Nawet 10 tysięcy złotych dostaną wybrane firmy, szkoły lub organizacje, które przy okazji swoich działań będzie promować markę „Podkarpackie – przestrzeń otwarta”. Do programu, który ogłosił Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, można się zgłaszać od 11 stycznia 2016. Nabór potrwa niecałe dwa tygodnie.
Pod koniec ubiegłego roku Urząd Marszałkowski ogłosił nabór wniosków do programu „Podkarpackie – przestrzeń otwarta”, który ma wesprzeć budowanie marki województwa podkarpackiego w kraju i za granicą, a także „wzmacnianie poczucia tożsamości regionalnej” wśród mieszkańców regionu.
Chodzi o promowanie marki „Podkarpackie – przestrzeń otwarta" podczas przedsięwzięć i działań podejmowanych przez różne firmy, stowarzyszenia i organizacje. Do rozdysponowania jest 200 tysięcy złotych, a kwota, jaką można zdobyć na taką promocję (trzeba ją zrealizować do 15 grudnia 2016 r.) to 10 tysięcy złotych brutto.
Do konkursu mogą się zgłaszać m.in. organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, publiczne i niepubliczne szkoły wyższe, spółdzielnie socjalne, koła gospodyń wiejskich, kluby sportowe.
Dokładną listę dopuszczonych wnioskodawców można znaleźć w regulaminie programu, który znajduje się na stronie: www.umwp.podkarpackie.pl. Stamtąd też można pobrać formularz zgłoszeniowy. Wypełniony trzeba złożyć osobiście w UMWP lub przesłać na adres urzędu z dopiskiem: Zgłoszenie do otwartego konkursu w ramach Programu „Podkarpackie – przestrzeń otwarta”. Ważne, by do zgłoszenia dołączyć dokument potwierdzający, że firma, czy tez organizacja ma wyłączność na sprzedaż oraz wykonanie zaoferowanych usług promocyjnych. Jest to jeden z warunków udziału w programie.
Jakie działania można zaoferować? Jak informuje urząd, może to być np. umieszczenie znaku promocyjnego województwa podkarpackiego na różnych nośnikach promocyjnych, w tym na drukowanych materiałach reklamowych, dystrybucja materiałów promocyjnych województwa, czy promocja w mediach społecznościowych.
Nabór wniosków potrwa krótko. Rozpoczyna się bowiem 11 stycznia, a kończy 22 stycznia. Jak łatwo policzyć, na udział w programie może liczyć około 20 podmiotów. O tym, które zostaną do niego zakwalifikowane, zdecyduje zarząd województwa podkarpackiego po zapoznaniu się z rekomendacjami komisji konkursowej. Ta z kolei będzie brać pod uwagę poza spełnieniem warunków formalnych, także oryginalność pomysłu, jego spójność ze strategią promocji województwa podkarpackiego, zasięg oddziaływania, a także promocję w mediach, cykliczność wydarzenia oraz typ adresatów przedsięwzięcia.
Hasłem promocyjnym „Podkarpacie. Przestrzeń otwarta” oraz logiem nawiązującym do Bieszczadów i przemysłu lotniczego, jako najmocniejszych atutów regionu, województwo podkarpackie posługuje się od 5 lat.