Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Mercedes-Benz obserwuje silny popyt - rośnie sprzedaż ekskluzywnych i zelektryfikowanych modeli z gwiazdą

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 12-01-2022

Mercedes-Benz obserwuje silny popyt - rośnie sprzedaż ekskluzywnych i zelektryfikowanych modeli z gwiazdą
•         W 2021 r., pomimo „wąskich gardeł” w łańcuchu dostaw półprzewodników, jednostki Mercedes-Benz Cars oraz Vans dostarczyły ponad 2,4 miliona pojazdów
•         Dostawy Mercedes-Benz Cars w czwartym kwartale ub.r. na poziomie 475 968 sztuk (-24,7%) – zgodnie z prognozą firmy
•         Nowe rekordy sprzedaży pojazdów typu xEV oraz ekskluzywnych modeli (Maybach, AMG, Klasa G) podkreślają strategiczny rozwój miksu sprzedaży
•         Sprzedaż samochodów dostawczych Mercedes-Benz wzrosła o 2,6%
•         Oczekiwana zgodność z celami europejskiej floty w zakresie średniej emisji CO2 wyznaczonymi na 2021 r.

Mercedes-Benz nieprzerwanie notuje silny popyt na swoje pojazdy. W 2021 r. auta z rodzin Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG i Klasy G pobiły nowe rekordy sprzedaży, podkreślając siłę najcenniejszej marki samochodów luksusowych na świecie.
Reklama
 

Dostawy aut osobowych Mercedes-Benz z hybrydowym napędem plug-in oraz zasilaniem elektrycznym osiągnęły w ubiegłym roku rekordowy poziom 227 458 sztuk (+69,3%), z czego 48 936 stanowiły w 100% elektryczne (BEV) samochody osobowe Mercedes-EQ (+154,8%). Jeśli dołączyć do tego smarty oraz pojazdy Mercedes-Benz Vans, całkowita sprzedaż BEV-ów w 2021 r. wzrosła do ponad 99 000 sztuk.

Od chwili debiutu w sierpniu ub.r. elektryczny okręt flagowy EQS zebrał już ponad 16 370 zamówień. W grudniu ruszyła sprzedaż modelu na dwóch największych rynkach zbytu – w Stanach Zjednoczonych i Chinach, co zapewni dalszy przyrost liczby zamówień.

W sumie Mercedes-Benz Cars dostarczył w 2021 r. 2 093 476 pojazdów (-5,0%) – brak półprzewodników ograniczył podaż pojazdów pomimo silnego popytu na samochody osobowe i dostawcze we wszystkich segmentach oraz we wszystkich regionach. W efekcie sprzedaż w czwartym kwartale spadła o 24,7%.

Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż: „W tym niełatwym roku samochody z rodzin Maybacha, AMG i Klasy G ustanowiły nowe rekordy. Poziom zamówień na EQS-a – samochód elektryczny o największym zasięgu dostępny obecnie na rynku – jest bardzo zachęcający. Co więcej, w grudniu ruszyła produkcja pierwszego całkowicie elektrycznego wariantu AMG, rozpoczynając nowy rozdział w historii naszego elektrycznego flagowca. Silny globalny popyt na wszystkie nasze marki zapewnia Mercedes-Benz dodatkową energię – możemy przyspieszyć nasze wejście w nową, elektryczną erę motoryzacji”.
Reklama

Mercedes-Benz dokłada wszelkich starań, aby zamówienia klientów mogły być zrealizowane jak najszybciej. Przy alokowaniu deficytowych czipów do produkcji pojazdu pod uwagę brana jest data złożenia zamówienia przez klienta. Sytuacja podaży półprzewodników pozostaje zmienna; firma spodziewa się, że w zakresie produkcji i sprzedaży ich niedobór będzie miał wpływ na kolejne kwartały. 

W 2021 r. dostawy Klasy S wzrosły o 40%, do 87 064 sztuk, przy czym sprzedaż w Chinach stanowiła 35,5% światowego popytu. Klasa G osiągnęła nowy rekord – 41 174 dostarczonych samochodów. Mercedes-AMG przekazał klientom w ub.r. 145 979 aut (+16,7%). Sprzedaż submarki Mercedes-Maybach wzrosła do 15 730 egzemplarzy (+50,7%), do czego również przyczynili się nabywcy z Państwa Środka, gdzie Mercedesy-Maybachy sprzedają się w tempie ponad 900 miesięcznie.

Sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz w poszczególnych regionach


Dostawy Mercedes-Benz w regionie Azji i Pacyfiku od stycznia do grudnia 2021 r. spadły do 1 009 763 egzemplarzy (-1,6%). W Chinach wyniosły 758 863 sztuk (-2%), a w Europie – 696 136 (-11,2%), z czego na Niemcy przypada 213 105 aut (-25,5%). W USA klienci odebrali 276 102 samochodów osobowych z gwiazdą (+0,4%), a sprzedaż w całym regionie Ameryki Północnej osiągnęła wynik 318 456 sztuk (+0,3%).

Jeśli bazować na wewnętrznych obliczeniach, Mercedes-Benz jest na dobrej drodze do osiągnięcia swoich docelowych średnich emisji CO2 dla europejskiej floty nowych samochodów (dla Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii) na rok 2021. W 2022 r. spodziewany jest dalszy spadek emisji – wciąż wzrasta bowiem sprzedaż hybrydowych aut plug-in oraz elektrycznych.
Reklama
 


Mercedes-Benz Vans: w 2021 r. wzrosła sprzedaż samochodów dostawczych


Sprzedaż aut dostawczych Mercedes-Benz Vans w 2021 r. wzrosła o 2,6%, do 334 210 sztuk. To zasługa silnego popytu w pierwszej połowie roku, zwłaszcza w Chinach i Stanach Zjednoczonych, gdzie dostawy „podskoczyły”, odpowiednio, o 11,3% i 4,8%. W Europie wyjątkowo wysoki wzrost liczby dostaw w ub.r. odnotowano w Hiszpanii – 23,2%. W Stanach Zjednoczonych sprzedano 53 472 egzemplarze modeli Sprinter i Metris, a ten pierwszy ponownie był jednym z motorów napędzających sprzedaż.

W czwartym kwartale „wąskie gardła” w dostawach półprzewodników spowodowały, że wysokie zapotrzebowanie klientów było zaspokajane z opóźnieniem. Dostawy aut dostawczych w porównaniu do wysokich wyników z tego samego okresu 2020 r., gdy rynek odbudowywał się po stratach z powodu pandemii, spadły o 12,9%. Łącznie w okresie październik-grudzień 2021 na całym świecie dostarczono 90 532 sztuk Sprintera, Vito i Citana, przy czym w Europie, a także w USA i Kanadzie zanotowano spadki sprzedaży. W Chinach dostawy wzrosły jednak o 10,1%.

W ubiegłym roku na potrzeby użytku komercyjnego sprzedano ponad 9000 elektrycznych vanów. To dwukrotnie więcej niż w 2020 r. Tym samym udział pojazdów elektrycznych we flocie samochodów dostawczych ponownie wzrósł. W 2022 r. kolejnych klientów do zakupu elektrycznego auta użytkowego ma szansę przekonać eVito Furgon wprowadzony na rynek w grudniu ub.r. – z pojemniejszym akumulatorem oraz standardową funkcją szybkiego ładowania.
Reklama

Klaus Rehkugler, szef marketingu i sprzedaży w Mercedes-Benz Vans, powiedział: „W 2021 r. byliśmy w stanie osiągnąć niezwykły wynik Mercedes-Benz Vans pomimo szeregu wyzwań związanych pandemią. Popyt ze strony klientów pozostaje niezmiennie wysoki, a zamówień na nasze w pełni elektryczne vany na użytek komercyjny i prywatny stale przybywa. Ponadto, w czwartym kwartale w Europie zadebiutował zupełnie nowy Citan – dostępny jako Furgon i Tourer, który już został wybrany Międzynarodowym Vanem Roku 2022”.

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars & Vans

 
 
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online 

*w tym Klasa V i EQV

Dane wstępne – mogą ulec zmianie w oczekiwaniu na raporty końcowe.

Foto: Mercedes Benz Polska
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.