Reklama

Automoto

Renault Pro+ poszerza swoją ofertę elektrycznych samochodów dostawczych o dwa nowe modele

Artykuł Partnera
Dodano: 16.01.2017
30853_glowne
Share
Udostępnij

Renault Pro+ prezentuje na salonie w Brukseli swoje dwa najnowsze modele elektryczne: Nowe Kangoo Z.E. i Mastera Z.E.

Nowe Kangoo Z.E.: jest to nowa wersja Kangoo Z.E. – furgonetki z napędem elektrycznym, która od 6 lat jest liderem w swoim segmencie w Europie – wyposażona w nowy akumulator i nowy silnik. Nowe Kangoo Z.E. dysponuje dzięki temu zwiększonym o ponad 50% zasięgiem, wynoszącym obecnie 270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km. To największy zasięg na rynku lekkich elektrycznych samochodów dostawczych.

Master Z.E.: jest to model stanowiący wizytówkę know-how Renault, lidera na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Wkrótce trafi do oferty w segmencie dużych furgonów. Master Z.E. zachowuje wszystkie zalety Mastera – modelu, który wyznacza standardy w tym segmencie.

Renault Pro+ poszerza w ten sposób swoją ofertę elektrycznych samochodów dostawczych która obecnie obejmuje 4 modele: Twizy Cargo (czterokołowy pojazd z bagażnikiem, wprowadzony na rynek w 2014 r.), oraz Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.

Wprowadzając na rynek tę unikalną w skali światowej, stworzoną „na miarę” gamę samochodów elektrycznych, Renault Pro+ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych oraz wyzwaniom w zakresie ochrony środowiska. Renault Pro+ poszerza tę ofertę o liczne usługi, w szczególności usługi mobilne, stworzone specjalnie dla użytkowników samochodów dostawczych.

Renault Pro+ jest liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Wprowadzając do oferty Nowe Kangoo Z.E. i Mastera Z.E., Renault Pro+ rozbudowuje swoją ofertę szytych „na miarę” aut oraz usług, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb klientów biznesowych. Jesteśmy przekonani, że nasi biznesowi klienci docenią zalety samochodów zeroemisyjnych* oraz oferowane usługi mobilne, które przyczynią się do rozwijania ich biznesu i lepszych wrażeń z jazdy”.

Dwa nowe samochody dostawcze z napędem elektrycznym

Kangoo Z.E. jest od 6 lat liderem na europejskim rynku furgonetek z napędem elektrycznym. Model ten sprzedał się w liczbie ponad 25 tys. sztuk od jego wprowadzenia na rynek w październiku 2011 r. Nowe Kangoo Z.E. wyposażono w nowy typ akumulatora trakcyjnego i nowy silnik. Dzięki tym zmianom dysponuje ono obecnie zasięgiem wynoszącym 270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km. Nowe Kangoo Z.E. będzie produkowane we Francji i trafi do sprzedaży na rynki Europy w połowie 2017 roku.

W segmencie dużych furgonów oferta modeli z napędem elektrycznym jest ograniczona. Wraz z Masterem Z.E. Renault Pro+ wprowadza do tego segmentu ofertę pojazdu z napędem elektrycznym, opierając się na swoim bogatym doświadczeniu i pozycji lidera na rynku samochodów elektrycznych
w Europie. Master Z.E. jest produkowany we Francji i trafi do sprzedaży na rynek europejski pod koniec 2017 roku.

Nowe Kangoo Z.E.: lider na europejskim rynku furgonetek z napędem elektrycznym z większym o ponad  50% zasięgiem

Kangoo Z.E. jest pionierem i zarazem liderem na rynku furgonetek z napędem elektrycznym w Europie. Od dnia wprowadzenia do sprzedaży furgonetka ta zdobyła wiele nagród i wyróżnień, takich jak np. tytuł „International Van of the Year 2012”. Kangoo Z.E. to samochód doceniany przez klientów biznesowych przywiązujących znaczenie do ochrony środowiska. Chwalą oni również przyjemność jazdy, możliwości ładunkowe tego modelu oraz konkurencyjne koszty eksploatacji.

