W ostatnim czasie w naszym kraju nieustannie wzrasta liczba sklepów internetowych. Konsumenci dostrzegają w tym kanale zakupowym wiele korzyści i chętnie korzystają z e-commerce, by realizować swoje potrzeby.
Nowe sklepy online pojawiają się zatem jak grzyby po deszczu, a zapotrzebowanie na nie bynajmniej nie maleje. Dane pokazują, że już ponad 70% internautów w Polsce kupuje w sieci. Biznes online wydaje się zatem bardzo dobrym pomysłem na własną działalność gospodarczą.
Kiedy opłaca się założyć sklep internetowy? Jak zoptymalizować koszty takiego przedsięwzięcia? O tym napiszemy w dalszej części tekstu.
Co wpływa na rozwój e-commerce w Polsce?
e-Commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Wpływa na to wiele czynników. Większość z nich wynika z zachowań konsumenckich, wzrostu świadomości zakupowej oraz coraz intensywniejszego wykorzystania nowoczesnych technologii.
Dostępność Internetu jest powszechna. Można z niego korzystać za pośrednictwem komputerów stacjonarnych, przenośnych lub innych urządzeń mobilnych, w tym choćby telefonów oraz tabletów. Przekłada się to również na popularność sklepów internetowych – dostępnych zawsze i wszędzie.
Zakupy w Internecie zwiększają swobodę i komfort nabywania rozmaitych produktów. Znoszą ograniczenia związane z godzinami otwarcia oraz dostępnością towarów w wybranym sklepie stacjonarnym. Można kupować przedmioty z innego miasta lub zdecydować się na sprowadzenie towarów zza granicy. Obecnie wszyscy żyjemy w coraz bardziej globalnej zakupowej wiosce.
Sklep internetowy – dlaczego warto go założyć?
Skoro e-commerce jest tak popularny wśród konsumentów, warto wykorzystać ten model biznesowy do założenia własnej firmy. Sporo na temat zakładania i rozwoju działalności można przeczytać dodatkowo choćby na stronie: AdrianKolodziej.pl/blog.
Co wyróżnia prowadzenie firmy online? Przede wszystkim jest to rozwiązanie gwarantujące większą swobodę i komfort. Można ją założyć bez wychodzenia z domu oraz prowadzić z dowolnego miejsca, jeśli tylko ma się dostęp do Internetu.
e-Commerce to również praktyczny sposób na obniżenie kosztów firmy. Nie trzeba bowiem martwić się o reprezentacyjne biuro lub rozbudowaną siedzibę. W wielu przypadkach wystarczy jedno pomieszczenie lub nawet jego część w domowym zaciszu.
Podstawowe koszty, związane z prowadzeniem sklepu internetowego, wiążą się zazwyczaj z koniecznością zakupienia odpowiedniego sprzętu, oprogramowania, domeny i strony oraz ewentualnym magazynowaniem przedmiotów.
Niższe koszty na start – krok w stronę własnej firmy
Również w przypadku prowadzenia biznesu w Internecie można dodatkowo zoptymalizować koszty. Na samym początku przedsiębiorcy mogą liczyć choćby na preferencyjne stawki ZUS. W niektórych przypadkach, jeśli chce się przetestować swój pomysł na firmę, da się sprzedawać w ramach działalności nierejestrowanej. Dzięki temu bez generowania sporych kosztów, weryfikuje się opłacalność konkretnego rozwiązania.
Osoby, które nie są do końca pewne, jakie produkty chcą sprzedawać, mogą natomiast przetestować model dropshippingowy. W jego ramach nie ma konieczności utrzymywania magazynu oraz mrożenia kapitału w towarze. Wszystko opiera się na współpracy z hurtownią, która zajmuje się obsługą towaru – magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką. Po stronie właściciela sklepu pozostaje wyłącznie marketing, utrzymywanie strony oraz bieżący kontakt z klientami.
Co daje dropshipping? Dzięki niemu można łatwo wdrożyć się w biznes online, bez inwestowania własnego majątku. Daje to większą swobodę oraz bezpieczeństwo w prowadzeniu firmy.
Własny biznes w Internecie
Prowadzenie biznesu online nie wymaga olbrzymiej wiedzy ani nakładów finansowych. Często na taki model działania decydują się osoby, które chcą zrezygnować z pracy na etacie, na przykład w korporacji, lub mamy, pozostające w domu z dziećmi, ale chcące pozostać aktywne zawodowo.
W Internecie można zdziałać naprawdę wiele. Warto zatem sprawdzić, czy nie znajdzie się w nim również przestrzeń na własny biznes – zyskowny, solidny i przynoszący wiele realnej satysfakcji.