Reklama

Kraków

Krakow Metropolitan Area for Business. Ścieżki rozwoju w erze cyfryzacji

krakow.pl / SŁ
Dodano: 16.03.2024
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Share
Udostępnij

7 marca w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie odbyła się II edycja konferencji „Krakow Metropolitan Area for Business”, tym razem pod hasłem „Ścieżki rozwoju w erze cyfryzacji”. Organizowana przez Kraków Nowa Huta Przyszłości SA konferencja w tym roku zgromadziła ponad 100 osób. Poza reprezentantami małych i średnich przedsiębiorstw w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele dużych firm, jednostek badawczo–rozwojowych, klastrów, instytucji otoczenia biznesu i publicznych instytucji oraz dziennikarze.

Konferencję otworzył Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa Jerzy Muzyk, a poprowadził dziennikarz ekonomiczny Zbigniew Bartuś. Uczestnicy konferencji mieli okazję poznać ofertę wsparcia instytucji otoczenia biznesu w zakresie rozwoju firm związanego z cyfryzacją oraz najnowsze światowe trendy technologiczne.

Wśród prelegentów znaleźli się dr Rafał Solecki (Dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości), Michał Wiśniewski (przedstawiciel Departamentu Instrumentów Finansowych Banku Gospodarstwa Krajowego), Przemysław Jan Sulich (Prezes Zarządu A1Europe), dr Ewa Łabno-Falęcka (dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i Relacji Zewnętrznych, Mercedes-Benz Polska) oraz Jakub Szymański (wiceprezes zarządu Kraków Nowa Huta Przyszłości SA).

Rafał Solecki przedstawił uczestnikom konferencji program naborów dla przedsiębiorców realizowanych przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości. W tajniki kredytowania modernizacji MŚP w programie regionalnym Województwa Małopolskiego wprowadził Michał Wiśniewski. Przemysław Sulich wyjaśnił jak właściwie kierować energię w pozyskiwanie funduszy europejskich i jak ważne jest profesjonalne wypełnienie wniosku o dofinansowanie. Przedstawił też ścieżkę SMART – FENG dla indywidualnych przedsiębiorców oraz wsparcie efektywności energetycznej w programie FENIKS.

Jakub Szymański zaprezentował postępy w realizacji procesu rewitalizacji wschodniej części Krakowa oraz podkreślił jak wielki potencjał drzemie w Nowej Hucie, dzielnicy Krakowa, która obecnie wymaga największej uwagi.

Dr Ewa Łabno-Falęcka zwróciła uwagę, że zakład Mercedesa zlokalizowany w Jaworze nie jest (wbrew obiegowej opinii) tzw. montownią, a zaawansowana fabryką, która dziś bez szybkiej wymiany danych nie byłaby w stanie konkurować na światowych rynkach. Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Relacji Zewnętrznych, Mercedes-Benz Polska zaznaczyła również jak potężne oszczędności w obiegu energii w fabryce można wygenerować dzięki cyfryzacji procesu zarządzania produkcją. Wykład obejmował również wizję mobilności, która oferując możliwość autonomicznej jazdy rozwiąże w przyszłości wiele problemów społecznych, w tym również złagodzi skutki procesu starzenia się społeczeństwa w Europie.

W panelu ekspertów wzięli udział Tomasz Król (dyrektor centrum, Agencja Rozwoju Przemysłu SA) Agnieszka Szymczyk (senior manager, Zespół Pomocy Publicznej, PricewaterhouseCoopers Polska sp. z o.o. sp.k.), Daniel Kessler (kierownik zespołu hub4industry, European Digital Innovation Hub, Krakowski Park Technologiczny sp. z o.o.), Joanna Jakubowska-Łazęcka (zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju Biznesu, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA). Dyskusja dotyczyła wsparcia innowacyjnych działań MŚP.

Uczestnicy konferencji dzięki jazdom testowym najnowszymi modelami Mercedesa mieli okazję zestawić teorię z praktyką i sprawdzić jak najnowsze technologie sprawdzają się w codziennym życiu. Można było porozmawiać z samochodem lub sprawdzić na autostradzie skuteczność autonomicznego trybu jazdy.

By podkreślić jak ważny jest zrównoważony rozwój, organizatorzy konferencji rozlosował wśród uczestników bilety na spektakle, które wręczył dyrektor Teatru Ludowego, Jerzy Fedorowicz. 

Prowadzący konferencję Zbigniew Bartuś podkreślił w podsumowaniu jak wiele mamy jako Polska do nadrobienia w zakresie cyfryzacji i wskazał jak spektakularne sukcesy odnoszą na świecie krajowe firmy, które już postawiły na nowoczesne technologie. Wykorzystanie najnowszych rozwiązań oraz wiedzy specjalistów pozwala polskim firmom konkurować z tak zaawansowanymi w zakresie cyfryzacji rynkami jak niemiecki, czy japoński. 

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy