Reklama

Biznes

Sztuczna Inteligencja po drugiej stronie lustra – nowa przestrzeń reklamy

Materiał Partnera
Dodano: 13.10.2022
67951_wiseglass-1-resizer-750q72
Share
Udostępnij
Zmiany w publicznej przestrzeni reklamowej zachodzą szybko ze względu na ewolucję technologiczną, ale też psychologiczne i socjologiczne efekty ostatniej pandemii. Rozwój przestrzeni treści reklamowych dał mocny impuls do rozwoju dyskretnej technologii WiseGlass.
 
Firma z podrzeszowskiego Zaczernia tworzy ogólnopolską sieć inteligentnych nośników reklamy, które potrafią dopasować treść do płci i wieku odbiorcy, a przy tym precyzyjnie zmierzyć czas patrzenia, co wpływa na skuteczność komunikacji. To duży krok w ewolucji reklamy OOH ("out of home"), a nowoczesne lustra reklamowe wyposażone w sztuczną inteligencję możemy oglądać od kilku lat m.in. w Galerii Rzeszów i ponad 25 lokalizacjach w całej Polsce.

REALNA POLICZALNOŚĆ 

Lustro – inteligentny nośnik reklamowy – opracowane przez WiseGlass, daje reklamodawcy twarde dane dotyczące realnego zainteresowania odbiorców jego reklamą. Pomiar czasu patrzenia na ekran, połączony z oceną płci i wieku, pozwala nie tylko zaoferować rozliczenie za faktycznie obejrzane spoty, ale również umożliwia ocenę dopasowania przekazu do założonej grupy docelowej. Jeśli kilkunastosekundowy spot traci uwagę odbiorcy już po kilku sekundach, może to być sygnał do jego zmiany. W przypadku platformy WiseGlass taka informacja jest dostępna w czasie rzeczywistym wraz z raportami z kolejnych etapów emisji kampanii. Możliwe jest jednoczesne sprawdzanie skuteczności różnych reklam i lokalizacji. Wszystko na podstawie realnych pomiarów, bez opóźnień.

ELASTYCZNE WSPARCIE 

WiseGlass wraz z partnerami, dzięki swojej inteligentnej technologii, prowadzi ciągłe badania skuteczności reklamy na lustrach. Dopasowanie treści do lokalizacji może przełożyć się na szybki wzrost sprzedaży. Komunikat wyświetlony na lustrach w galerii handlowej przekieruje konsumentów do pobliskiego punktu sprzedaży. Zachęcając ograniczoną w czasie ofertą czy promocją skierowaną do konkretnej grupy docelowej zwiększa się efektywność budżetu reklamowego! Po prostu nie płaci się za reklamy wyświetlone „w próżnię” lub przypadkowym osobom, a jedynie za te, które trafiły do interesującej nas grupy klientów. Wyniki badań pokazują, że wideo z dopasowaną ofertą i wezwaniem do działania, obejrzane na lustrze w lokalizacji bliskiej do punktu sprzedaży, zostawia konsumenta z poczuciem, że produkt lub usługa jest na wyciągnięcie ręki, a to prowadzi do wyraźnego wzrostu odwiedzin w reklamowanym punkcie.

PRZEWAGA W CHAOSIE 

Gdy chcemy dotrzeć z reklamą do zawężonej grupy odbiorców, o którą rywalizuje większa liczba kanałów komunikacji, lustro pozwala w praktyce pozbyć się clutteru – czyli szumu, chaosu komunikacyjnego. Obecność konsumenta tuż przed powierzchnią lustra daje pewność, że w jego polu widzenia znajduje się jedynie jego własne odbicie i przekaz wyświetlany na tafli szkła, tuż przed oczami. WG przeprowadziło test wyświetlając na lustrach komunikaty zachęcające do rejestracji na portalu klienta podczas dni targowych. Jak pokazał pomiar, zainteresowanie wzrosło wprost proporcjonalnie do ilości obejrzeń reklamy! Tak działa dotarcie do odbiorcy z reklamą dopasowaną do jego potrzeb, charakteru, kontekstu…

WiseGlass pracuje nad rozwojem własnych algorytmów, które odpowiadają za zarządzanie całym systemem ponad pół tysiąca inteligentnych luster reklamowych. Sztuczna inteligencja wciąż się uczy i z każdym miesiącem staje się skuteczniejsza, dopasowując reklamy do odbiorcy według wieku i płci oraz pomagając efektywniej wykorzystywać budżety przeznaczone na reklamę.

 
WiseGlass sp. z o.o. 
Zaczernie 190F, 36-062 Zaczernie
+48 662 580 520 
kontakt@wiseglass.eu
 
 
 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy