Siła usług świadczonych „na odległość” rośnie. Trend wzmocniła pandemia, ale z pewnością nie była ona jego początkiem. Udowadnia to Spółka BZ Group z Podkarpacia, która już od kilku lat z powodzeniem organizuje dostęp do usług specjalistycznych – informatycznych, telemedycznych czy też prawnych, świadczonych w modelu zdalnym. Firma działa na terenie całego kraju i pomimo, że klienta i specjalistę podczas zdalnego doradztwa dzielą kilometry, to są bliżej siebie niż kiedykolwiek wcześniej.
– Na początku był…
„Doradca Informatyczny” – uśmiecha się
Bożena Wolińska, doradca zarządu w BZ Group. – Wspólnie z moją przyjaciółką, a zarazem partnerką biznesową,
Joanną Jurczak, prezes zarządu BZ Group, zauważyłyśmy rynkową niszę – wyraźną potrzebę związaną z dostępem do usług informatycznych.
– Naszym założeniem było zaprojektowanie usługi, która faktycznie ułatwi korzystanie z komputerów, smartfonów i innych sprzętów IT. Pomoc dla rodzin, studentów, osób starszych, zapracowanych. Tak, aby każdy mógł bez ograniczeń cieszyć się nowymi technologiami – podkreśla Joanna Jurczak.
Z „Doradcy Informatycznego” korzystają zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy, którzy oprócz standardowej obsługi dla firm, mają możliwość zapewnienia swoim pracownikom usług IT do celów prywatnych. Pomoc odbywa się najczęściej w formie zdalnej interwencji, przez specjalną aplikację. Pozwala ona w czasie rzeczywistym działać na urządzeniu klienta. Co ważne, wszystkie prace wykonywane są pod kontrolą klienta i spełniają surowe normy poufności oraz bezpieczeństwa danych. Inną opcją są konsultacje telefoniczne. Problemy, które są rozwiązywane w ramach pakietów „Doradca Informatyczny”, dotyczą m.in. awarii sprzętu IT, instalowania nowych urządzeń (np. drukarki), wsparcia w obsłudze programów i aplikacji, a nawet takich działań jak zapory rodzicielskie lub konfiguracja skrzynek pocztowych i komputerowych stanowisk pracy.
Usługi specjalistów szybkie jak wybranie numeru w telefonie
Firma nie poprzestała na zdalnej pomocy informatycznej. Spółka BZ Group rozwija bowiem kolejne brandy: usługi telemedyczne
„Twój Zdalny Lekarz”, usługi prawne
„Tak Prawnik” i interdyscyplinarne pakiety łączące kompetencje kilku ekspertów. To m.in. „Safe Alert” – zdalna pomoc informatyka i prawnika, którzy podejmują interwencję w sytuacji niepożądanego zdarzenia w sieci, np. wyłudzenia danych osobowych. Może być ono bowiem prostą drogą do oszustw kredytowych.
Inny pakiet to „Hate Alert” dla osób, które doświadczyły hejtu (w szkole, miejscu pracy czy w sieci), obejmujący wsparcie psychologa i prawnika w zakresie dochodzenia swoich racji, ochrony wizerunku i konsekwencji dla hejtera.
– W zakresie łączenia takich usług jesteśmy prekursorem. Bacznie obserwujemy rynek. Analizujemy potrzeby, projektujemy nowe usługi i przekształcamy je w taki sposób, aby praktycznie rozwiązywały problemy – zauważa Bożena Wolińska.
Wiele ścieżek do klienta
Profesjonalną pomoc z poszczególnych dostępnych linii usługowych („Doradca Informatyczny”, „Twój Zdalny Lekarz”, „Tak Prawnik”) można otrzymać na wiele sposobów.
Indywidualny klient lub przedsiębiorca mogą zakupić usługę przez dedykowane strony www oraz zadzwonić na infolinię i skorzystać z pomocy Działu Obsługi Klienta. Spółka jednak nie poprzestała na bezpośrednim dotarciu ze swoją propozycją do odbiorców. Zdalne usługi specjalistyczne trafiają do klientów także poprzez kilkudziesięciu partnerów biznesowych spółki, którzy do swoich podstawowych usług i produktów dodają możliwość korzystania lub zakupienia dedykowanych pakietów z oferty
BZ Group. To podmioty z sektorów ubezpieczeniowych, handlowych, finansowych, edukacyjnych czy też fotowoltaicznych.
– Na początku był „Doradca Informatyczny”. Później przyszło wiele innych projektów i pomysłów. Cieszę się, że dzięki nam z usług specjalistycznych może korzystać coraz więcej osób. Zapewniam, że to nie jest nasze ostatnie słowo. Era usług zdalnych dopiero rozkwita – podsumowuje Joanna Jurczak.