Reklama

Biznes

Umowa na kolej gondolową podpisana. Budowa ruszy w tym roku?

Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 03.12.2020
52143_51885_jawor
Share
Udostępnij
Spółka Polskie Koleje Linowe rozpoczęła starania o pozwolenie na budowę kolei gondolowej nad zaporą wodną w Solinie. Spółka poinformowała w tym tygodniu, że podpisała umowę z samorządem gminy, kończącą proces przetargowy. Od etapu koncepcji inwestor może przejść teraz do realizacji. Nowa atrakcja turystyczna okolic Bieszczadów ma powstać do maja 2022 roku.  
 
Budowa kolei gondolowej nad zaporą wodną w Solinie ma szansę rozpocząć się jeszcze w tym roku. Jak poinformowała w środę w komunikacie prasowym spółka PKL, umowa w sprawie jej budowy została podpisana i inwestor stara się o pozwolenie na budowę. Umowa kończy proces przetargowy.
 
Przypomnijmy, że w połowie października, samorząd gminy Solina wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zbycie gruntów gminnych z jednoczesnym zobowiązaniem się inwestora do budowy kolei linowej zgodnie z opracowanym projektem. Wybrano ofertę spółki PKL. Był to drugi przetarg. W pierwszym, ogłoszonym w marcu, gmina żądała zdaniem PKL zbyt wysokiej kwoty za działki (8,5 mln zł). Po obniżeniu kwoty do 5 mln zł spółka jest gotowa zainwestować sporą kwotę w budowę całej infrastruktury. Samorząd Soliny określił w warunkach przetargu minimalne nakłady inwestycyjne, jakie musi ponieść inwestor, na kwotę 80 mln zł.
 
– Podpisana umowa jest symbolicznym podsumowaniem etapu przygotowania koncepcji budowy widokowej kolei gondolowej nad zaporą wodną w Solinie – powiedział w komunikacie Daniel Pitrus, prezes PKL. – To początek procesu powstania nowego ośrodka turystycznego Grupy PKL. 
 
Dla gminy Solina jest to z kolei szansa na nowe miejsca pracy, jak i kolejną atrakcję turystyczną. Projektowana trasa widokowej kolei gondolowej rozpoczyna się od stacji startowej Plasza, zlokalizowanej powyżej deptaka prowadzącego do Korony zapory w Solinie, a stacja końcowa i wieża widokowa o wysokości 56 m mają znajdować się na górze Jawor. Długość trasy kolei to 1,64 km. Najwyższa z podpór kolei ma mieć 99 m wysokości. W ciągu jednej godziny kolej będzie mogła przewieźć około 1200 pasażerów.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy