e-booków oraz filmików na YouTubie. Stworzenie własnej strony internetowej jest więc w zasięgu ręki każdej osoby, która wykaże się odrobiną cierpliwości. 

Zacznijmy od początku - oto, co musisz wiedzieć!


Warto zacząć od tego, że projektowanie stron www jest możliwe w zasadzie od ręki. Wystarczy znaleźć odpowiedni kreator, który umożliwi stworzenie własnej strony w zaledwie kilka chwil i to bez konieczności kodowania. Takie właśnie rozwiązanie oferuje Zyro - miejsce, w którym znajdziemy wszystko, czego tylko potrzebujemy do zaprojektowania strony www, a także do jej upublicznienia w Internecie (hosting, domeny, logo i wiele, wiele więcej). 
Reklama

Każdy, kto śledzi internetowe trendy z pewnością zauważył, że od wielu lat jesteśmy bombardowani w sieci najróżniejszymi poradnikami i cennymi wskazówkami. Moda ta dotyczy także tworzenia stron internetowych. Dawniej, aby zaprojektować własną stronę wymagane były umiejętności programistycznie. Znajomość języków, takich jak CSS, HTML czy JavaScript, była barierą, która uniemożliwia większości osób zaprojektowanie własnego bloga czy sklepu online. Dzisiaj może to zrobić każdy, choć - warto tu zaznaczyć - dostępne w sieci kreatory niekoniecznie muszą posiadać funkcje, jakich będziemy potrzebować. 

Własną stronę internetową musimy oprzeć na systemie zarządzania treścią tj. CMS. Mowa tutaj przede wszystkim o WordPressie lub Joomli - tych narzędzi korzysta najwięcej osób. Wcześniej jednak, powinniśmy wybrać darmowy kreator stron (zazwyczaj z bardzo okrojonymi funkcjami) lub płatny kreator, który oferuje już znacznie więcej możliwości. Na czymś w końcu musimy naszą stronę zbudować. Zanim jednak do tego przejdziemy, warto zastanowić się, na jakie pytania powinniśmy sobie odpowiedzieć przed rozpoczęciem przygody związanej z tworzeniem własnej strony www. 

Na początku rozrysuj sobie plan oraz schemat naszego projektu. Najlepiej to zrobić w formie graficznej poprzez wykorzystanie takich programów, jak chociażby Canva.
Zróbmy czytelną i przejrzystą prezentację zawierającą:

  • wypunktowane treści (to, co ma się znaleźć na naszej stronie),
  • motywy graficzne i inspiracje, 
  • tytuły podzakładek i treść, którą tam umieścimy,
  • treść na stronę główną,
  • koncept poszczególnych przekierowań oraz działających na stronie filmów, aplikacji czy programów. 

Reklama
Pamiętajmy także, że zaprojektowanie własnej strony internetowej to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Równie ważne, a nawet ważniejsze jest jej odpowiednie wypozycjonowanie w rankingach przeglądarek. Dlatego też już na poziomie projektowania strony www, musimy wiedzieć, które czynniki będą bezpośrednio i pośrednio wpływać na SEO i naszą pozycję. Okazuje się bowiem, że nawet drobne zmiany mogą spowodować, że potencjalni odbiorcy chętniej zajrzą na nasz blog lub stronę ze sklepem. Oczywiście, do całości należy doliczyć inne działania marketingowe, jak chociażby media społecznościowe, reklamy i newslettery. 

Czy dosłownie każdy może zaprojektować stronę www?

 
fot. Pixabay

Wszystko zależy od tego, czego oczekujemy od finalnego projektu. Nie każdy kreator zautomatyzuje nasze działania na tyle, żeby osiągnąć dany efekt. W przypadku wykorzystywania gotowych szablonów, co jest bardzo popularne podczas projektowania sklepów i blogów, poradzi sobie każda osoba z nawet minimalną informatyczną wiedzą. Oczywiście, jeśli zdecydujemy się na zakup płatnego kreatora, będziemy mogli liczyć na pomoc obsługi. W przypadku Zyro obsługa jest dostępna do naszej dyspozycji 24 godziny na dobę. Firma oferuje również darmową domenę na okres jednego roku, a także 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy w razie niezadowolenia. 

Stworzenie własnej strony internetowej wymaga przede wszystkim czasu i cierpliwości. Najpierw zaplanujmy ogólny schemat oraz plan jej budowy. Dopiero później projekt graficzny oraz ogólną strukturę. Kolejnym krokiem będzie wybór szybkiego i bezpiecznego hostingu oraz domeny. Na końcu wybieramy interesujący nas system zarządzania treścią (WordPress, Joomla, Magneto - rozwiązań i propozycji jest mnóstwo). Podczas tworzenia treści pamiętamy, aby spełniała wymagania SEO. 
Reklama

Jak widać, tworzenie stron internetowych nie jest zarezerwowane wyłącznie dla specjalistów. Współczesne narzędzia pozwalają bowiem stworzyć niemal dowolny projekt każdemu z nas i to nie wymagając programistycznej wiedzy. 

Kilka słów o najważniejszych kwestiach


Zazwyczaj w proces budowania strony internetowej jest zaangażowanych sporo osób. Mowa tutaj o marketingowcach, grafikach, programistach, testerach i copywriterach. Cel jest jest bowiem jeden: przyciągnąć odbiorcę lub klienta. Oczywiście, w zależności od tego, czy dedykowana strona jest hobbystycznym blogiem, sklepem czy po prostu wizytówką firmy, jej cele będą się od siebie znacząco różnić. Ostatecznie jednak poszczególne działania są w tym zakresie niezmienne. 

