Samsung to marka obecnie znana głównie ze smartfonów klasy premium, ale dla firmy równie ważny jest segment AGD i RTV. I wszystkie te trzy gałęzie łączy jedno: wysokie koszty serwisowania. To prawda, że Samsung robi dobry sprzęt, który rzadko się psuje, ale kiedy już do tego dojdzie, do kieszeni wślizguje się wąż. Dlaczego?
Drogie części
Samsung bardzo mocno nalega na stosowanie w czasie działań naprawczych wyłącznie oryginalnych części. To prawda, że często jest to skuteczny sposób zapewnienia najwyższej jakości, ale z punktu widzenia firmy jest to również sposób na zapewnienie sobie stałego dopływu gotówki również od posiadaczy starszych, a więc częściej psujących się urządzeń. Części są więc drogie – tylko w nielicznych sklepach można je kupić w dobrych cenach. Sprzedawcy tacy jak https://www.czescisamsung.pl/ muszą się naprawdę postarać, aby zapewnić dostępność wysokiej klasy części do odkurzaczy, pralek, lodówek czy smartfonów. Jest to jednak możliwe, choć oczywiście sprzedaż oryginalnych części w cenach sugerowanych przez producenta wiązałaby się ze znacznie wyższą marżą.
Droga naprawa
Czynności serwisowe przy Samsungach są zawsze trudne. Mówiąc łagodnie, producent ten w taki sposób projektuje cały swój sprzęt, żeby nie dało się go zdemontować standardowymi narzędziami. Stąd też tylko niektóre serwisy w ogóle obsługują RTV, AGD i elektronikę Samsunga, jeśli chodzi o jakiekolwiek poważniejsze naprawy. Oczywiście poza wyposażeniem warsztatu (swoją drogą wcale nie jest łatwo znaleźć odpowiedni sprzęt do kupienia), trzeba też sporej wiedzy. Samsung bowiem często stosuje nietypowe rozwiązania technologiczne, a schematy konstrukcyjne oczywiście nie są dostępne. Bez olbrzymiej wiedzy i doświadczenia może więc być trudno cokolwiek naprawić.
Każdy chce zarobić
Części są drogie, serwis też do tanich nie należy, a ponieważ zwykle dostawcy części i techniczny pracują dla różnych firm, to nie ma tu parcia na obniżenie kosztów. Są na szczęście wyjątki, bo sklepy coraz częściej stają się partnerami serwisów pogwarancyjnych. Wtedy wszystkie naprawy odbywają się trochę szybciej, a ceny też stają się zdecydowanie bardziej przystępne. Na tej współpracy jednak najwięcej zyskują klienci, ponieważ nie muszą już wielokrotnie kontaktować się z różnymi specjalistami – wystarczy jeden adres, sprzęt można odesłać, diagnoza, zamówienie części i ich wymiana odbywają się płynnie, a jedyne, co klient musi poznać, to koszt (ten udaje się ustalić dość szybko) i termin odbioru przesyłki zwrotnej (też szybko, a na pewno szybciej niż w autoryzowanym serwisie, który ma swoje złożone i trochę niepotrzebne procedury).