Nowa Mazda CX-80. Siedmiomiejscowy flagowy model Mazdy
Źródło: Mazda Motor Europe
Dodano: 07.08.2024
Nowa Mazda CX-80
Udostępnij
Komfort, wygoda i uniwersalny charakter, zgodnie z duchem „Crafted in Japan”
Silniki e-Skyactiv PHEV oraz Diesel z napędem na wszystkie koła
Trzy warianty aranżacji wnętrza do wyboru
W połowie kwietnia nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 zadebiutowała w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal
Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture, jest najbardziej przestronnym samochodem Mazdy na rynkach europejskich i stanie się nowym okrętem flagowym marki w regionie.
W najnowszej ewolucji unikatowej filozofii projektowania Mazdy – Kodo – projektanci skupili się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki. Eliminacja wszelkich zbędnych detali osiągnięta została dzięki indywidualnemu podejściu projektantów Mazdy i mistrzów rzemiosła, których celem jest produkcja samochodów zgodnie z duchem „Crafted in Japan”
Trzy rzędy siedzeń
Przy prawie pięciu metrach długości i rozstawie osi wynoszącym ponad trzy metry, nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi, niż popularna Mazda CX-60. W połączeniu z dwoma składanymi i chowanymi w podłogę fotelami w trzecim rzędzie, CX-80 będzie dostępna z trzema konfiguracjami drugiego rzędu, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi – do wyboru – konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń.
Nowa Mazda CX-80 oferuje technologię odpowiednią dla flagowego europejskiego modelu Mazdy i obejmuje trzy nowe funkcje: nowe sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View, który wykorzystuje centralny wyświetlacz i zaawansowaną grafikę, aby pomóc ustawić pojazd względem przyczepy[1].
Jednostki napędowe nowej Mazdy CX-80
Mazda CX-80 jest dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV łączący czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, oferujący angażujące osiągi z doskonałymi parametrami ekologicznymi lub z wydajną jednostką e-Skyactiv D – rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V, który zapewnia wyjątkowo niską emisję i zużycie paliwa w tym segmencie samochodów[2].
Jednostka e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM/241 kW i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje zasięg 60 km w trybie całkowicie elektrycznej jazdy. Charakteryzuje się znakomitymi parametrami środowiskowymi, osiągając średnie zużycie paliwa WLTP na poziomie 1,6 l/100 km i emisję CO₂ wynoszącą zaledwie 36 g/km. Jednostka e-Skyactiv D generuje moc 254 KM przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 5,7-5,8 l/100 km, a emisja CO₂ to 148-151 g/km.
Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Przełącznik Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), które zostały już wcześniej wprowadzone w modelu CX-60.
Platforma CX-80 z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu zapewnia wysoki komfort jazdy, stabilne prowadzenie i płynną kontrolę nad nadwoziem. Układ AWD z preferencją tylnych kół łączy stabilność i przyczepność stałego napędu na wszystkie koła z neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów właściwą dla samochodów z tylnym napędem. Nowa Mazda CX-80 ma imponującą zdolność holowania przyczep o masie do 2500 kg.
Mazda CX-80 wyposażona jest w wszechstronną gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i-Activsense mającą na celu zapewnienie 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.
Cena Mazdy CX-80
Polskie ceny Mazdy CX-80 zaczynają się od kwoty 280 900 zł za bogato wyposażoną wersję Exclusive-Line w konfiguracji siedmiomiejscowej z silnikiem e-Skyactiv D o mocy 254 KM i napędem AWD. Szczegółowe ceny wszystkich wariantów zostały opublikowane na początku maja i aktualnie wszyscy polscy dealerzy Mazdy prowadza przedsprzedaż modelu CX-80.
W celu poznania wszystkich zalet nowej Mazdy CX-80 warto umówić się na jazdę testową. Dopiero wówczas można odkryć dlaczego NOWA MAZDA CX-80 jest wyjątkowo atrakcyjnym wyborem w segmencie dużych SUV-ów segmentu Premium.
WAŻNA INFORMACJA: Wartości zużycia paliwa i emisji podane w niniejszej informacji prasowej mają charakter wstępny. Homologacja typu WE i certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami nie są jeszcze dostępne. Możliwe są nieznaczne rozbieżności.
Więcej informacji na temat zasięgu elektrycznego, kosztów energii, podatku od pojazdów i kosztów emisji CO₂ można znaleźć na stronie www.mazda.de/Energieverbrauch
[1] Amazon, Alexa i inne zależne nazwy są zastrzeżone przez firmę Amazon.com, Inc lub jej filie
[2] Średnie zużycie paliwa i zapotrzebowanie na energię w mieszanym cyklu jazdy dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv PHEV: 1,6 l/100 km oraz 23,9 kWh/100 km; emisja CO2, w cyklu mieszanym: 36 g/km, klasa CO2: B. Średnie zużycie paliwa i emisja CO2 przy rozładowanej baterii: 8,1 l/100 km. Klasa CO2: G. (Wartości wstępne)*
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv D: 5,7-5,8 l/100 km. Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 148-151 g/km. Klasa CO2: E. (Wartości wstępne)*
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.