Zacznijmy od użyteczności i funkcjonalności. Jeśli decydujemy się na stworzenie strony internetowej na własną rękę np. poprzez wykorzystanie płatnego kreatora, to musimy pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim, nasza strona musi być przyjazna dla przeciętnego odbiorcy. Musimy więc zadbać o jej czytelność i zagwarantować pełną funkcjonalność. Nie możemy zapominać także o właściwej responsywności, czyli prawidłowym wyświetleniu się strony na urządzeniach mobilnych. W przeciwnym razie, nawet najlepsze działania marketingowe nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. 

Załóżmy, że projektujemy stronę sklepu online. Jeśli potencjalny klient po wejściu na stronę w ciągu kilku chwil nie znajdzie interesującej go zakładki, bądź zastanie go długi czas wczytywania lub pomniejsze błędy - najpewniej odpuści i ruszy na zakupy do konkurencji. Strona musi działać i prezentować się znakomicie pod względem wizualnym. 
Reklama

Atrakcyjność strony internetowej to właśnie ten aspekt, o który możemy zadbać własnoręcznie wykorzystując narzędzia udostępnione w kreatorze. Pamiętajmy, że najważniejsza jest przystępność dla użytkownika, a nasza strona będzie wizytówką naszej marki, sklepu lub bloga. Dochodzimy tutaj do punktu numer dwa, czyli tzw. user experience. 

User Experience - dlaczego jest aż tak ważny?


Jeszcze kilkanaście lat temu strony internetowe były zlepkiem kodu i kilku grafik. Dzisiejsza technologia umożliwia nam jednak tworzenie małych dzieł sztuki, które prezentują się pięknie nie tylko pod względem wizualnym, ale także z perspektywy zwykłego użytkownika. 

Niestety, wiele osób (także specjalistów) zapomina o tym, jak ważnym w projektowaniu strony jest wczucie się w potrzeby odbiorcy. Użytkownik nie może być bowiem pomijany w procesie tworzenia strony www - to na jego toku rozumowania powinniśmy oprzeć nasze poszczególne działania. Strona musi być więc intuicyjna w obsłudze i funkcjonalna. Nasz serwis musi być użyteczny, prosty i pozwalający na szybką realizację celu, jaki stawia sobie odbiorca. Dlatego też, gdy już rozpoczniesz zabawę w kreatorze tworzenia stron www, pamiętaj o tym:

  • kim są twoi odbiorcy?
  • jakie mają potrzeby?
  • co ich charakteryzuje?
  • czego szukają?

Odpowiedź na powyższe pytania pozwoli zbudować solidną podstawę pod przyszły projekt strony internetowej. W rezultacie, przełoży się to na wyższą konwersję i sprzedaż, a także wyższe notowania w rankingach przeglądarek. To, co będzie kluczowe z twojej perspektywy to przede wszystkim:

Reklama
  • zadbanie o szybkie i prawidłowe wyszukiwanie informacji przez użytkownika
  • poprowadzenie odpowiedniej nawigacji do podstron lub zakładki sklepu
  • wykorzystanie działań wizualnych w celu zapamiętania przez użytkownika marki
  • posługiwanie się językiem korzyści i wzbudzenie w użytkowniku zaufania
  • zagwarantowanie komfortu i wygody użytkownikowi przez cały czas jego przebywania na stronie (czytelny interfejs, responsywność, szybkość wczytywania, bezpieczeństwo).

Skąd wiedzieć czy przygotowany projekt jest poprawny?

https://pixabay.com/photos/write-to-study-studies-book-1207686/

Zdobywaj wiedzę poprzez research, poradniki oraz próby i błędy. Jeśli zdecydujesz się na wybór kreatora stron internetowych, z pewnością łatwiej i szybciej poradzisz sobie z realizacją projektu. Z drugiej strony, aby się upewnić czy rzeczywiście idziemy w dobrym kierunku, możemy spróbować przetestować wewnętrznie nasz produkt. Przydałoby się również poznanie potrzeb klienta i zidentyfikowanie jego oczekiwań. 

Ustalmy cel naszej kampanii marketingowej, a także wzór identyfikacji wizualnej. Zastanówmy się, co mogłoby nam ten proces ułatwić i czego konkretnie oczekujemy. Strona internetowa powstaje bowiem najczęściej w oparciu o szczegółową dokumentację oraz analizę. Musimy znać cele i posiadać content - mowa o treści tekstowej, grafikach, strukturze witryny oraz pomniejszych kwestiach technicznych. 
 
Jeśli jednak zdecydujesz się na zlecenie projektu strony specjaliście, musisz być świadomy dość wysokich kosztów takiej operacji. Wszystko zależeć będzie od tego, czego oczekujesz, a wpływ na cenę ma szereg czynników, takich jak: typ strony, CMS, wielojęzyczność, jej podzakładki, funkcjonalności, autorskie rozwiązania. W grę będą również wchodzić takie rzeczy, jak SEO, architektura linków, integracja z mediami społecznościowymi oraz z newsletterem, programem lojalnościowym czy czatem. Ostateczna kwota może wynosić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, a najniższe stawki zaczynają się od kilku tysięcy. Dlatego też, jeśli dysponujesz wolnym czasem, posiadasz odrobinę wiedzy informatycznej i niewielki budżet - zdecydowanie lepiej spróbować własnych sił w wykorzystaniu takich narzędzi jak płatne kreatory strony internetowych. 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-09-23 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-09-23
USD 4,8796 +0,94%
EUR 4,7591 -0,35%
CHF 4,9701 +0,16%
GBP 5,4530 -0,40%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.