Reklama

Automoto

2021 rok był znakomity i przełomowy dla marki Kia w Polsce pod wieloma względami

Materiał Partnera
Dodano: 24.01.2022
59394_tyt-resizer-750
Share
Udostępnij
już po 11 miesiącach ubiegłego roku Kia pobiła dotychczasowy rekord liczby rejestracji nowych samochodów osobowych i po raz pierwszy przekroczyła granicę 30 tysięcy aut zarejestrowanych w ciągu roku 
w 2021 roku zarejestrowano w Polsce w sumie 32.323 samochody osobowe marki Kia, czyli o aż 34% więcej niż w 2020 roku, co przełożyło się na wzrost udziału w rynku do 7,24% w porównaniu z 5,6% w 2020 roku
w ubiegłym roku Kia była drugą najchętniej wybieraną marką przez klientów prywatnych, ze wzrostem zainteresowania o aż 37,9%; niestety w ubiegłym roku na całym polskim rynku zakupy klientów prywatnych zmniejszyły się o -1,4%, jednak na tym polu marka Kia radziła sobie świetnie i odnotowała skokowy wzrost udziału rynkowego o 3,3% do poziomu 11,4%
odświeżenie wizerunku marki Kia na początku 2021 roku odzwierciedlało chęć dążenia do objęcia pozycji lidera w dziedzinie zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności i zostania ich wiodącym dostawcą
na koniec ubiegłego roku Kia była w Polsce drugą najchętniej wybieraną marką samochodów elektrycznych – 869 zarejestrowanych aut elektrycznych przełożyło się na 12,2% udziału w rynku i wzrost liczby rejestracji o 230% w porównaniu z udziałem w 2020 roku
pod względem liczby rejestracji aut elektrycznych w Polsce Kia tylko nieznacznie ustąpiła miejsca (o 53 sztuki) światowemu liderowi w tym segmencie – Tesli
liderem liczby rejestracji wśród elektrycznych SUV-ów, z udziałem w segmencie wynoszącym aż 36%, jest Kia e-Niro
udział marki Kia w segmencie aut hybrydowych typu plug-in w 2021 roku wyniósł 11%, co zapewniło jej pozycję na najniższym stopniu podium, a wyprzedzają ją jedynie marki premium – Mercedes i BMW
w 2021 roku liczba rejestracji aut typu PHEV marki Kia wzrosła o aż 200% w porównaniu do wyniku w 2020 roku, najpopularniejszy samochód hybrydowy typu plug-in w Polsce w ubiegłym roku to Kia XCeed; w TOP10 samochodów typu PHEV znalazły sią aż trzy modele marki Kia
Kia marką numer 2 również w najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmencie, czyli modeli typu SUV – Sportage, Niro oraz XCeed znalazły w sumie 13.206 nabywców, co stanowi 12,1% segmentu
bestsellerem marki Kia w Polsce po raz kolejny okazał się Sportage, na drugim miejscu uplasował się Ceed, a na trzecim – XCeed, tuż za podium znalazł się miejski crossover – Stonic
 
W 2021 roku na każde 100 nowych samochodów osobowych rejestrowanych w Polsce aż 7 wyjeżdżało z salonów marki Kia, która ma za sobą najbardziej udany rok w historii. Czwarta najchętniej wybierana marka w zestawieniu liczby zarejestrowanych nowych samochodów osobowych w Polsce, rekordowa wysokość sprzedaży i jej spektakularny wzrost oraz modele, które z powodzeniem rywalizują w najpopularniejszym segmencie, czyli w klasie aut typu SUV – to tylko wybrane sukcesy marki z długiej listy zeszłorocznych osiągnięć. Ponadto, Kia jest najlepiej przygotowaną marką do nowej ery w motoryzacji – do elektromobilności. Świadczy o tym nie tylko popularność jej w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli, ale również już ponad dekada doświadczenia w ich konstruowaniu. 
 

Rekordowe – liczba rejestracji nowych aut osobowych i udział w rynku 

Kia marką numer 4 w Polsce, z wynikiem 32.323 zarejestrowane nowe auta osobowe.

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 446.680 nowych samochodów osobowych. To wynik o ponad 18 tys. egzemplarzy (+4,27%) lepszy niż w roku 2020 i jednocześnie o 110 tys. aut gorszy niż w 2019 roku. Wiele marek zanotowało przy tym dwucyfrowy spadek liczby rejestracji. Tylko nielicznym udało się ją zwiększyć. W TOP10 największe wzrosty są udziałem marek koreańskich – Kia zyskała aż 34% i uplasowała się na doskonałym 4. miejscu. Modele marki Kia są coraz chętniej wybierane przez klientów, dzięki czemu Kia znacząco zmniejszyła dystans do marki na miejscu nr 3 – Volkswagena. W 2021 roku zabrakło do niego jedynie 2,1 tys. aut. Dwa lata wcześniej różnica wynosiła aż blisko 25 tys. samochodów.
 
2021 rok Kia zakończyła z udziałem w rynku wynoszącym 7,24% (na koniec 2019 r. było to 5,3%). To oznacza, że już co 13. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce wyjechał z salonu marki Kia.
 

Drugie miejsce w rankingu marek wśród klientów prywatnych 

Ranking najpopularniejszych marek prezentuje się nieco inaczej, gdy podzieli się go na dwie kategorie klientów – flotowych (czyli firmy) oraz indywidualnych. W pierwszym z nich Kia plasuje się na 5. miejscu – w ubiegłym roku do firm i instytucji sprzedała 19.143 samochody, co oznacza wzrost o 31,5%. Jeżeli chodzi o popularność wśród klientów prywatnych, Kia znajduje się na drugim miejscu i „urosła” w 2021 r. w porównaniu do wyniku z roku 2020 aż o 37,9%.
 

Kia napędza transformację w kierunku elektromobilności

Samochodów elektrycznych Kia sprzedała o tylko 53 sztuki mniej niż marka numer 1, czyli Tesla.

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 7.101 samochodów elektrycznych, czyli dwukrotnie więcej niż w 2020 roku. Modeli hybrydowych typu plug-in dostarczono 9.270 egzemplarzy, czyli o prawie 5 tys. więcej niż rok wcześniej.
 
W gamie modeli marki Kia są trzy samochody elektryczne (e-Niro, e-Soul i EV6) oraz cztery hybrydowe typu plug-in (Ceed kombi, XCeed, Niro i Sorento). Dosłownie za moment dołączy do nich piąty – nowy Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in.
 
Najpopularniejszy samochód hybrydowy typu plug-in w Polsce w ubiegłym roku to Kia X CEED, która znalazła 455 nabywców. Udział marki Kia w segmencie aut hybrydowych typu plug-in wynosi 11%, co zapewnia jej w tym zestawieniu pozycję na najniższym stopniu podium. Wyprzedzają ją jedynie marki premium – Mercedes i BMW. Następna w kolejności marka popularna jest na dopiero 6. miejscu.
 
W segmencie samochodów elektrycznych Kia radzi sobie jeszcze lepiej. W ubiegłym roku była marką numer 2 na polskim rynku, ustępując jedynie Tesli różnicą zaledwie 53 aut. Już teraz co 8. samochód zasilany na prąd sprzedawany w Polsce to Kia. Wiele wskazuje na to, że wynik na koniec 2022 roku może być nawet lepszy, bo jest to pierwszy pełny rok sprzedaży rewolucyjnej pod wieloma względami Kia EV6 wprowadzonej na rynek w ostatnim kwartale roku 2021.
 

Kia marką numer 2 również w segmencie SUV-ów

Sportage, Niro oraz XCeed znalazły w sumie 13.206 nabywców.

Najpopularniejsze samochody w Polsce to SUV-y segmentu C, czyli kompaktowe. W 2021 roku zarejestrowano ich 109 tysięcy egzemplarzy, co oznacza, że stanowią aż 25% ogólnej sprzedaży. Dzięki aż trzem modelom – Sportage, Niro oraz XCeed – udział marki Kia w tym segmencie wynosi 12,1%.
 
Sportage to przy okazji również najpopularniejszy model marki Kia. W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano go aż 7.659 egzemplarzy. Drugi najchętniej kupowany model to Ceed, a trzeci – XCeed. Czwarte miejsce należ do miejskiego crossovera – Stonica.  
 
 
Ogromną popularnością cieszy się także nowa Kia Sorento, pozycjonowana w segmencie SUV-ów klasy średniej. W ubiegłym roku nabywców znalazły 1.144 egzemplarze tego modelu, co pozwoliło Sorento wspiąć się na drugie miejsce wśród SUV-ów marek popularnych.
 
Więcej informacji na temat oferty KIA na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie  KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 – 85 04 161, 162 oraz w Jarosławiu ul. 3-go Maja 98c tel.  (16) 62 24 617 . Więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/
 
Foto: Kia Polska 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy