Zainspirować do realizacji nowatorskich pomysłów biznesowych, nauczyć, jak zbudować skuteczny wizerunek i pokazać, jak stworzyć przedsiębiorstwo naprawdę innowacyjne. Takie były cele pierwszej w Rzeszowie konferencji „StartUp Traning Creative Lab” zorganizowanej przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Ci, którzy chcą być swoimi szefami, uczestniczyli w cyklu szkoleń i warsztatów, które odbywały się na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Pierwsza rzeszowska konferencja „StartUp Traning Creative Lab” odbywała się w dniach 10-12 grudnia. W kolejnych dniach uczestniczyło w niej ok. 30-40 osób, które już mają pomysł na swój własny biznes i szukają pomocy w zrobieniu tego pierwszego kroku w biznesie lub takie, które dopiero mają takie plany. Największą grupę tworzyli studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Rzeszowskiej i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, ale byli również absolwenci lokalnych szkół wyższych. Chęć uczestnictwa w tym projekcie deklarowało znacznie więcej osób, niestety zimowa aura pokrzyżowała organizatorom plany i spotkania odbywały się w okrojonym składzie. Ale ci, którzy pojawili się w tych dniach na uniwersytecie mieli okazję brać udział w szkoleniach prowadzonych przez ekspertów poszczególnych zagadnień, a następnie wykorzystać zdobytą wiedzę w warsztatach. – Konferencję podzieliliśmy na trzy panele, których myślami przewodnimi były: inspiracja, wizerunek oraz innowacje. Na warsztatach chcieliśmy nauczyć tych młodych ludzi praktycznego myślenia o biznesie, ponieważ musieli zmierzyć się z zadaniami, musieli myśleć twórczo i wyciągać wnioski z tego, co wcześniej dowiedzieli się części wykładowej. Musieli wykazać się kreatywnością – tłumaczy Magdalena Ciećkiewicz, kierownik biura Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Rzeszowskim, który działa od maja 2011 roku.
Efekty konferencji już są widoczne. – Jesteśmy mile zaskoczeni, ponieważ tuż po zakończeniu konferencji zgłosiły się do nas trzy osoby, które mają fajny pomysł i chcą założyć u nas własną firmę – dodaje Magdalena Ciećkiewicz. – Zauważyliśmy też, że pośród osób uczestniczących w spotkaniach byli też absolwenci uczelni, którzy przyszli tu specjalnie, żeby czegoś się dowiedzieć o prowadzeniu firmy i wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce przy zakładaniu własnej działalności. Nasza oferta jest skierowana nie tylko do osób do 30 roku życia, jak było to wcześniej. Teraz wiek nie jest żadnym ograniczeniem, bo są osoby, które mają np. 50 lat i prowadzą firmę w inkubatorze. Idea jest taka, że każdy, kto jest na początku tej drogi biznesowej, może tu przyjść, dowiedzieć się jak rozpocząć swoją działalność, jak zrobić ten pierwszy krok.
W programu konferencji zabrakło tym razem ostatniej części „StartUp Simulator”, który miał być praktycznym wprowadzeniem w życie pomysłów uczestników. Projekt miał się zakończyć wyłonieniem zwycięskiej grupy i wręczeniem nagród, jednak ostatecznie tą część konferencji, przeniesiono na 14 – 15 lutego 2013 r. O szczegółach będziemy informować na łamach naszego Portalu.