Nowe Kangoo Z.E. jest oferowane w równie szerokiej gamie wersji co Kangoo Z.E. Dostępnych jest tyle samo wersji nadwoziowych i opcji (2 długości: 4,28 m i 4,66 m, 2 lub 5 siedzeń, 3 odmiany). Dysponuje ono przestrzenią ładunkową o objętości od 3 do 4,6 m3 oraz ładownością 650 kg. Może też być wyposażone w różne rodzaje zabudowy, zależnie od potrzeb klientów biznesowych (chłodnia, karetka, pickup i in.) Zapewnia charakterystyczną dla aut z napędem elektrycznym elastyczną i płynną jazdę, porównywalną z autami z automatyczną skrzynią biegów.

Nowe Kangoo Z.E. oferuje szereg istotnych nowości i innowacyjnych rozwiązań: nowy akumulator trakcyjny, nowy silnik, nowy mocniejszy układ ładowania, pompę ciepła w układzie klimatyzacji oraz nowe usługi mobilne. Nowe Kangoo Z.E. oferuje największy zasięg na rynku lekkich samochodów dostawczych.

Nowy akumulator trakcyjny i nowy silnik, znacznie zwiększające zasięg auta:  270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km

Nowe Kangoo Z.E. zyskuje większy zasięg dzięki nowemu akumulatorowi „Z.E. 33” o pojemności
33 kWh.

  • Nowe Kangoo Z.E. dysponuje zasięgiem 270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km
    w poprzedniej generacji tego modelu.
  • W objazdowym cyklu dostawczym w rzeczywistych warunkach odpowiada to zasięgowi 200 km na jednym ładowaniu.

Ten nowy akumulator, owoc know-how Renault i firmy LG Chem, opiera się na innowacyjnym rozwiązaniu zwiększającym jego gęstość energetyczną. Pozwala to zwiększyć zdolność magazynowania energii akumulatora przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych i pojemności użytecznej samochodu. Jego optymalizacja nie polega na zwiększeniu liczby modułów, ale na poprawie parametrów chemicznych poszczególnych ogniw w celu zwiększenia gęstości energetycznej akumulatora. Udało się tego dokonać bez obniżenia niezawodności i bezpieczeństwa użytkowania.

Nowe Kangoo Z.E. posiada także nowy silnik o wysokiej sprawności energetycznej oraz zoptymalizowany układ elektronicznej kontroli akumulatora. Ograniczają one zużycie energii elektrycznej podczas jazdy, zachowując przy tym odpowiedni poziom mocy auta. Silnik R60 o mocy 44 kW (60 KM) jest 100-procentowym produktem Renault, stworzonym na bazie silnika R75/90 napędzającego ZOE. Jest produkowany w zakładzie w Cléon, we Francji, flagowym zakładzie Grupy produkującym nowoczesne silniki i skrzynie biegów.

Nowy układ ładowania: pełne ładowanie w ciągu 6 godzin i wydłużenie zasięgu o 35 km po 1 godzinie ładowania

Nowe Kangoo Z.E. jest wyposażone w układ ładowania nowej generacji o mocy 7 kW AC/32A ze źródeł prądu zmiennego jednofazowego 230 V.

Nowe Kangoo Z.E. ma krótszy czas ładowania: całkowite doładowanie akumulatora z terminalu WallBox 7 kW następuje po około 6 godzinach, czyli w niecałą noc, pozwalając zwiększyć zasięg auta.

Nowe Kangoo Z.E. odzyskuje 35 kilometrów zasięgu w ciągu 1 godziny ładowania (w umiarkowanym klimacie), czyli mniej więcej w takim czasie, jaki zajmuje przerwa na posiłek czy załadowanie pojazdu przed wyruszeniem w kolejną trasę.

Nowe Kangoo Z.E. może dzięki temu jeździć przez cały dzień, a nawet pokonać dwie trasy objazdowe (rano i po południu). Pozwala to zoptymalizować dzień pracy oraz jakość usługi dla klientów.

Nowe Kangoo Z.E. jest wyposażone w standardzie w przewód ładowania akumulatora z terminali typu WallBox oraz terminali publicznych. Jest ono również wyposażone w przewód ładowania z gniazdek domowych lub zabezpieczonych (dostępny w standardzie lub w opcji, zależnie od kraju).

Pompa ciepła: pierwsze tego typu rozwiązanie zwiększające zasięg pojazdów w codziennym użytkowaniu

Nowe Kangoo Z.E. jest wyposażone w prawdziwą nowość w świecie samochodów dostawczych z napędem elektrycznym: jest to pompa ciepła sprzężona z układem klimatyzacji, umożliwiająca utrzymanie wysokiego zasięgu przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Pompa pozwala zwiększać zasięg pojazdu w sezonie jesienno-zimowym poprzez ograniczenie wykorzystania bardzo energochłonnych oporowych nagrzewnic elektrycznych, skracających zasięg pojazdu.

Nowe Kangoo Z.E. jest pierwszym elektrycznym samochodem dostawczym wyposażonym w tego typu rozwiązanie.

Dzięki wykorzystaniu systemu wstępnego schładzania lub podgrzewania kabiny (z możliwością ustawianie godziny jego włączenia za pośrednictwem smartfona lub przycisków w kierownicy) można
z wyprzedzeniem ogrzać lub schłodzić wnętrze auta, gdy jest podłączone do terminala ładowania.

Nowe Kangoo Z.E. przeznaczone na kraje o zimnym klimacie może też być wyposażone w dodatkową niezależną nagrzewnicę na olej napędowy, zapewniającą użytkownikowi należyty komfort cieplny podczas silnych mrozów bez skracania zasięgu auta.

Nowe usługi mobilne: Z.E. Trip i Z.E. Pass

Z.E. Trip i Z.E Pass to dwie usługi ułatwiające ładowanie akumulatora trakcyjnego z publicznych terminali na terenie Europy, podczas jazdy. Aktualnie na terenie Europy istnieje około 80 tys. publicznych terminali ładowania akumulatorów. Usługi te będą stopniowo rozszerzane na wszystkie kraje Europy w ciągu
2017 roku.

Z.E. Trip: lokalizacja wszystkich terminali za pośrednictwem systemu nawigacji R-LINK w samochodzie.

Dzięki niej kierowca może zlokalizować wszystkie ogólnodostępne terminale ładowania w głównych krajach Europy. Usługa Z.E. Trip jest dostępna za pośrednictwem systemu nawigacji Renault R-LINK. Można w ten sposób wybrać żądany terminal ładowania i prosto do niego dojechać.

Funkcja Z.E. Trip informuje o dostępności w czasie rzeczywistym każdego z terminali, wskazując kierowcy wolne punkty ładowania. Informuje ona również kierowcę o rodzaju terminala i jego kompatybilności z instalacją auta. Przy planowaniu trasy z wyprzedzeniem, użytkownik ma również możliwość zapoznania się z rozmieszczeniem terminali ładowania na stronie internetowej Renault lub na swoim koncie MyRenault.

Z.E.Pass: jedna aplikacja zapewniająca dostęp i płatności dla maksymalnej liczby terminali ładowania ze smartfona lub tabletu.

Aplikacja Z.E. Pass umożliwia ładowanie akumulatora niezależnie od operatora danego terminala w przypadku większości publicznych terminali na terenie Europy. Kierowca ma możliwość identyfikowania dostępnych terminali i sprawdzenia ich kompatybilności z samochodem. Może również porównać ceny ładowania w znajdujących się w okolicy punktach bezpośrednio na swoim smartfonie lub tablecie. Ma dostęp do maksymalnej liczby terminali bez konieczności wykupu oddzielnych abonamentów dla każdej  z sieci i płaci za ładowanie za pomocą dedykowanej aplikacji w smartfonie (z systemem iOS lub Android) lub karty zbliżeniowej (technologia RFID).

Ponadto Nowe Kangoo Z.E. dysponuje gamą usług ułatwiających korzystanie z samochodów z napędem elektrycznym:

My Z.E. Connect

Usługa ta zapewnia użytkownikowi dostęp do danych dotyczących pojazdu za pośrednictwem smartfona lub komputera podłączonego do Internetu: stan naładowania akumulatora, zasięg na aktualnym zapasie energii, historia ładowań, programowanie komunikatów ostrzegawczych oraz zalecenia.

My Z.E. Connect Pro

My Z.E. Connect Pro jest serwisem internetowym, umożliwiającym przesył nieprzetworzonych danych dotyczących akumulatorów trakcyjnych w pojazdach flotowych. Usługa ta umożliwia przesył w czasie rzeczywistym danych dotyczących poziomu naładowania akumulatora, ich przetworzenie oraz odtworzenie w urządzeniu użytkownika.

Narzędzie to ułatwia codzienne korzystanie z floty pojazdów, zdalne zarządzanie zasięgiem, inteligentną nawigację oraz wykorzystanie tych danych w narzędziach użytkowanych przez firmy.

My Z.E. Inter@ctive

Usługa ta umożliwia interaktywną komunikację z pojazdem za pośrednictwem smartfona lub komputera połączonego z Internetem: wstępne ogrzanie lub schłodzenie kabiny za pośrednictwem układu klimatyzacji lub pompy ciepła o zaprogramowanej godzinie, zaprogramowanie ładowania (wybór godziny rozpoczęcia ładowania, aby skorzystać z tańszej taryfy za prąd lub z maksymalnej dostępnej mocy, bądź też w zależności od kosztu i bilansu CO2 dla zużytej energii elektrycznej).

Nowe Kangoo Z.E., produkowane w zakładzie Renault w Maubeuge – powszechnie uznane know-how i najwyższy poziom jakości

Zakład Renault w Maubeuge (MCA, Maubeuge Construction Automobile) to:

  • Zakład produkcji nadwozi i montażu wyposażony w kompletną linię produkcyjną: tłocznia, wydział montażu nadwozi, wydział lakierniczy i wydział montażu (na wyjściu z wydziału montażu pojazdy są testowane na torze prób przed ich dostarczeniem do sieci).
  • Elastyczna linia produkcyjna, zgodna ze standardami Aliansu Renault-Nissan.
  • Produkcja Kangoo w wersji osobowej i dostawczej od 2007 r., Kangoo Z.E – od 2011 r., Mercedesa Citana – od 2012 r. (w ramach nawiązanej w 2010 r. współpracy między
    Renault-Nissanem i Daimlerem).
  • Produkcja w 2015 r.: 151 064 samochody.
  • 60% produkcji jest eksportowane i trafia na rynki około 30 krajów.
  • 2 220 pracowników.
  • Prawie 84 ha powierzchni, w tym 23 ha powierzchni zabudowy krytej.
  • Zgodność z ISO 9001 (norma dotycząca jakości) i z ISO 14001 (norma dotycząca ochrony środowiska), certyfikat HPR (Highly Protected Risk) wysokiego stopnia ochrony przeciwpożarowej.

Zarządzanie różnorodnością na potrzeby oferty dopasowanej do potrzeb klientów

Zakład charakteryzuje się dużą różnorodnością produkcji i bardzo rozbudowaną gamą produktów, obejmującą 4 rodziny pojazdów, przy czym wszystkie powstają na tej samej linii produkcyjnej. Kangoo jest dostępne w wersji „kombivan” (Kangoo i Grand Kangoo osobowe), jak również w wersji dostawczej, przeznaczonej dla klientów biznesowych. Kangoo w wersji dostawczej jest dostępne w trzech długościach nadwozia (3,89 m – Kangoo Express Compact, 4,28 m – Kangoo Express i 4,66 m – Kangoo Express Maxi). Kangoo Z.E. jest dostępne w dwóch długościach nadwozia (4,28 m – Kangoo Z.E. i 4,66 m – Kangoo Z.E. Maxi). Mercedes Citan, zbudowany na platformie Kangoo, również powstaje na tej samej linii produkcyjnej.

Na terenie zakładu działa też komórka Renault Tech zajmująca się personalizacją samochodów oraz wykonująca zabudowy i doposażenia na specjalne zamówienie, np. dla klientów flotowych bądź rzemiosła.

Cel: zero usterek

Mając na uwadze osiągnięcie trwałego zadowolenia klientów, Alians Renault-Nissan opracował specjalną strategię, której jednym z elementów jest osiągnięcie zerowego poziomu usterek  w należących do niego zakładach produkcyjnych. Strategia ta opiera się na wspólnym dla Renault i Nissana systemie zarządzania produkcją Alliance Production Way, wykorzystującym najlepsze kryteria wyników w zakresie produkcji, opracowane zarówno w fabrykach Renault, jak i Nissana. Ta polityka projakościowa opiera się na kilku punktach, w szczególności na zapewnianiu zgodności ze standardami i na szybkości reagowania. Zapewnianie zgodności ze standardami, mające służyć zmniejszeniu liczby usterek podczas produkcji, odbywa się trójkierunkowo: dobra organizacja stanowiska pracy, przestrzeganie procedur i należyte przeszkolenie pracowników. Szybkie reagowanie ma na celu uniemożliwienie rozprzestrzeniania się wykrytego problemu na linii montażowej oraz znalezienie rozwiązania umożliwiającego jego wyeliminowanie. Efektem podjętych działań było zmniejszenie w zakładzie w Maubeuge o 30% liczby usterek wykrywanych przez pracowników kontroli jakości i również o 30% liczby usterek sygnalizowanych przez klientów. Wymóg zapewniania jakości został dodatkowo wzmocniony w związku ze współpracą z Daimlerem i produkcją Mercedesa Citana. Ponadto w celu uzyskania całkowitego zadowolenia klientów, 100% samochodów podlega kontrolom statycznym i na torze prób.

Liczący się podmiot gospodarczy w regionie Val de Sambre

Uruchomiony w 1971 r. przez Société des Usines Chausson (SUC) zakład w Maubeuge, obejmujący początkowo dwa wydziały (tłocznia i montaż nadwozi), stał się w 1978 r. w pełni spółką zależną Renault. W 1993 r. została podjęta decyzja o ulokowaniu wyłącznie w tym zakładzie produkcji modelu Kangoo. Przy zatrudnieniu wynoszącym 2 220 pracowników, MCA jest największym prywatnym pracodawcą w regionie Sambre-Avesnois.

Master Z.E. – model będący wizytówką know-how Renault w zakresie pojazdów dostawczych wkrótce pojawi się w segmencie dużych furgonów

Master Z.E. jest to model stanowiący wizytówkę know-how Renault, lidera na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie, i zachowujący wszystkie zalety, które złożyły się na sukces Mastera, wzorcowego modelu w segmencie dużych furgonów.

Master jest dużym furgonem („heavy van”) o solidnym i pełnym wyrazu designie, chwalonym za zachowanie na drodze i uznawanym za jeden z wzorcowych modeli w swoim segmencie  (Top 3 w Europie). Cechuje się dużą łatwością załadunku towarów, w połączeniu ze znacznymi wymiarami użytecznymi, doskonałą ergonomią oraz bezpieczeństwem czynnym i biernym na najwyższym poziomie. Master to prawdziwe miejsce do pracy (mobilne biuro), ale przede wszystkim wydajne i bezpieczne narzędzie, docenione od dnia jego debiutu rynkowego w 2010 r. przez ponad 475 tys. klientów.

Master z napędem elektrycznym skierowany jest przede wszystkim do operujących w aglomeracjach miejskich klientów flotowych, zajmujących się dostawami „na ostatnim kilometrze”, jak również do urzędów miejskich w dużych miastach i samorządów lokalnych.

W Masterze Z.E. wykorzystano bogate know-how Renault – lidera na rynku samochodów z napędem elektrycznym w Europie

Master Z.E. to doskonała wizytówka kompetencji technicznych i technologicznych Renault: kwintesencja know-how w zakresie samochodów dostawczych, w połączeniu z bogatym doświadczeniem lidera na rynku samochodów z napędem elektrycznym w Europie. W modelu Master Z.E. wykorzystane zostały najnowsze technologie Renault w zakresie samochodów z napędem elektrycznym. Zastosowano w nim wydajny silnik o wysokiej sprawności energetycznej oraz najnowszy typ akumulatora z elektronicznym układem optymalizacji jego działania. W rezultacie powstał duży furgon o parametrach ładowności, zasięgu i czasów ładowania akumulatora trakcyjnego idealnie dostosowanych do działalności klientów biznesowych operujących w środowisku miejskim i podmiejskim.

Master Z.E. jest wyposażony w akumulator „Z.E. 33” o pojemności 33 kWh.

Ten nowy akumulator został opracowany wspólnie przez Renault i firmę LG Tech. Owocem ich współpracy jest bardzo istotna innowacja: większa gęstość energetyczna, uzyskana poprzez udoskonalenie właściwości chemicznych ogniw akumulatora.

Master Z.E. jest napędzany silnikiem elektrycznym R75 o wysokiej sprawności energetycznej  i mocy 57 kW (76 KM), stworzonym na bazie silnika ZOE. Ten sprawdzony silnik, produkowany  w zakładzie w Cléon (Francja), pozwala Masterowi Z.E. poruszać się z wielką swobodą w środowisku miejskim i podmiejskim. Master Z.E. może poruszać się z maksymalną prędkością 115 km/h, która może zostać ograniczona zależnie od potrzeb klienta.

Master Z.E. dysponuje zasięgiem 200 km w cyklu NEDC, dobrze dostosowanym do codziennych dostaw „na ostatnim kilometrze” w środowisku miejskim.

Na doładowanie akumulatora Mastera Z.E. potrzeba niecałej nocy: pełne doładowanie z WallBoxu 7 kW następuje w ciągu 6 godzin.

W późniejszym terminie w ofercie wyposażenia Mastera Z.E. pojawią się odpowiadające specyfice tego modelu: R-Link z usługami mobilnymi, wstępna klimatyzacja, ograniczanie prędkości dla pojazdów flotowych oraz Z.E. Voice (system dźwiękowego ostrzegania pieszych). Ogranicznik prędkości pozwoli w szczególności klientom flotowym ograniczyć prędkość maksymalną pojazdów udostępnianych użytkownikom, przy zachowaniu niezmienionego zasięgu.

Master Z.E. zachowuje wszystkie zalety Mastera – modelu, który wyznacza standardy w segmencie dużych furgonów

Master Z.E. to cała gama pojazdów wychodzących naprzeciw różnorodnym potrzebom klientów biznesowych.

Master Z.E. jest oferowany w 4 wersjach, 3 długościach i 2 wysokościach.

  • W przypadku zabudowy typu furgon, Master Z.E. jest dostępny w 3 wersjach: L1H1, L2H2 i L3H2.
  • Master Z.E. jest ponadto dostępny w wersji platformy z kabiną L3.

Umieszczenie akumulatora trakcyjnego i silnika elektrycznego w dużym furgonie nie jest technicznie proste. Renault wykorzystało całe swoje bogate doświadczenie w celu stworzenia elektrycznej odmiany Mastera, która zachowałaby wszelkie zalety pierwowzoru, w szczególności pod względem wymiarów przestrzeni ładunkowej. Cel był prosty – samochód miał spełnić wyzwania związane z dostawami „na ostatnim kilometrze” w środowisku miejskim.

Przestrzeń ładunkowa jest dokładnie taka sama jak w wersji spalinowej. Uzyskano to dzięki umieszczeniu akumulatora pod podłogą, co było możliwe ze względu na zoptymalizowane wymiary nowego akumulatora „Z.E. 33 kWh”. Objętość użyteczna Mastera Z.E. może wynosić od 8 do 22 m3 , zależnie od konfiguracji.

  • Furgony Master Z.E. dysponują objętością użyteczną od 8 do 13 m3. Wersja L3H2 posiada długość załadunku wynoszącą do 3,73 m, wysokość użyteczną 1,89 m i szerokość użyteczną 1,38 m między nadkolami (1,76 m nad nadkolami).
  • Dzięki ładowności wynoszącej maksymalnie 1 400 kg (w zależności od wyposażenia), wersja platforma z kabiną L3 pozwala na montaż wielu różnych rodzajów zabudowy, w szczególności zabudowy do przewozu ładunków wielkoprzestrzennych, o objętości ładunkowej do 22 m3.

Furgony Master Z.E. zapewniają ładowność od 1 000 do 1 100 kg (zależnie od wersji i wyposażenia), spełniającą potrzeby większości klientów biznesowych zajmujących się dostawami „na ostatnim kilometrze” w środowisku miejskim.

Próg załadunku jest jednym z najniższych w tym segmencie aut (54-56 cm), a drzwi o kącie otwarcia 270 stopni (w opcji w zależności od wersji) ułatwiają załadunek/wyładunek towarów.

Dzięki innowacyjnym w tym segmencie lusterkom bocznym „Wide View” redukującym martwe pole widzenia, kamerze cofania (z ekranem wbudowanym w wewnętrzne lusterko wsteczne) czy radarowi cofania, Master Z.E. staje się najlepszym partnerem dostaw w środowisku miejskim.

Napęd elektryczny nie wpłynął w żadnym stopniu na pogorszenie ergonomii, komfortu i zachowania na drodze. Kabina Master Z.E. zapewnia wciąż bardzo wysoki poziom komfortu kierowcy i pasażerom na przednich siedzeniach – to prawdziwe mobilne biuro z licznymi ergonomicznymi schowkami. Master Z.E. cechuje się równie doskonałym zachowaniem na drodze co model, na bazie którego został stworzony.


Rozbudowana oferta usług Renault Pro+ stworzonych „na miarę”

Oprócz gamy elektrycznych samochodów dostawczych, Renault Pro+ rozwija również ofertę usług przeznaczonych dla klientów biznesowych:

• Upowszechniane będą usługi mobilne, w szczególności takie jak „Fleet Management”.

• Rozbudowywana zostanie specjalistyczna sieć obsługi, obejmująca obecnie 650 punktów w 41 krajach.

• Zabudowy są coraz bardziej zróżnicowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów dzięki sieci 400 autoryzowanych wykonawców w 29 krajach.

Coraz powszechniejsze usługi mobilne

Gama samochodów dostawczych Renault z napędem elektrycznym dysponuje już obecnie licznymi usługami mobilnymi, takimi jak ostatnio wprowadzone Z.E. Trip i Z.E. Pass (patrz część 1).

Inne usługi mobilne przeznaczone dla klientów biznesowych trafią do oferty Renault Pro+ w 2017 roku, zaczynając od jakimi są „Fleet Management” (zarządzanie flotą pojazdów).

„Fleet Management”

Zarządzanie flotą pojazdów jest usługą telematyczną, pozwalającą na automatyczne udostępnianie danych na temat parku pojazdów kierownikom flot.

Usługa ta eliminuje konieczność zbierania danych od kierowców lub z komputerów pokładowych pojazdów, zapewniając osobom zarządzającym flotą bezpośredni dostęp do potrzebnych im informacji, takich jak przebieg, zasięg, zużycie energii elektrycznej, ciśnienie w oponach czy też przebieg pozostały do następnego przeglądu.

Usługa ta pozwala na:

• Obniżenie kosztów eksploatacyjnych floty poprzez oszczędności z tytułu zmniejszenia zużycia paliwa oraz zarządzania i wykonywania przeglądów zapobiegawczych.

• Lepsze zarządzanie flotą dzięki lepszej informacji o pojazdach na podstawie wiarygodnych, precyzyjnych
i zróżnicowanych danych.

• Propagowanie ekojazdy, a w konsekwencji zmniejszanie kosztów, obniżenie emisji CO2, jak również zwiększenie bezpieczeństwa poprzez poprawę zachowań za kierownicą.

Stale rozbudowywana specjalistyczna sieć

Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ spełnia specyficzne oczekiwania klientów biznesowych. Mogą z niej zatem korzystać również użytkownicy elektrycznych samochodów dostawczych.

Zaletą tej wyspecjalizowanej sieci jest:

  • stała obecność doradców handlowych i serwisowych wyznaczonych do obsługi samochodów dostawczych i specjalnie przeszkolonych w tej dziedzinie
  • łatwy wybór produktu i usług: ekspozycja pełnej gamy samochodów dostawczych, w tym furgonów
    z zabudowami, jazdy próbne bez konieczności wcześniejszego umawiania, szczegółowa oferta handlowa dostępna w szybkim czasie
  • ułatwienia zapewniające stałą dostępność samochodów: przegląd pojazdu bez umawiania wizyty, wydłużone godziny pracy serwisu, samochody zastępcze.

Na koniec 2016 roku wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ obejmowała około 650 punktów w 41 krajach.

Coraz bogatszy wachlarz oferowanych rodzajów zabudów

• Renault Pro+ to również sieć 400 autoryzowanych wykonawców zabudów w 29 krajach, oferujących zabudowy pojazdów dostawczych spełniające specyficzne potrzeby każdego klienta biznesowego.

• Renault Pro+ oferuje na przykład, dzięki autoryzowanym wykonawcom, szeroką gamę pojazdów z zabudowami na bazie swoich elektrycznych modeli dostawczych np.: samochody-chłodnie, Kangoo Pick-Up

• Możliwa jest również personalizacja modeli elektrycznych dzięki fabrycznie montowanym bardzo specjalistycznym opcjom i elementom wyposażenia (nietypowe kolory nadwozia, aranżacje wnętrza, oznakowanie).

• Renault było pierwszym producentem samochodów, który wdrożył procedurę autoryzacji firm zabudowujących, usprawniającą proces reagowania na potrzeby klienta, ułatwiającą relacje z producentami zabudów i nadwozi oraz podnoszącą jakość usług i produktów.

• Autoryzowane firmy zabudowujące posiadają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą uzyskać niezbędne informacje techniczne, rysunki oraz zadać pytania działowi wsparcia technicznego.

• Dział Zabudów oraz Dział Jakości Renault wspomagają sieć autoryzowanych firm nadwoziowych na całym świecie i regularnie przeprowadzają audyty w celu wyboru nowych firm zabudowujących lub odnowienia istniejących umów.

• W oparciu o swoje bogate doświadczenie, Renault wybiera również wzorcowych producentów nadwozi i zabudów, którzy spełniają wymogi międzynarodowych przetargów.

Renault – lider na europejskim rynku samochodów elektrycznych

• Po drogach Europy jeździ już ponad 100 tys. samochodów elektrycznych Renault. We Francji jest ich ponad 50 tys.

• Renault może poszczycić się największą sprzedażą samochodów elektrycznych na terenie Europy od 2010 r.

• Ponad 1/4 sprzedawanych w Europie samochodów elektrycznych stanowią pojazdy marki Renault.

• We Francji – największym europejskim rynku pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych – modele marki Renault stanowią ponad połowę sprzedawanych samochodów elektrycznych.

• Renault ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym.

• Renault Kangoo Z.E. jest najlepiej sprzedającym się w Europie elektrycznym pojazdem dostawczym.

• Alians Renault-Nissan jest liderem na światowym rynku samochodów elektrycznych – ponad 50% światowej sprzedaży stanowią modele Aliansu.

Renault Pro+, liczący się gracz na rynku samochodów dostawczych

Pod koniec 2015 r. Renault stworzyło markę ekspercką Renault Pro+ do obsługi klientów biznesowych na całym świecie oraz przygotowało ofertę dedykowanych im produktów i usług. Celem Renault Pro+ jest ułatwienie działalności klientom biznesowym poprzez proponowanie rozwiązań pozwalających im zwiększyć efektywność.

  • Rozbudowana gama pojazdów dostawczych, od furgonetki po duży furgon.
    • Kangoo, dostępne w 65 różnych wersjach
    • Trafic, dostępny w 270 różnych wersjach
    • Master, dostępny w 350 różnych wersjach
  • Udana ofensywa na rynku pick-upów: wprowadzenie w 2015 r. na rynki Ameryki Łacińskiej półtonowego pick-upa Duster Oroch o ładowności pół tony, plasującego się obecnie
    w czołówce swojego segmentu oraz wprowadzenie w 2016 r. modelu Alaskan o ładowności jednej tony, przeznaczonego na rynki całego świata.
  • Gama elektrycznych samochodów dostawczych – jedyna tego rodzaju na świecie – obejmująca modele Twizy Cargo, Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.
  • Wyspecjalizowana sieć (sprzedaży i obsługi posprzedażnej) obejmująca na koniec 2016 r.
    650 centrów Renault Pro+ w 41 krajach, dedykowana do obsługi klientów biznesowych, spełniająca bardzo wysokie standardy.
  • Sieć 400 autoryzowanych producentów zabudów w 29 krajach, umożliwiająca adaptację samochodu do specyficznych potrzeb każdego klienta.
  • Biuro konstrukcyjne wyspecjalizowane w samochodach dostawczych w Villiers Saint Frédéric, we Francji.
  • Zakłady produkcyjne: Europa (3 zakłady we Francji), Ameryka Łacińska (Argentyna, Brazylia)
    i Afryka (Maroko).
  • Sprzedaż samochodów dostawczych w ponad 110 krajach, kluczowe znaczenie rynku europejskiego, brazylijskiego, argentyńskiego, tureckiego, australijskiego i rumuńskiego.
    • 387 tys. sprzedanych samochodów w 2015 r. (+12,4%) pomimo spadku na światowym rynku
      o 6,3%.
    • 386 tys. samochodów sprzedanych na koniec listopada 2016 r, czyli +13,5 % w porównaniu do wyniku na koniec listopada 2015 r.
  • Lider na rynku samochodów dostawczych w Europie od 18 lat (na koniec 2015 r.)
    • Numer 1 we Francji, Portugalii i Belgii
    • Numer 2 w Hiszpanii, Polsce, Bułgarii, Słowenii, Łotwie, Chorwacji, Islandii
    • Numer 3 we Włoszech, Danii, Szwecji, Irlandii, na Węgrzech, Litwie, w Estonii
  • Mocna pozycja na wielu rynkach, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej (numer 2 w Argentynie, numer 3 w Kolumbii) dzięki:
  • Kangoo – numer 1 w swoim segmencie w Argentynie, numer 2 w Brazylii i w Australii
  • Trafic – numer 1 w Kolumbii
  • Master – numer 1 w Brazylii, numer 2 w Kolumbii, numer 3 w Argentynie i w Australii
  • Duster Oroch – numer 1 w Argentynie i w Kolumbii, numer 3 w Brazylii.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy