Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Startupowy świat zjeżdża do Rzeszowa. #CSF - warto być

A A A
Opracowanie Alina Bosak

Dodano: 22-09-2022

Wśród prelegentów CSF są m.in.: Michał Kramarz, Tomasz Karwatka, Maja Małyska, Michał Kibil. Fot. Materiały prasowe

Wśród prelegentów CSF są m.in.: Michał Kramarz, Tomasz Karwatka, Maja Małyska, Michał Kibil. Fot. Materiały prasowe

Już 13-14 października w Rzeszowie na arenie do walki o inwestora staną startupy, scaleupy i ludzie z nietuzinkowymi pomysłami na biznes. Podczas drugiej edycji Carpathian Startup Fest 2022 (#CSF22) będzie też mowa o zastosowaniu sztucznej inteligencji, występy czołowych postaci polskiego środowiska startupowego, spotkania z inwestorami, targi pracy branży technologicznej oraz strefa wystawiennicza dla startupów. Wszystko w futurystycznym budynku A0 Uniwersytetu Rzeszowskiego. To świetna okazja do nawiązania wielu kontaktów i wymiany doświadczeń. Każdy może dołączyć. Rejestracja trwa! 

Podczas #CSF22 zaprezentują się 24 najlepsze projekty wybrane spośród 226 zgłoszeń na festiwal. Do wygrania jest łącznie 100 tys. zł oraz zaproszenie do udziału w programie dla najbardziej innowacyjnych startupów InCredibles zainicjowanym przez Sebastiana Kulczyka. Będzie także specjalna nagroda od RARR dla startupu z Ukrainy. Festiwal startupów to nie tylko konkurs dla tych, którzy przeszli eliminacje, ale wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych nowymi technologiami i najnowszymi trendami w biznesie. Zaplanowano mnóstwo wydarzeń towarzyszących.
Reklama
 
Będzie mowa o zastosowaniu sztucznej inteligencji, występy czołowych postaci polskiego środowiska startupowego, spotkania z inwestorami i potencjalnymi partnerami, targi pracy branży technologicznej oraz strefa wystawiennicza dla startupów. Podczas dwóch dni festiwalowych wystąpią m.in.: Stefan Batory, współzałożyciel i prezes Booksy – polskiej aplikacji do umawiania wizyt u fryzjera, kosmetyczki, masażysty i wielu innych. Michał Sadowski, założyciel i prezes zarządu Brand24 – internetowego narzędzia do monitoringu treści w mediach, czy Katarzyna Cichopek – właścicielka marki Yacichopek.pl, mająca bogate doświadczenie w budowaniu marki osobistej oraz influence marketingu. 

Google dla startupów

O dynamicznie rozwijającym się rynku startupowym w Polsce i Ukrainie opowie Michał Kramarz, dyrektor Google for Startups w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. – W marcu br. Google ogłosił utworzenie Google for Startups Ukraine Support Fund o wartości 5 milionów dolarów, w ramach którego ukraińskie startupy otrzymują wsparcie finansowe i merytoryczne. Wybrane dotychczas 33 firmy otrzymały do 100 tysięcy dolarów na rozwój, a także mentoring ekspertów Google i wsparcie produktowe. Większość z firm została również zauważona na arenie międzynarodowej, dzięki czemu poszerzyły rynki zbytu o m.in. Polskę, Czechy czy Portugalię – wymienia dyrektor Google for Startups. – Ponadto regularnie i z sukcesem wspieramy nasze rodzime startupy. Przez ostatnie 7 lat społeczność Google for Startups w regionie Europy Środkowo Wschodniej tworzy ponad 10 tysięcy początkujących przedsiębiorców, a Google for Startup Campus odwiedziło ponad 100 tysięcy osób. Dzięki naszej działalności oraz przestrzeni i społeczności Campusu wiele osób pozyskało nowe kontakty biznesowe i dostęp do ekspertów, którzy udzielają niezbędnej pomocy początkującym przedsiębiorcom. Mimo pandemii wiele startupów rozwinęło działalność oraz weszło na rynki zagraniczne. Warto również wspomnieć, że wg najnowszego raportu McKinsey & Company, firmy, które wykorzystują cyfrowe narzędzia są bardziej odporne na zmiany gospodarcze. Na Carpathian Startup Fest chcemy przybliżyć nasze projekty.
Reklama
 
Na scenie CSF pojawią się także eksperci zajmujący się realizacją inwestycji w startupy. Do Rzeszowa przyjedzie Michał Kibil, adwokat i partner kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy, oraz Ilona Kuźniecow, starszy prawnik w zespole transakcyjnym DGTL. To kancelaria, która posiada szerokie doświadczenie w zakresie tego typu procesów inwestycyjnych. – Wspieramy inwestorów w szeregu transakcji w startupy, a także w dojrzałe biznesy. Jednocześnie umiemy spojrzeć na transakcje z drugiej strony pracując ze startupami, pomagając je tworzyć, czy też zakładając w przeszłości własne. Tym doświadczeniem podzielimy się podczas Carpathian Startup Fest, starając się pokazać proces inwestycji w startupy z dwóch perspektyw – inwestorów i startupów. Opowiemy, jak kształtuje się współpraca między nimi, jak dochodzi od powiązania obu pomiotów i na co każda ze stron powinna zwrócić uwagę, aby cały proces przebiegł z sukcesem, czyli – inwestor zainwestował w startup, który ma mu przynieść duży zwrot inwestycji, a startup miał warunki do dalszego rozwoju. Pokażemy, jak pogodzić oczekiwania, które na pierwszy rzut oka wydają się sprzeczne. Z jednej strony spotykamy się z oczekiwaniem niezależności i ograniczania wpływu inwestora na rozwój startupu, a z drugiej z całkowicie racjonalnymi potrzebami inwestora co do kontroli wydatkowania pieniędzy, które wnosi do młodej spółki – tłumaczy Michał Kibil. – Na CSF22 powiemy też startupom, jak podejść do poszukiwania inwestora, na co inwestorzy najczęściej zwracają uwagę, czy też jaka dokumentacja w firmie może ważyć o wartości startupu i jego wycenie. 
Reklama
 
Prawnicy z DGTL chętnie biorą udział w wydarzeniach, wokół których grupują się startupy związane z nowymi technologiami, jak blockchain, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo. Takim też jest festiwal startupów w Rzeszowie. – Pojawiamy się w takich miejscach także po to, aby słuchać. Środowisko startupów to nie tylko źródło niesamowitych pomysłów, ale również źródło spostrzeżeń jak wygląda ich świat w stosunku do tego bardzo uporządkowanego, jaki przedstawia dojrzały biznes – zwraca uwagę Michał Kibil. Jego zdaniem gospodarczy kryzys nie oznacza, że zabraknie chętnych do inwestowania w startupy. Obserwujemy że od kilku lat przybywa inwestorów zainteresowanych dywersyfikowaniem swoich portfeli. Jest też coraz więcej startupów, które przychodzą z ciekawymi pomysłami, w które warto zainwestować. Zwroty z inwestycji także są coraz wyższe. Owszem, kiedy koniunktura na rynku spada i rośnie inflacja, część inwestorów ogranicza wydatkowanie środków, zabezpieczając się na czas ewentualnego kryzysu, ale część właśnie w takich okresach zaczyna inwestować, uznając, że konkurując z mniejszą liczbą zainteresowanych, łatwiej mogą wykupić udziały w ciekawym pomyśle.

Złap kontakty na #CSF

Podczas CSF22 będzie też mowa o tym, jak przygotować startup na kryzys. Rekomendacje właścicieli topowych startupów w Polsce przedstawi Maja Małyska, CEO i współzałożycielka Catch the Tornado Dots. – To rady founderów, którzy startupy prowadzą od dłuższego czasu. Mówią, jak przygotować zespół i klientów, i jakie podjąć działania, aby z kryzysu wyjść obronną ręką. W czasie globalnych zawirowań w gospodarce, trzeba starać się nie tylko o to, aby organizacja przetrwała, ale by wyszła z nich wzmocniona. 
Reklama
 
Maja Małyska wspólnie z Tomaszem Karwatką (on również wystąpi podczas CSF) oraz Piotrem Karwatką, prowadzi społeczność właścicieli produktowych spółek technologicznych, którzy działają lub chcą działać globalnie. – W naszej społeczności dbamy o to, by wiedza płynęła „from founder to founder”. Dbamy o wymianę doświadczeń, które trudno znaleźć w książkach. Aby wiedzieć, jak prowadzić swoją organizację, najlepiej zapytać praktyka – osobę, która mierzyła się z podobnymi problemami jak my. Otrzymując gotowe rozwiązania, szybciej możemy skalować i rozwijać swój startup. W społeczności budujemy relacje oparte na zaufaniu. Muszą one takie być, ponieważ firmy dzielą się swoim know-how oraz wynikami.
 
Zdaniem założycieli Catch the Tornado Dots takie festiwale jak CSF mają w sobie duży potencjał do nawiązywania kontaktów i budowania relacji. – W jednym miejscu można spotkać wiele osób, które mają podobne do naszych wyzwania i problemy – stwierdza Maja Małyska. – Tomek Karwatka podpowiada, by na takie wydarzenia jeździć przygotowanym, aby efektywnie wykorzystać spędzony tam czas. Sprawdźmy zatem agendę i dowiedzmy się czegoś o prelegentach. Zastanówmy się, jak oni mogą pomoc naszej organizacji, o co warto ich zapytać. Skontaktujmy się z nimi wcześniej, np. na Linkedinie i umówmy na spotkanie podczas CSF.  
 
W Carpathian Startup Fest mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani: inwestorzy, startupowcy, ludzie nauki i biznesu, marzący o własnym biznesie i realizacji ciekawej inwestycji. Organizatorzy – Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego wraz z Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym „Aeropolis” – zapraszają do rejestracji.
Reklama
 
Szczegóły wydarzenia: https://carpathianfest.pl
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-09-30 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-09-30
USD 4,9533 -1,58%
EUR 4,8698 +0,13%
CHF 5,0714 -0,95%
GBP 5,5560 +2,26%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.