Strona główna>Automoto>Rozmawiaj ze swoim Mercedesem jak z człowiekiem Asystent głosowy MBUX z funkcją wiedzy ogólnej opartą na sztucznej inteligencji (AI)
Automoto
Rozmawiaj ze swoim Mercedesem jak z człowiekiem Asystent głosowy MBUX z funkcją wiedzy ogólnej opartą na sztucznej inteligencji (AI)
Źródło: Mercedes-Benz Polska
Dodano: 13.01.2025
Foto: Serwis prasowy Mercedes-Benz Polska
Udostępnij
Asystent głosowy MBUX wzbogacony o sztuczną inteligencję zapewnia dokładne i aktualne odpowiedzi na szeroki zakres pytań
Najnowsza technologia ChatGPT dostarcza odpowiedzi za pośrednictwem usługi Microsoft Azure OpenAI i danych z wyszukiwarki Microsoft Bing
Harmonijna interakcja w połączeniu z historią dialogów pozwala zadawać pytania uzupełniające i umożliwia kontynuację komunikacji
Bezpłatna aktualizacja dla ponad 3 milionów samochodów dostępna już teraz
Stuttgart. Mercedes-Benz ponownie wykorzystuje moc sztucznej inteligencji (AI) – tam razem do poszerzenia możliwości swojego Asystenta głosowego MBUX o nową funkcję. Korzystając z AI, może on teraz udzielać aktualnych odpowiedzi na pytania z wiedzy ogólnej. W tym celu inicjuje wyszukiwanie w wyszukiwarce Microsoft Bing, a następnie tworzy odpowiedzi w naturalnym języku za pomocą technologii ChatGPT, poprzez usługę Microsoft Azure OpenAI. W ubiegłym roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów wprowadził ChatGPT jako program beta w USA, a teraz po raz pierwszy oferuje tę funkcjonalność w swoich seryjnych autach.
Dzięki nowej funkcji użytkownicy mogą zadawać Asystentowi głosowemu MBUX wszelkiego rodzaju pytania z wiedzy ogólnej – od popkultury po geografię, nauki ścisłe, zdrowie i historię – i uzyskać szczegółowe informacje w ramach swobodnej rozmowy ze swoim samochodem. Co istotne, inteligentny system jest „świadomy kontekstu”. Oznacza to, że może odpowiadać na dodatkowe zapytania o kolejne informacje, nawet jeśli użytkownik posługuje się niejasnym słownictwem. Przykład: „Ile nagród Grammy zdobyła Alicia Keys?”. Po otrzymaniu odpowiedzi (16) można dodać: „A kiedy była pierwsza?”, a system odpowie poprawnie (Najlepszy nowy artysta, 2002 rok), ponieważ rozumie już kontekst. Ponadto klienci nadal mogą korzystać z Asystenta głosowego MBUX do uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące wielu codziennych kwestii, takich jak prognoza pogody, kursy akcji, doniesienia medialne czy wyniki zawodów sportowych.
„Wzbogacając naszego Asystenta głosowego MBUX o funkcję wiedzy ogólnej opartą na sztucznej inteligencji, ułatwiamy klientom łączenie się z samochodem w angażujący i satysfakcjonujący sposób. Nasze wyjątkowe oprogramowanie AI płynnie współpracuje z ChatGPT i wyszukiwarką Bing, aby dostarczać informacje w sposób tak precyzyjny jak nigdy dotąd. To kolejny dowód kompetencji na naszej drodze do hiperpersonalizowanego doświadczenia użytkownika w samochodzie” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii, rozwoju i zakupów.
Użytkownicy mogą korzystać z harmonijnego doświadczenia, ponieważ nowa funkcja jest bezpośrednio zintegrowana z Asystentem głosowym MBUX. Podobnie jak wcześniej można go aktywować hasłem „Hej Mercedes” – co nie tylko ułatwia użytkowanie, ale i zapewnia bezpieczne wrażenia z jazdy, ponieważ rozmowa odbywa się całkowicie bez użycia rąk. Alternatywnie do aktywacji asystenta służy przycisk mowy na kierownicy. Aby zmaksymalizować funkcjonalność, system przechowuje historię rozmów z ostatniej godziny, co pozwala użytkownikowi zadawać pytania uzupełniające.
Nowa funkcja już teraz jest dostępna jako bezpłatna aktualizacja dla ponad 3 milionów samochodów z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX. Początkowo będzie oferowana w trzech językach: niemieckim, brytyjskim angielskim i amerykańskim angielskim. Użytkownicy z innych rynków mogą wypróbować nową funkcję po zmianie języka swojego systemu.
Zaawansowana sztuczna inteligencja zapewnia kompleksową prywatność danych
Dzięki nowej funkcji Mercedes-Benz wykorzystuje moc wiodących generatywnych modeli sztucznej inteligencji usługi Azure OpenAI, wspieranych przez korporacyjne funkcje zapewniające bezpieczeństwo, prywatność i niezawodność platformy chmurowej Azure. Mercedes-Benz zachowuje pełną kontrolę nad procesami IT przebiegającymi w tle. Wszystkie zebrane dane poleceń głosowych trafiają do inteligentnej chmury Mercedes-Benz, gdzie są anonimizowane i analizowane.
Aby zmniejszyć ryzyko dostępu klientów do toksycznych, szkodliwych, nielegalnych i kontrowersyjnych treści, Mercedes-Benz wdrożył narzędzie do analizy ryzyka, służące ocenie reakcji systemu i określeniu najlepszych praktyk w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia szkodliwych reakcji.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online Foto. Mercedes-Benz Polska link: https://www.czach.mercedes-benz.pl/ Źródło: Mercedes-Benz Polska
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.