Reklama

Biznes

E-commerce manager – czym się zajmuje?

Artykuł sponsorowany
Dodano: 13.01.2025
główne_20250105171748_pexels-photo-416405.jpeg-Resizer-750Q75
Share
Udostępnij

Handel internetowy z roku na rok zyskuje na popularności. Badania i uzyskiwane przez sklepy online wyniki, dobitnie pokazują, że w prowadzeniu działalności nastawionej na sprzedaż warto uwzględnić sektor e-commerce. Żeby jednak rozwój tej sfery Twojego biznesu był dynamiczny i owocny, wymaga odpowiedniego zarządzania. Tym właśnie zajmuje się e-commerce manager.

Co należy do zadań e-commerce managera? W jakich przypadkach jego obecność w firmie może przynieść wydatną korzyść dla całego biznesu? Poznaj najważniejsze sektory działania e-commerce managera i przekonaj się, czy warto skorzystać z jego wsparcia.

Jak istotne jest planowanie strategii sprzedaży online?

Każdy biznes, bez względu na metody sprzedażowe, potrzebuje skutecznej strategii. Dotyczy to również e-handlu. Zadaniem e-commerce managera jest opracowanie i wdrożenie planu działania sprzedaży internetowej, przez co należy rozumieć wybór optymalnych kanałów sprzedaży oraz alokację budżetów marketingowych przeznaczonych na działania reklamowe. Należy bowiem pamiętać, że handel online wbrew pozorom może być wielokanałowy, począwszy od standardowego sklepu online, przez platformy sprzedażowe, jak np. Allegro, po działania w mediach społecznościowych i pozyskiwanie partnerów B2B. Aby stworzyć skuteczną strategię sprzedażową, ecommerce manager musi przeanalizować rynek, poznać działania konkurencji i efektywnie zbadać potrzeby dotychczasowych oraz potencjalnych klientów. Tylko w ten sposób zdoła określić kluczowe zagadnienia jak określenie grupy docelowej i dostosowanie oferty do jej preferencji.

Zarządzanie platformą e-commerce

Nawet najlepszy plan potrzebuje rzetelnych wykonawców. Strategia to pierwszy krok na drodze do sukcesu sklepu internetowego. Następnie niezwykle ważne jest dbanie o prawidłowe funkcjonowanie wszystkich elementów witryny, systemu sklepowego czy zarządzania zasobami magazynowymi. Aby trafić do klientów niezbędna jest także długotrwała kampania marketingowa, która obejmuje m.in. płatne kampanie, optymalizację SEO czy dbałość o UX (user experience). Nie należy zapominać o takich udogodnieniach dla klientów jak integracja płatności czy automatyzacja śledzenia zamówień. To tylko część obowiązków, za które odpowiada e-commerce manager. Aby zostać kierownikiem sprzedaży internetowej trzeba znać się zarówno na typowo informatycznej stronie działania witryn i sklepów internetowym, ale także być biegłym w marketingu internetowym. Więcej na temat pracy na stanowisku e-commerce managera znajdziesz na stronie https://www.prissani.pl/blog/ecommerce-manager-i-jego-rola-w-organizacji/, gdzie poznasz wiele aspektów pracy związanych z tym stanowiskiem i jego rolą w organizacji nastawionej na sprzedaż przez Internet.

Analiza wyników i optymalizacja działań

Kiedy pojawią się pierwsze wyniki działań e-commerce managera, kolejnym jego zadaniem jest ich wnikliwa analiza oraz znalezienie sposobów na optymalizację działań, które mogą ulec poprawie. Niekiedy będą to tylko kosmetyczne zmiany, w innym wypadku może jednak znacząca zmiana strategii będzie najlepszym rozwiązaniem. W każdym razie specjalista na tym stanowisku powinien posiadać zarówno zdolności organizacyjne, jak i kluczowe umiejętności miękkie, gdyż ecommerce manager to osoba odpowiedzialna m.in. za kontakt z innymi działami w firmie. Monitorowanie konwersji i innych istotnych dla efektywności sprzedaży czynników jest niezwykle ważne. Ponadto e-commerce manager powinien śledzić aktualne trendy i na bieżąco reagować na istotne zmiany, jak chociażby aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google.

Jak widać zadania e-commerce managera są kompleksowe i wymagające, stąd pozyskanie idealnego kandydata do tej roli, nie jest proste.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy