Reklama

Biznes

Sklep internetowy – jak zacząć sprzedawać w sieci?

Materiał Partnera
Dodano: 17.11.2020
52039_zdjecie-resizer-750q75
Share
Udostępnij
Prowadzisz sklep stacjonarny, ale chciałbyś wreszcie rozpocząć sprzedaż online? W obliczu panującej pandemii to strzał w przysłowiową dziesiątkę! O czym należy pamiętać? Jak zacząć sprzedawać w Internecie?

Wykup domenę
Domena to nic innego jak nazwa Twojej strony internetowej. Dobrze, jakby Twój sklep online miał nazwę łatwą do zapamiętania i była chwytliwa. Oczywiście jeśli już prowadzisz działalność stacjonarną, to nie masz większego pola manewru chyba, że… zmienisz całkowicie nazwę swojej firmy!

Zdecyduj się na domenę z końcówką .pl lub .com. To najpopularniejsze rozszerzenia spotykane w polskiej sieci www. Nie są jednak najtańsze, ale o to się nie martw – być może załatwisz sprawę domeny wraz z zakupem hostingu!

Jaki hosting na sklep online?
Standardowo wyróżnia się 3 typy hostingów:
hosting współdzielony
hosting VPS (wirtualny)
hosting dedykowany

W tym pierwszym jeden serwer przechowuje więcej niż jedną stronę www. Bezpieczniej (i stabilniej) używać VPS czy hostingu dedykowanego, ale wszystko zależy od potrzeb. W przypadku sklepu internetowego zaleca się wybrania VPS, ale jest on znacznie droższy od zwykłego hostingu www. Niezależnie od wyboru, kieruj się nie tylko wielkością transferu czy pojemnością hosta, ale i kwestią CPU i RAM.

Postaw na jak największe wartości CPU – 1 GHz lub 100% CPU. W przypadku RAM liczą się 2 zmienne: całkowita dostępna pamięć RAM i pamięć RAM na jeden proces. Aby mieć spokojny sen, postaw przynamniej na odpowiednio 1 GB i 512 MB.

Niestety parametry te często traktowane są po macoszemu (wręcz ukrywane głęboko przez hostingodawców w szczegółach oferty), a to od nich zależy stabilne działanie strony internetowej! Jeśli chciałbyś je dokładnie porównać sprawdź ranking hostingów na hostdog.pl

Jakie parametry hostingu www pod sklep online?
Nie oznacza to, że pozostałe parametry hostingu mogą być dowolne. Zwłaszcza w przypadku hostingu współdzielonego, którego stabilna praca uzależniona jest też od innych czynników.

Poszukujesz dobrego hostingu nie pod blog czy forum, lecz sklep internetowy. W przypadku hostingu współdzielonego warto więc zwrócić uwagę tylko na topowe oferty. Wyliczyłeś ile możesz mieć średnio klientów każdego miesiąca? A pamiętałeś o sezonowości sprzedaży? W wielu branżach początek roku może być dość słaby, ale jego końcówka – tuż przed okresem Bożego Narodzenia – może obfitować w sprzedaż! Nie możesz więc dopuścić do przeciążenia swojego sklepu online. Dobrą praktyką jest zakup hostingu z przynajmniej 20-procentowym zapasem transferu. Żaden klient Ci nie wybaczy, gdy nie będzie mógł kupić prezentu w grudniu przez problem ze stroną www!

Skoro o transferze GB mowa, nie sposób nie wspomnieć o miejscu na stronę internetową. W przypadku lepszych ofert hostingu będzie to zapewne nielimitowany dysk. Lepiej tutaj nie oszczędzać – cenne gigabajty będą zajmować nie tylko sama strona, ale i obrazki i inne pliki multimedialne, logi czy maile. Warto też od razu wybrać hosting z szybkimi dyskami SSD, które są nieporównywalnie szybsze od tradycyjnych talerzowych HDD!

Nie tylko same dyski SSD wpływają na szybkość strony. Postaw też na ofertę z protokołem http/2 przyspieszającym witrynę www. Dobrą praktyką przed zakupem jest dokładne sprawdzenie zainstalowanego oprogramowania na serwerze – LiteSpeed jest o wiele szybszy od standardowego Apache. Zwróć uwagę na obsługiwane technologie – najnowsze wersje PHP to nie tylko lepsza szybkość, ale i większe bezpieczeństwo.

A propos bezpieczeństwa – nie obędzie się bez szyfrowania strony HTTPS. Ale spokojnie, bezpłatne certyfikaty SSL (Let’s Encrypt) bardzo często oferowane są razem z hostingiem! Podobnie jak wspomniane wcześniej domeny – niektóre firmy oferują darmową domenę.pl przez pierwszy rok.

I tak nie masz wyboru z SSL – Google bardzo nie lubi stron bez tego szyfrowania, przez co trudniej będzie się wypozycjonować Twojemu sklepowi. Ba – wielu potencjalnych klientów może zrazić alert przeglądarki internetowej o nieszyfrowanym połączeniu! Przyznaj, czy chciałbyś powierzyć takiemu sklepowi swoje dane? Zapewne nie. A skoro o pozycjonowaniu mowa, to pewnie będziesz musiał skorzystać z pomocy SEO, aby wypozycjonować witrynę pod odpowiednie frazy. To nie koniec wydatków – jeżeli postawisz nie na hosting współdzielony, a VPS, to pewnie będziesz musiał zatrudnić programistę, który zajmie się konfiguracją i administracją serwera!

Nie oszczędzaj na początku. Jeżeli chcesz, aby Twój sklep online wybił się w Internecie, to musisz w niego wpierw zainwestować! A jeśli nadal masz wątpliwości jakie wybrać sprawdź ten artykuł: https://hostdog.pl/jaki-jest-najlepszy-hosting-pod-sklep-internetowy
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy