Reklama

Biznes

Giełda kooperacyjna – zero kosztów i okazja na zdobycie kontrahenta

Materiał Partnera
Dodano: 17.05.2019
45641_podglad-przyciecie_zdjecia
Share
Udostępnij
Świetna wiadomość dla wszystkich firm zainteresowanych międzynarodowym partnerstwem – ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zaprasza na drugą edycję Międzynarodowej Giełdy Kooperacyjnej na Podkarpaciu! Spotkania brokerskie dla przedsiębiorców odbędą się 11 października br., podczas drugiego dnia Targów i Kongresu TSLA EXPO Rzeszów 2019. Rejestracja uczestników giełdy już ruszyła! Udział w wydarzeniu jest bezpłatny!

Branżowe targi to zawsze dobra okazja do nawiązania współpracy z inną firmą. Dlatego ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, powołany do inicjowania kontaktów podkarpackich firm z zagranicznymi przedsiębiorstwami, od wielu lat organizuje spotkania B2B m.in. podczas tak dużych wydarzeń jak CeBit i HannoverMesse w Niemczech. Uczestniczy także w przygotowaniach podobnych spotkań na wielu wydarzeniach targowych w Polsce. Od 2018 roku giełda kooperacyjna, dzięki staraniom ośrodka, odbywa się także na Podkarpaciu, podczas Kongresu i Targów TSLA EXPO. To ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy z przedstawicielami zagranicznych firm mogą się spotkać w G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Jasionce k. Rzeszowa. Rozmowy są wcześniej umawiane, a dzięki wypracowanej formule – także owocne. 
Już pierwsza edycja giełdy kooperacyjnej, która odbyła się podczas ubiegłorocznych targów TSLA EXPO, okazała się dużym sukcesem. W targach i kongresie wzięło udział blisko 5 tysięcy gości i 98 wystawców. W trakcie wydarzenia odbyło się około 70 spotkań brokerskich. 5 na 10 zakończyło się zawarciem międzynarodowego partnerstwa biznesowego, związanego z nabywaniem towarów i usług. – W giełdzie wzięli udział m.in. przedsiębiorcy z Niemiec, z rejonu Saksonia-Anhalt, którzy są klientami jednego z naszych partnerskich ośrodków na zachodzie, działającego przy Izbie Przemysłowo-Handlowej w Magdeburgu – mówi Monika Smaczna, starszy konsultant ośrodka Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. 

Współpracę nawiązały między sobą także firmy polskie. Przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy uczestniczyli w giełdzie, wynieśli tak pozytywne doświadczenia, że zgłosili chęć udziału w giełdzie kooperacyjnej podczas następnych targów TSLA EXPO. 
– Spotkania B2B są jedną z najbardziej efektywnych form nawiązywania współpracy, niewymagającą angażowania środków finansowych – zauważa Justyna Bednarz, starszy konsultant w ośrodku Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. – Bezpośrednie rozmowy potencjalnych partnerów w jednym dniu i miejscu stwarzają możliwości uzyskania wyczerpujących informacji o ofercie oraz przedstawienia potencjału firmy i jej oczekiwań. Dlatego warto skorzystać z okazji do uczestnictwa w drugiej edycji naszej giełdy kooperacyjnej.


Giełdę kooperacyjną zaplanowano na 11 października. Z uwagi na ogromne zainteresowanie tą formą kontaktów biznesowych, w 2019 roku potrwa ona przez cały dzień. Organizatorzy przygotują także dodatkowe przestrzenie dla jej uczestników wraz z pełnym zapleczem. Na firmy biorące udział w spotkaniach B2B czeka nie tylko otwarta sala z kilkudziesięcioma stolikami i krzesełkami, ale również kompleksowo zabudowane 6-metrowe stoiska ekspozycyjne dla firm, które dodatkowo chciałyby zaprezentować swoje produkty. 
Udział w rozmowach jest bezpłatny. Firmy z Podkarpacia mogą otrzymać także dofinansowanie (w ramach pomocy de minimis) na skorzystanie ze stoiska ekspozycyjnego. Pozostałym firmom wynajem takiego boxu oferowany jest na preferencyjnych warunkach.

Najpierw rejestracja, potem rezerwacja terminu spotkania

W Międzynarodowej Giełdzie Kooperacyjnej, organizowanej przez ośrodek podczas TSLA EXPO Rzeszów 2019, mogą wziąć udział firmy, które wcześniej zarejestrują się i umówią na spotkanie za pośrednictwem prostego internetowego formularza, pod adresem: https://b2bharmo.com/tsla2019/. Giełda skierowana jest do firm działających w obszarach: automotive, produkcja przemysłowa, automatyka przemysłowa, transport, logistyka, spedycja, technologie IT.
– Zapewniamy wszelką pomoc techniczną związaną z rejestracją na giełdę, terminarzem spotkań w trakcie trwania giełdy oraz z uzyskaniem dodatkowych informacji biznesowych po zakończeniu giełdy – mówi Monika Smaczna. 
Uwaga! Rejestracja na giełdę kooperacyjną już się rozpoczęła i potrwa do 1 października. Na wybór firmy, z którą przedsiębiorca chciałby porozmawiać na spotkaniu brokerskim, jest czas do 4 października. Partnera do rozmów i ewentualnej współpracy można wybrać spośród wszystkich podmiotów zarejestrowanych na stronie internetowej Międzynarodowej Giełdy Kooperacyjnej. Zarejestrowany przedsiębiorca rezerwuje spot-
kania z wybranymi partnerami i akceptuje lub odrzuca zaproszenia przychodzące od innych firm. Na koniec pobiera ostateczny, indywidualny harmonogram spotkań.
Spotkania B2B odbędą się 11 października 2019 r., w dwóch sesjach: od godz. 9 do 12 oraz od godz. 13 do 16. Większą szansę na wybór najdogodniejszej godziny mają firmy, które zarejestrują się jako pierwsze. Czas przewidziany na jedno spotkanie brokerskie to 25 minut. Oficjalnym językiem spotkań jest angielski.

Kilka słów o organizatorze i idei spotkań brokerskich

Enterprise Europe Network to największa sieć wsparcia sektora MŚP współfinansowana przez Komisję Europejską. Wszystkie działania, jakie podejmuje ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, służą wspieraniu innowacyjności i zwiększaniu konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Do takich działań należy także budowanie kontaktów firm z Podkarpacia z zagranicznymi partnerami. Jednym ze sposobów na inicjowanie takiej współpracy są spotkania biznesowe, zwane też spotkaniami brokerskimi, które podczas międzynarodowych imprez targowych organizują ośrodki Enterprise Europe Network.
Spotkania brokerskie ułatwiają nawiązanie współpracy w trzech obszarach. Może to być zwyczajna współpraca handlowa, oparta na sprzedaży towarów i usług, ale również wdrożenie innowacyjnych rozwiązań i transfer technologii, czy też podjęcie wspólnych badań, w których polska firma wystąpi w roli koordynatora, bądź dołączy jako partner do europejskich projektów, by wspólnie z zagranicznymi partnerami wypracować nowe rozwiązania. Firma z Podkarpacia, zainteresowana współpracą w jednym z takich obszarów, otrzymuje dostęp do bazy przedsiębiorstw, które zgłosiły udział w targach. Wybiera z niej przedsiębiorstwa o profilu działalności zbieżnym z jej potrzebami, a eksperci ośrodka Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie pomagają ustalić szczegóły spotkania. Odbywa się ono w specjalnej strefie spotkań brokerskich wydzielonej na terenie obiektu, w którym odbywają się targi.
Udział w giełdzie kooperacyjnej daje przedsiębiorcy wiele korzyści. Obok okazji do pozyskania nowych partnerów biznesowych, także: możliwość porównania ofert wielu podwykonawców, wymiany doświadczeń, zapoznania się z najnowszymi trendami, zgłębienia wiedzy o nowych rynkach i sprawdzenia ich konkurencyjności.

Informacje i wsparcie techniczne w zakresie rejestracji na Międzynarodową Giełdę Kooperacyjną (11 października 2019):
Monika Smaczna – Senior Consultant, T. (17) 860 57 52 | msmaczna@wsiz.rzeszow.pl
Justyna Bednarz – Senior Consultant, T. (17) 860 57 45 | jbednarz@wsiz.rzeszow.pl
Agnieszka Chytła –Senior Consultant, T. (17) 866 14 68 | achytla@wsiz.rzeszow.pl

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Enterprise Europe Network, 
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów

Enterprise Europe Network
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów,
tel./fax: 17 860 57 45/52/61, e-mail: een@wsiz.rzeszow.pl 
www.een.wsiz.pl

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy