Nowy EQE SUV to jeden z najbardziej praktycznych przedstawicieli swojego segmentu. Duży 303-centymetrowy rozstaw osi przekłada się na niespotykaną przestronność kabiny, a pojemny bagażnik standardowo mieści 520 litrów i oferuje szereg udogodnień ułatwiających transport przedmiotów. Nadwozie nowego elektrycznego SUV-a w ofercie Mercedes-EQ łączy funkcjonalność ze sportowym charakterem. Zwarta bryła z krótkimi nawisami oraz koła o średnicy obręczy od 19 do 22 cali nadają mu imponującą postawę. Opływowa stylizacja i nowatorskie aerodynamiczne detale sprawiają, że nowy EQE SUV osiąga doskonałą wartość współczynnika oporu powietrza – od 0,25.
Nowy EQE SUV mierzy 486,3 cm długości, 194,0 cm szerokości i 168,6 cm wysokości. Zastosowanie dużej platformy dla aut elektrycznych pozwoliło na wygospodarowanie wyjątkowo przestronnej, pięcioosobowej kabiny, która zapewnia mnóstwo swobody zarówno na szerokość, na nogi, jak i nad głowami podróżujących w obu rzędach foteli.
Pojemność bagażnika w standardzie wynosi 520 litrów. Oparcia tylnych siedzeń można podzielić w stosunku 40:20:40. Po ich całkowitym złożeniu objętość przestrzeni ładunkowej, przy załadunku sięgającym dachu, wzrasta do 1675 litrów. W razie potrzeby bagażnik EQE SUV-a da się powiększyć bez całkowitego składania oparć – można je ustawić w pozycji cargo, pod bardziej stromym kątem (o około 10 stopni), dzięki czemu pojemność kufra rośnie do 580 litrów.
Proporcje nowego elektrycznego SUV-a z gwiazdą łączą funkcjonalność ze sportowym charakterem. Zwarta bryła z krótkimi nawisami oraz koła o średnicy obręczy od 19 do 22 cali nadają mu imponującą postawę. Przedni pas definiuje „czarny panel”, opcjonalnie dostępny z trójwymiarowym wzorem gwiazdy Mercedes-Benz, a także charakterystyczna sygnatura świetlna. Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory LED High Performance, a na życzenie oferowane są reflektory DIGITAL LIGHT z niezwykle mocnymi modułami LED. Ich światło jest załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster. Wiązka podzielona na 1,3 miliona pikseli umożliwia absolutnie precyzyjną dystrybucję oświetlenia, z dokładnym maskowaniem innych pojazdów lub znaków drogowych. Dodatkową korzyść stanowi optymalizacja oświetlenia w zróżnicowanych warunkach: we mgle, na podjazdach i zjazdach oraz na autostradzie i w mieście.
Smukłość EQE SUV-a podkreślają zlicowane klamki. Ze względów aerodynamicznych i aeroakustycznych lusterka boczne umieszczono na panelach drzwi. Dodatkowe korzyści w zakresie aerodynamiki zapewniają też opcjonalnie dostępne stopnie progowe. Typowe dla SUV-ów nakładki nadkoli mają czarny kolor, podobnie jak osłony progów, nadając autu solidny charakter. Tylną partię nadwozia, zdominowaną przez płynne płaszczyzny i łagodne przejścia, optycznie poszerza ciągły pas świetlny z lampami LED ze zjawiskowym, trójwymiarowym wypełnieniem. I jeszcze praktyczny detal: kamera cofania została ukryta za emblematem gwiazdy, dzięki czemu jej obiektyw nie brudzi się podczas jazdy w niesprzyjających warunkach pogodowych.
Aerodynamika stanowi słowo-klucz zarówno w projekcie EQE SUV-a, jak i pozostałych nowych modeli Mercedes-EQ zbudowanych na specjalnej platformie dla modeli w pełni elektrycznych (EQE i EQS Limuzyna oraz EQS SUV). Podwozie zaopatrzono w liczne detale, które pomagają uzyskać bardzo dobry jak na SUV-a współczynnik oporu powietrza Cd – od 0,25. Taki rezultat uzyskano pomimo dużej przestrzeni ładunkowej oraz krótkiego tylnego nawisu. Istotne dla jego uzyskania były również koncepcja wymiarów z płaską przednią szybą, opadającą linią dachu i odpowiednimi zwężeniami. Najkorzystniejsza aerodynamicznie konfiguracja EQE SUV-a obejmuje 19-calowe obręcze kół z oponami Continental ContiEco Contact 6Q MO, stopnie progowe oraz zawieszenie AIRMATIC.
Wysoka efektywność aerodynamiczna EQE SUV-a – jeden z parametrów decydujących o niskim zużyciu energii i wysokim zasięgu – to zasługa wielu zabiegów, takich jak nowatorskie, zgłoszone do opatentowania spojlery kół przed przednią osią. Ich ząbkowana dolna krawędź oraz podłużne żebrowanie poprawiają przepływ powietrza w drodze do przednich kół. Aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze otrzymały też specjalne osłony. Zależnie od wyposażenia mogą one zmniejszyć wartość współczynnika oporu powietrza Cd nawet 0,02 w porównaniu do felg bez takich nakładek.
Opcjonalnie dostępne stopnie progowe kończą się w niewidocznym miejscu podwozia – pozytywnie wpływa to na dopływ powietrza do tylnych kół i daje wymierną przewagę aerodynamiczną. Także spojlery tylnych kół wymiernie poprawiają efektywność aerodynamiki elektrycznego SUV-a. Występują one w dwóch rozmiarach, zależnie od średnicy obręczy.
W przednich panelach osłaniających podwozie zastosowano turbulatory (zawirowywacze), które zapobiegają przemieszczaniu się strumienia powietrza pod podwoziem. Przepływ jest kierowany od nadkoli w dół. Ponadto poszycie podwozia EQE SUV-a zaopatrzono w osłony dolnych wahaczy; część z nich prowadzi powietrze od akumulatora do dyfuzora. Kąt tylnego dyfuzora został zoptymalizowany w tunelu aerodynamicznym.
Boczne spojlery w połączeniu ze spojlerem dachowym przesuwają koniec krawędzi dachu do tyłu, co w zestawieniu z odpowiednim zwężeniem zapewnia kolejne korzyści aerodynamiczne. Nawet tylne światła mają zintegrowaną krawędź, która działa niczym spojler. Dzięki tym detalom uzyskano aerodynamicznie korzystną stylizację tylnej partii nadwozia, z ostrymi krawędziami do odrywania się przepływu powietrza.
Koncepcja aerodynamiczna nowego EQE SUV-a uwzględnia także m.in. kompleksowe uszczelnienie przedniego pasa, w tym lamp, opływowy profil słupka A (włącznie z optymalizacją spływania wody, tak aby zapewnić lepszą widoczność w lusterkach bocznych w czasie deszczu) czy aerodynamicznie zoptymalizowane ogumienie.
Rozbudowane uszczelnienia w połączeniu ze środkami izolacyjnymi ograniczają też hałas powodowany przez wiatr, który w samochodzie elektrycznym jest słyszalny wyraźniej niż w spalinowym. Aby zapobiec hałasom o niskiej częstotliwości, niekiedy postrzeganym jako zmniejszające komfort, liczne wnęki w nadwoziu wypełniono pianką wygłuszającą (akustyczną). Wysokoczęstotliwościowe składowe szumu wiatru zostały zredukowane m.in. dzięki ulepszonym uszczelnieniom mocowania przedniej szyby i lusterek bocznych. Szczególną uwagę aeroakustycy zwrócili na uszczelnienia przejść pomiędzy bocznymi oknami. Wyciszenie kabiny dodatkowo poprawiają dostępne na życzenie przednie szyby dźwiękochłonne. Zabiegi objęły nawet panoramiczny dach – różne owiewki, osłony i uszczelki zapewniają niski poziom hałasu pomimo dużych rozmiarów okna dachowego.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.