Strona główna>Automoto>Papież Franciszek odbiera pierwszego elektrycznego “Papamobile” od Mercedes-Benz
Automoto
Papież Franciszek odbiera pierwszego elektrycznego “Papamobile” od Mercedes-Benz
Źródło: Mercedes-Benz Polska
Dodano: 05.12.2024
Foto: Mercedes-Benz Polska
Udostępnij
Wykonany ręcznie egzemplarz na bazie nowej elektrycznej Klasy G spełnia wysokie wymagania
Pojazd, który zostanie przekazany na czas Jubileuszu w 2025 r. i przyczyni się do realizacji encykliki “Laudato Si”
Papież Franciszek zaprasza na prywatną audiencję prezesa Olę Källeniusa i zaangażowany zespół z Grazu, Sindelfingen i Rzymu
Długa tradycja jest kontynuowana: Mercedes-Benz dostarcza samochody do Watykanu od prawie 100 lat
Mercedes-Benz dostarcza samochody do Watykanu od 94 lat, a od 45 lat papież korzysta ze słynnych „papamobile” na bazie modeli Mercedes-Benz Klasa G. Teraz, po raz pierwszy, „papamobile” z gamy Mercedes-Benz będzie w pełni elektryczny: Prezes Mercedes-Benz Ola Källenius i zaangażowani w projekt członkowie zespołu osobiście przekazali dziś papieżowi Franciszkowi w Watykanie ręcznie wykonany, unikatowy pojazd oparty na nowej elektrycznej Klasie G. Oznacza to, że papież będzie podróżował lokalnie bezemisyjnie nowym Mercedes-Benz na czas Jubileuszu w 2025 roku – wydarzenia, które odbywają się tylko raz na 25 lat i na których spodziewane są miliony pielgrzymów w Rzymie. Pojazd spełnia wysokie wymagania i został opracowany w ścisłej współpracy z Watykanem specjalnie na użytek papieża. Jego elektryczny układ napędowy, który został dostosowany do szczególnie niskich prędkości wymaganych podczas wystąpień publicznych, przyczynia się do realizacji encykliki “Laudato Si”. Papież Franciszek opisuje w nim potrzebę zrównoważonego rozwoju. Podczas przekazania, Ola Källenius podziękował Papieżowi Franciszkowi i wszystkim zaangażowany w projekt oraz podkreślił zrównoważoną strategię biznesową Mercedes-Benz:
“Dzięki nowemu pojazdowi Papież Franciszek jest pierwszym papieżem, który podczas wystąpień publicznych będzie podróżował w pełni elektrycznym Mercedesem-Benz. Jest to szczególny zaszczyt dla naszej firmy i chciałbym podziękować Jego Świątobliwości za zaufanie, jakim mnie obdarzył. Poprzez ten ,,papamobile’’, wysyłamy również wyraźne wezwanie do elektromobilności i dekarbonizacji. Mercedes-Benz oznacza nie tylko wyjątkowość i indywidualność, ale także konsekwentne tworzenie warunków dla neutralnej[1] pod względem emisji dwutlenku węgla floty nowych samochodów w 2039 roku”.
Ola Källenius, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Group AG
Wyjątkowe doświadczenie: Papież Franciszek zaprasza uczestników z Grazu, Sindelfingen i Rzymu
Podczas spotkania przed Bazyliką św. Piotra wzięli udział: prezes Ola Källenius, Britta Seeger, członkini zarządu ds. sprzedaży i marketingu, oraz Marc Langenbrinck, dyrektor generalny Mercedes-Benz Italia. Ale Ojciec Święty spotkał się także z tymi, którzy opracowali i zbudowali jego nowy pojazd. W związku z tym pracownicy z działu projektowania, badań i rozwoju, produkcji oraz sprzedaży i marketingu również zostali zaproszeni na to wydarzenie i mogli przekazać “swój” pojazd w imieniu wielu innych zaangażowanych osób. Po przekazaniu odbyła się prywatna audiencja u papieża. Zespół specjalistów z Grazu, Sindelfingen i Rzymu pracował razem przez około rok. Projekt był zarządzany przez zespół w Rzymie, podczas gdy elektryczny układ napędowy został dostosowany przez zespół w Grazu. Eksperci z Sindelfingen wyprodukowali nadwozie, wyposażenie wnętrza i wyposażenie na zamówienie przy użyciu tradycyjnego rzemiosła.
Ręcznie robiony model: Szczegóły pojazdu opartego na nowym G580 z technologią EQ
Elektryczny układ napędowy nowego G580 z technologią EQ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,4-27,7 kWh/100 km | Emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km | Klasa CO₂: A)[2] został przystosowany tak, aby w pełni wykorzystać zalety czterech indywidualnych silników przy każdym z kół do specjalnego celu, jakim jest powolna podróż podczas wystąpień publicznych. Z tyłu kanapa została zastąpiona centralnie umieszczonym pojedynczym siedzeniem o regulowanej wysokości. To odchylane siedzenie główne umożliwia elastyczne poruszanie się i zwracanie się do publiczności pod różnymi kątami. Za pojedynczym siedzeniem po lewej i prawej stronie zostały zintegrowane dwa pojedyncze siedzenia dla dodatkowych pasażerów.
Dach został usunięty przy słupku B, a sam słupek B został harmonijnie przeniesiony w ścianę boczną, tworząc niepowtarzalny profil boczny. W przypadku deszczu lub złych warunków pogodowych oddzielny hardtop zapewnia ochronę pasażerom. Lewe tylne drzwi zostały zdemontowane i odbudowane przez specjalistów–w tradycyjnym stylu nadwozia – z jednego elementu i bezszwowo zespawane z karoserią. Po prawej stronie zawiasy tylnych drzwi zostały przesunięte na przeciwną stronę.
Podobnie jak poprzednie „papamobile”, pojazd jest pomalowany na zewnątrz w klasycznym kolorze perłowej bieli.
Długa tradycja: Historia pojazdów Mercedes-Benz dla Watykanu
Mercedes-Benz od prawie 100 lat produkuje pojazdy dla głowy Kościoła katolickiego, jego podróży i wystąpień publicznych. Pierwszym pojazdem tego typu był Nürburg 460 Pullman Saloon dla Papieża Piusa XI z 1930 roku. W tamtym czasie Mercedes-Benz otrzymał kontrakt na dostawę ze względu na harmonijny pakiet całościowy – a także dlatego, że ówczesny zespół przeniósł na pojazd ważną cechę poprzednich pojazdów: możliwość podróżowania z dwoma dygnitarzami i obsługą dzięki składanym siedzeniom. W latach sześćdziesiątych Jan XXIII otrzymał 300 Landaulet z automatyczną skrzynią biegów i wydłużonym rozstawem osi. Jego następca, Paweł VI, używał początkowo 600 Pullman Landaulet, a później 300 SEL – również Landaulet. W latach osiemdziesiątych XX wieku Jan Paweł II używał podczas ceremonii na Placu św. Piotra pierwszego pojazdu oficjalnie nazwanego ,,Papamobile’’, zmodyfikowanego modelu 460 serii G. Od 2002 roku używał 463 serii G 500, z którego korzystali również jego następcy Benedykt XVI i Franciszek. Niekiedy używano również specjalnie zaprojektowanych samochodów na bazie Mercedesa-Benz Klasy M i GLE. Po wycofaniu ze służby niektóre z ,,papamobile’’ umieszczono do zwiedzania w Watykanie i Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.
Wypowiedzi Britty Seeger, Marca Langenbrincka, Gordena Wagenera uczestniczących członków zespołu
“Budujemy idealnego Mercedesa dla każdego klienta – w tym dla Watykanu od prawie 100 lat. Jesteśmy przeszczęśliwi, że możemy spełnić życzenie Ojca Świętego dotyczące elektrycznego „papamobile” i jesteśmy szczególnie dumni z tego, że możemy zbudować pojazd zgodnie z jego wymaganiami. Ta współpraca jest dla nas wielkim zaszczytem i cennym symbolem wspólnych zrównoważonych zmian”.
Britta Seeger, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing
“Klasa G jest jednym z najbardziej kultowych pojazdów Mercedes-Benz i jesteśmy dumni, że możemy tworzyć pojazdy dla Ojca Świętego w tej tradycji. Pierwsza w pełni elektryczna Klasa G łączy w sobie zrównoważony rozwój, elegancki design i maksymalną funkcjonalność. To dla nas wielki zaszczyt, że możemy dziś zaprezentować ten wyjątkowy pojazd Papieżowi Franciszkowi”.
Gorden Wagener, główny projektant Mercedes-Benz Group AG
“Przeżywamy dziś ważny moment, który podkreśla głęboką więź, łączącą Mercedes-Benz Italy i Watykan od ponad pół wieku. Jak podkreśla Papież Franciszek, biznes musi być integralną częścią wspólnoty. Dlatego jest to dla nas wielki zaszczyt, że możemy przyczynić się do tego wyjątkowego projektu. W imieniu licznej rodziny Mercedes-Benz Italy pragnę złożyć Ojcu Świętemu najszczersze życzenia pomyślności i owocnej kontynuacji jego Magisterium. Z niecierpliwością czekamy na wspaniały jubileusz i jesteśmy pewni, że “nasz papamobile” będzie cennym wsparciem dla Jego Świątobliwości w wielu zadaniach, które na niego czekają”.
Marc Langenbrinck, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Cars Italy i szef Mercedes-Benz Italy
“Jestem bardzo dumny, że mogłem przyczynić się do powstania elektrycznego ,,papamobile’’. Od pierwszego szkicu do ostatecznego zatwierdzenia praca zespołu charakteryzowała się ogromną pasją, profesjonalizmem i szacunkiem do zadania. Pojazd reprezentuje niesamowitą ilość pracy ręcznej i pasji, ale jest również pełen najnowocześniejszych technologii. Fakt, że papież Franciszek zaprosił niektórych z nas do osobistego przekazania go, naprawdę dopełnia wszystkiego. To doświadczenie, o którym opowiesz swoim wnukom”.
Klaus Millerferli, inżynier ds. rozwoju w Mercedes-Benz AG w Sindelfingen
“W przypadku Klasy G jesteśmy przyzwyczajeni do codziennej pracy nad jednym z najbardziej legendarnych i kultowych modeli Mercedes-Benz. Budowa pojazdu dla papieża jest dla nas również czymś wyjątkowym – ale i tutaj mamy doświadczenie. Cały zespół w Grazu jest bardzo szczęśliwy i dumny z tego, że Watykan po raz kolejny polega na naszej Klasie G”.
Peter Zotter, inżynier ds. rozwoju w Mercedes-Benz G GmbH w Grazu
[1] Neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla oznacza, że emisja dwutlenku węgla, której Mercedes-Benz nie uniknie ani nie ograniczy, zostanie skompensowana przez certyfikowane projekty kompensacyjne.
[2] Podane wartości zostały określone zgodnie z metodą pomiarową WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Podane zakresy odnoszą się do rynków ECE. Zużycie energii i emisja CO2 przez samochód zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa lub źródła energii przez samochód, ale także od stylu jazdy i innych czynników pozatechnicznych.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.