Ogólnopolski Program Promocji Polskich Produktów AGRO POLSKA od ponad ćwierć wieku wspomaga polskie firmy branży rolno-spożywczej w sprzedaży produktów. Umacnia ich pozycję rynkową i kształtuje pozytywny wizerunek. Wyroby z godłem AGRO POLSKA to synonim zdrowia, dobrego smaku i sprawdzonych surowców. Łatwo je rozpoznać, bo w godle wykorzystano motyw biało-czerwonej flagi. Klienci chętniej sięgają po produkty oznaczony polskim znakiem jakości. Do tej pory odbyło się już 28 edycji programu. Wzięło w nich udział kilkaset przedsiębiorstw, którzy do oznaczenia godłem AGRO POLSKA zgłosili ponad tysiąc produktów.
Firma rodzinna Leda-Ser z Wólki Krowickiej, która produkuje znakomite sery, również szczyci się biało-czerwonym godłem AGRO POLSKA. Umieszcza je na serach domowych z kozieradką, czarnuszką, czosnkiem niedźwiedzim, czosnkiem i pomidorem. – Reklama dźwignią handlu. Zgłaszam produkty do takich programów promocyjnych i chętnie prezentuję je podczas targów tradycyjnej żywności. Firmę prowadzę z żoną od 2013 roku, ale tradycja wyrobu serów w mojej rodzinie jest o wiele dłuższa – mówi Leszek Jakimowicz. – Obserwuję, że co roku klienci coraz bardziej zwracają uwagę na to, czy produkt jest polski, rodzimy, od lokalnego producenta. Grono naszych klientów rosło, ale teraz z powodu ograniczeń, jakie rząd wprowadził, by ograniczyć epidemię koronawirusa, z wieloma straciłem kontakt. Sprzedaję mniej wyrobów. Za to produkuję więcej serów dojrzewających, by sprzedać je, kiedy sytuacja wróci do normalności. Wiem, że trzeba będzie na nowo przyciągnąć klientów, którzy bez regularnego kontaktu, w ciągu paru miesięcy mogą przecież zmienić upodobania, przyzwyczaić się do innych produktów. Zachętą do sięgania po produkty lokalnych producentów, którzy stawiają na tradycyjne wyroby, jest właśnie program AGRO POLSKA.
Firmy już zgłaszają produkty do jego 29. edycji, by móc używać promocyjnego godła. Tegoroczna edycja jest szczególna podobnie jak ubiegłoroczna – organizator, firma MTR Międzynarodowe Targi Rzeszowskie, wprowadziła bowiem ułatwienia dla firm zainteresowanych godłem. – W dobie kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 zwrócenie przez klientów uwagi na to co dobre i polskie nabiera szczególnej wagi. Chodzi o ochronę miejsc pracy i całą gospodarkę. Wielu polskich producentów przechodzi teraz bardzo trudne chwile i potrzebuje wsparcia zarówno ze strony zarówno instytucji państwowych, jak i odpowiedzialnych społecznie firm, do których pragniemy się zaliczać. Chodzi o ochronę miejsc pracy i gospodarki – oświadcza Robert Bielówka, prezes MTR. – Mając na uwadze dobro nas wszystkich, firma MTR jako organizator programu AGRO POLSKA postanowiła wesprzeć firmy w ubieganiu się o godło AGRO POLSKA i zmodyfikować do niezbędnego minimum procedury ubiegania się przez firmy o to prestiżowe wyróżnienie.
Do programu polskie firmy branży rolno-spożywczej mogą zgłaszać swoje produkty. Grono fachowców przyznaje licencję na używanie prestiżowego znaku AGRO POLSKA wyrobom odznaczającym się tradycyjną metodą wytwarzania, szczególnymi walorami jakościowymi, smakowymi, zapachowymi i ekologicznymi, a zarazem estetycznie opakowanym i wyprodukowanym w Polsce. W ten sposób wzmacnia markę polskiej żywności i wspiera rozwój rynku produktów wysokiej jakości.
Laureaci poprzednich edycji są uprawnieni do przedłużenia prawa i posługiwania się Znakiem Promocyjnym AGRO POLSKA. W związku z zaistniałą sytuacją przedłużenia licencji będą rozpatrywane na podstawie dokumentacji – wyników badań, atestów, certyfikatów, wyróżnień, nagród itp. z ostatniego roku.
Lista dotychczasowych laureatów oraz informacje na temat programu znajdują się na stronie www.agropolska.eu. Zapytania można kierować na adres e-mail: biuro@agropolska.eu, biuro@targirzeszowskie.pl lub pod numer telefonu: 17 862 61 69.